X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הזכרונות של ראש ה-FBI לשעבר מתפרסמים בשבוע הבא ואמורים להביא את גרסתו המלאה על יחסיו הסוערים עם טראמפ. מצד שני, גם במחנה של הילרי קלינטון לא סלחו לקומי ומייחסים לו את התבוסה בבחירות
▪  ▪  ▪
קומי. מסתכן [צילום: אנדרו הרניק, AP]

בגובה של 2.04 מטרים, אי-אפשר לפספס את ג'ים קומי. אבל כמה ימים אחרי השבעתו של דונלד טראמפ, ראש ה-FBI לשעבר ניסה להתחבא מהנשיא בקבלת פנים בבית הלבן, כאשר נעמד ליד וילון כחול שצבעו היה זהה לחליפתו. קומי לא רצה להיראות כמקורב מדי לטראמפ, אחרי שהודעתו על חידוש החקירה נגד הילרי קלינטון נתפסה כגורם רב משמעות בנצחונו של טראמפ. זה לא הצליח: טראמפ איתר את קומי, פרס את ידיו, קרא לו, תפס את ידו, חיבק את ידו ולחש באוזנו: "אני באמת מצפה לעבוד איתך".
כעבור פחות מארבעה חודשים, טראמפ פיטר את קומי. בשבוע הבא (17.4.18) יתפרסם ספרו של קומי, "A Higher Loyalty", בו תתועד ההתנגשות הדרמטית שלו עם הנשיא. הספר כבר בראש רשימת רבי המכר של אמזון, והסודיות סביבו מזכירה את זו של סדרת "הארי פוטר". כרטיסים למפגש עם קומי בניו-יורק בהמשך החודש – מדווח טום מקארתי בגארדיאן – נמכרים ב-1,000 דולר.
קומי עשה את שלו בכך שמיתג את ספרו כתיאור של קרב עם טראמפ, שנשיאותו נראית יותר ויותר נתונה בסיכון. אולם קומי מסתכן בכך שהוא ישחק לידיהם של מבקריו, שחלקם מאשימים אותו ברדיפת פרסום ובהצטרפות למסע הטחת הרפש בנשיא – אשר עלולה לפגוע עוד יותר בבולשת. ה-FBI ממילא נמצא על הכוונת של טראמפ, אשר טען שהארגון נמצא במצב הגרוע ביותר בתולדותיו – באשמתו של קומי. רבים מבכירי הבולשת שירתו תחת קומי ורואים אותו כמי שמדבר בשמם – וטראמפ עלול לנצל זאת בדיוק לכיוון ההפוך.
קומי הוא לא-פופולרי בצד של קלינטון בדיוק כמו בצד של טראמפ, מזכיר מקארתי. "הוא שינה לעד את ההיסטוריה", אמרה קלינטון עצמה אשתקד, בהתייחס לאותה החלטה בפרשת המיילים שלה. "הוא לא יכול לבטל את מה שעשה. זה כמו לתת לכבאי מדליה על כיבוי שריפה שהצית", אמר יועץ לשעבר שלה. אנשיה עדיין בטוחים, שהודעתו על חידוש החקירה שבועיים לפני הבחירות, היא שהכריע את תוצאותיהן – למרות שכמה ימים מאוחר יותר שב והודיע על סגירתה.
תומכיו של קומי טוענים, שבאווירה המתוחה של הקמפיין – לא הייתה לו ברירה אלא להודיע על אותו צעד, משום שהימנעות מהודעה הייתה גרועה בהרבה. זו הייתה בחירה קשה בעיתוי איום ונורא, והוא פעל בהתאם לקו שאימץ בשירותו הציבורי ארוך השנים, הם אומרים.
למעט רוברט מולר, ג'ים קומי נראה כמי שיכול להנחית על טראמפ מהלומת מחץ, אולי את מהלומת המחץ. הוא רפובליקני, מונה בידי הנשיא ג'ורג' בוש הבן, עובד ציבור כל חייו, תובע מוערך, אב מסור ומורה בבית ספר של יום ראשון. קומי הוא עד מהימן בצורה יוצאת דופן, שמצא את עצמו בנקודות מפתח בעלות עניין לאומי בנוגע לכשירותו ולאופיו של הנשיא.
הללו כללו פגישה בה – על-פי עדותו של קומי בסנאט – ביקש ממנו טראמפ להפסיק את החקירה בעניינו של היועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין, וקשריו עם גורמים רוסיים. הם כללו גם ארוחת ערב בארבע עיניים, אליה הוזמן קומי בהתראה של שעות ספורות, ובה אמר לו טראמפ: "אני צריך נאמנות, אני מצפה לנאמנות". סצינות כאלו עלולות ליצור דפוס פעולה המעיד על מהלכים של טראמפ לשיבוש החקירה בפרשה הרוסית – עילה מספקת להעמדתו לדין.
טראמפ דחה את גרסאותיו של קומי לאירועים, אותם טרח התובע והחוקר המנוסה לתעד בכתב מיד לאחר התרחשותם. "הייתי באמת מודאג לנוכח האופי של פגישותי ולכן חשבתי שחשוב לתעד", הסביר. אפילו מבקריו של קומי אינם מפקפקים באמינותו של אותו תיעוד. והספר שלו צפוי לעורר עוד יותר תשומת לב מאשר עדותו בסנאט; והשלכותיו יכולות להיות מרחיקות לכת בהרבה.

תאריך:  10/04/18   |   עודכן:  10/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
לראשונה מזה 60 שנה, יעמוד בראש המדינה מי שאינו נושא את השם "קסטרו". בפני הנשיא החדש ניצבים אתגרים רבים, במיוחד בתחום הכלכלי - ובעוד ארצות אחרות מחזקות את הקשר עם קובה, טראמפ מרחיק ממנה את ארה"ב
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה יוצאת למאבק נגד פערי השכר המגדריים ומקווה שלא יידרשו עוד 100 שנה - הזמן שחלף מאז קיבלו הנשים את זכות ההצבעה - כדי לסגור אותם
איתמר לוין
למעלה משליש מן הסטודנטים בארה"ב אינם אוכלים די הצורך ולשיעור דומה אין קורת גג בטוחה. וושינגטון פוסט מציין, כי נראה שהמצב גרוע עוד יותר
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנסה להבין מה עומד מאחורי מתקפת הציוצים של הנשיא נגד מייסד אמזון, שהוא גם בעל השליטה באותו עיתון. האם אלו הם הבדלים אישיים או מסע נקמה על הסיקור של הפוסט?
איתמר לוין
מזוודה שנמצאה על שפת החידקל לימדה את צוות ניו-יורק טיימס כיצד התנהלה המערכת הכספית של דאעש בעירק, ומסבירה מדוע הארגון לא היה תלוי בהכנסות מנפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il