X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אליסון פרסון, בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף, תוקפת בחריפות את ממשלת בריטניה המעדיפה להיראות מתקדמת ושוויונית, ובשל כך אינה נאבקת ברציחות היום-יומיות
▪  ▪  ▪
תנו להם לפעול [צילום: פרנק אוגוסטין, AP]

אליסון פרסון, בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף, בילתה עם ילדיה בלונדון בחג הפסחא. בתה בת ה-22 חלתה והאם הזעיקה אמבולנס. כאשר הפרמדיקים החלו בטיפול, הודתה להם פרסון. האישה שביניהם השיבה: "להגיד לך את האמת, יקירתי? זה שינוי נחמד, לא לעסוק בדקירה". פרסון שאלה: "אתם רואים לאחרונה הרבה פשעי סכינים?".
הפרמדיקית גלגלה את עיניה: "זה שדה קרב. יש מאות פציעות. את לא תאמיני". והיה לה גם סיפור משעשע-משהו. שבוע קודם לכן היא טיפלה בקורבן דקירה שלמרבה המזל נשאר בחיים. היא אמרה לו שעליה לתת לו זריקה, והוא ביקש: לא, גבירתי, אני מפחד ממזרקים. "אמרתי לו: שמע, בחור, אני לא רוצה להתבדח או משהו, אבל תקועה בך סכין מטונפת ואתה אומר לי שאתה מפחד ממזרקים?".
כולנו צחקנו, כותבת פרסון, אבל בעצם זה ממש לא מצחיק. מדובר על אירועים המתרחשים ברחובותיה של לונדון, בהם אלימות של כנופיות הפכה למעשה של יום-יום. הפרמדיקית תיארה צעירים הולכים בצורה משונה ברחוב, משום שבכיס יש להם סכין. "זה פלילי, ואיש אינו עושה דבר", זעמה.
זהו תיאור מן השטח של המצב בו מספר הרציחות בלונדון עלה על זה שבניו-יורק, והפשיעה האלימה בכלל גואה באנגליה ובוולס. התגובה של הממשלה – מחפשת פרסון מילה עדינה – היא מעוררת רחמים. בשבוע שעבר פרסמה שרת הפנים, אמבר ראד, תוכנית בת 114 עמודים למאבק באלימות, אבל אין בה מילה וחצי מילה על קיצוץ 20,000 המשרות במשטרה מאז 2010. אין בה מילה וחצי מילה על ההחלטה הרת-האסון של קודמתה, תרזה מיי, כיום ראש הממשלה, להגביל את סמכויות העיכוב והחיפוש של השוטרים.
הפוליטיקאים מדברים על "צעירים פגיעים", אבל אין שום דבר פגיע בצעירים שהורגים את חבריהם ומתגאים ברשתות החברתית על מעשיהם. הם פשוט בריונים אכזריים שצריך להרחיק מהחברה, קובעת פרסון. מובן שצריך לספק עזרה וחינוך לצעירים ממשפחות הרוסות הנדחקים לזרועות הכנופיות. אבל התערבות מוקדמת אינה תחליף לחוק וסדר.
ראד וראש עיריית לונדון, סלים חאן, מעדיפים להתחבא מאחורי הביטוי המעורפל "בעיות מורכבות" ומאחורי כל מה שיאפשר להם להתחמק מהכרה במציאות: מה שקורה הוא פלילי ואיש אינו עושה דבר. לחברים בכירים במפלגה השמרנית חשוב יותר להפגין תקינות פוליטית מאשר נחרצות באכיפת החוק. החשש שלא להיות מואשמים בגזענות ומחויבות ל"גיוון" בכל מחיר, מונע כעת מהמוסדות הבריטיים למלא את תפקידם, מאשימה פרסון.
בדיקת שמותיהם של 55 קורבנות הרצח בלונדון מאז תחילת השנה מעלה, כי יש ביניהם רק שם בריטי אחד. טרוור פיליפס, לשעבר יו"ר הוועדה לשוויון גזעי, הוא בין האמיצים הבודדים האומרים את האמת: "הקורבנות והפושעים באים בעיקר מאותו רקע צר, ולא צריך לפחד לומר זאת. אם לא נהיה מספיק ישרים כדי להכיר בטיבה של הבעיה, ובעיקר בממדים הגזעיים והחברתיים שלה, כל מה שנעשה יהיה דיבורים ריקים". פיליפס קורא להפעיל יותר כוח משטרתי בקהילות שחורות המושפעות מפשיעת הסכינים.
"מפחיד לחשוב שכל כך הרבה צעירים מפוחדים איבדו את חייהם ברחובות בריטניה משום שהדרג הפוליטי שלנו חשש שיואשם בגזענות", כותבת פרסון. שרה ת'ורנטון, יו"ר האיגוד הלאומי של מפקדי המשטרה, אמרה לאחרונה שהשוטרים צריכים להיות בטוחים בסמכותם לעצור ולחפש, בלי האפקט המצנן של התערבות פוליטית. "כל אדם בעל שכל ישר מסכים איתך", עונה לה פרסון.
הבעיה היא, שהגישה שפוגעת במשטרה מחלחלת כעת לצבא הבריטי. הרמטכ"ל החדש של צבא היבשה, גנרל ניק קרטר, הבהיר שלא יקדם את מי שלא יפעל די הצורך כדי לשפר את "ההכללה והגיוון". סמלים ורב"טים נדרשים להפוך את הבסיסים לבעלי "אווירת עבודה נוחה" בלא קשר לאמונה, המגדר, המוצא או הנטייה המינית של חייליהם – הוסיף.
פרסון נדהמה: "האם אנחנו רוצים רס"רים שיחלקו מגבות וסבון, או שאנחנו רוצים את הסוג הישן, שהקשיחו את החיילים למשימה של הגנה על ארצם? אם אתה הופך את הצבא לסניף של שירותי הרווחה, כמה זמן יקח עד שהחיילים יהיו רכים מכדי להילחם באויב 'פגיע'?".
כל אלו יכולים לגרום למנהיגי בריטניה להיראות כמתקנים מתקדמים ונפלאים, אבל הם מסכנים את בריטניה ותושביה – טוענת פרסון. חוץ מזה, מה יותר גזעני מאשר לאפשר לילדים למות בצורה איומה כדי להוכיח עד כמה החברה כולה היא סובלנית ומתקדמת? "אם מישהו הולך בצורה משונה כי יש לו סכין בכיס – תעצרו אותו. לא לעשות כלום – זה פלילי".

תאריך:  16/04/18   |   עודכן:  16/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקינות פוליטית עולה בדם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך מוכר ל"ת
וינטר הניה  |  16/04/18 20:33
2
כמונו
שמ   |  16/04/18 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
נציבות המידע הבריטית חוקרת האם תומך מרכזי בברקזיט הפר את חוק הגנת המידע - במקביל לראיות ישירות על הקשר ביניהם לבין החברה השנויה במחלוקת
איתמר לוין
טוען שטראמפ עלול היה להיות נתון לסחיטת הקרמלין בשל הטענות בדבר מגעיו עם פרוצות במוסקבה    "מתייחס לנשים כמו אל חתיכת בשר"    אומר שייתכן שפנייתו של טראמפ עליו בנוגע לפלין מהווה הוכחה לשיבוש הליכים
איתמר לוין
הרשת התומכת בטראמפ טוענת שראש ה-FBI לשעבר מוכיח שלא היה ראוי לתפקיד, שהוא מונע מרגשי נקם והטיות פוליטיות, שבספרו אין למעשה חדש ושייתכן שהוא אשר ביצע עבירות פדראליות בפרשה הרוסית
איתמר לוין
מרטין וולף טוען בפייננשל טיימס, שהבעיה האמיתית של המערב ביחסיו מול סין היא הניוון שלו עצמו – ושחזרה לערכי היסוד שלו היא הדרך להתמודד עם העוצמה הגוברת ממזרח
איתמר לוין
כתב הטכנולוגיה הבכיר של ניו-יורק טיימס, בריאן צ'ן, נדהם מהיקף המידע שיש לפייסבוק בנוגע אליו ושהועבר לאחרים. וזה עוד כלום לעומת גוגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il