X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קומי. "מאוד מדאיג" [צילום: אלכס ברנדון, AP]
טראמפ. "השיער נראה טבעי" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
טוען שתקופתו תחת טראמפ הזכירה לו מאפיינים של המאפיה, ובהם קשר השתיקה והנאמנות המוחלטת לבוס שבאה מעל האמת והיושר "טראמפ בלתי אתי ואין לו קשר לאמת ולערכים מוסדיים" "עובדות יסוד שנויות במחלוקת, האמת הבסיסית מוטלת בספק, השקר הוא הנורמה והתנהגות בלתי אתית נתקלת בהתעלמות, נסלחת או מתוגמלת"
▪  ▪  ▪

הנשיא דונלד טראמפ ביקש מראש ה-FBI דאז, ג'ים קומי, שהבולשת תחקור ותפריך פרסומים לפיהם בילה עם פרוצות במלון במוסקבה, באומרו שהסיפור שקרי ופוגע ברעייתו, מלאניה טראמפ – כותב קומי בספרו שיתפרסם בשבוע הבא. קטעים מן הספר פורסמו (יום ו', 13.4.18) בכלי התקשורת בארה"ב ובהם ניו-יורק טיימס, המדווח שהשיג עותק של הספר. לדברי קומי, טראמפ ביקש זאת ממנו בינואר אשתקד, זמן קצר לפני שנכנס לתפקידו.
בספרו בן 304 העמודים מכנה קומי את טראמפ במילה "סוער" ואומר שהקשר בינו לבין יושר הוא "קלוש במקרה הטוב". קומי – אשר פוטר בידי טראמפ - כותב: "הנשיא הוא בלתי אתי ואין לו קשר לאמת ולערכים מוסדיים". לדבריו, תקופת שירותו הקצרה תחת טראמפ הזכירה לו את הימים בהם ניהל חקירות נגד המאפיה בניו-יורק: "קשר השתיקה. הבוס בשליטה מוחלטת. שבועות הנאמנות, תפישת העולם של 'אנחנו נגדם'. השקרים על כל דבר, גדול וקטן, בשירותו של קוד נאמנות כלשהו ששם את הארגון מעל המוסר ומעל האמת".
קומי מתכנן מתקפה תקשורתית לקראת פרסום ספרו, החל מראיון ברשת
ABC שישודר ביום ראשון בערב (15.4.18, שעון ארה"ב). תומכיו של טראמפ מתכננים מתקפת נגד ויצרו את האתר "קומי השקרן" שמטרתו לפגוע באמינותו של ראש הבולשת לשעבר. לדברי הטיימס, בספר אין גילויים מרעישים על חקירת הפרשה הרוסית – שלדברי טראמפ עצמו הייתה העילה לפיטוריו של קומי. עם זאת, קומי הולם בכל העוצמה בנשיא בתיאור גרסתו לאירועים שהתחוללו סביב החקירה בפרט וביחסיו עם הממשל בכלל, תוך שהוא מסתמך על התיעוד שרשם בזמן אמת.
קומי מתאר את פגישתו הראשונה עם הנשיא המיועד: "פניו נראו קצת כתומים, עם חצאי סהר לבנים קטנים מתחת לעיניו; אני משער שזה המקום בו הוא שם משקפי מגן קטנים בזמן שיזוף". לדבריו, לטראמפ יש שיער בלונדי מרשים, שבמבט מקרוב נראה טבעי [בניגוד לטענות העוקצניות ולפיהן טראמפ חובש פאה].
הספר גם משמש את קומי ככלי לשוב ולהגן על התנהלותו בפרשת הדוא"ל החסוי שהחזיקה הילרי קלינטון בשרתים בלתי מוגנים. 11 יום לפני הבחירות הודיע קומי על חידוש החקירה בפרשה, ולמרות שמספר ימים לאחר מכן שב וסגר אותה – רבים בסביבתה של קלינטון טוענים שההודעה הראשונה עלתה לה בבחירות. קומי כותב, כי הוא חשב שקלינטון תנצח בבחירות וחשש שאם לא יפרסם את דבר חידוש החקירה - הוא יהפוך אותה ל"נשיאה בלתי לגיטימית". האם היה מקבל החלטה שונה אילו טראמפ היה מוביל בסקרים? "אני לא יודע", כותב קומי.
הטיימס מציין, כי מדובר בספר זכרונות יותר מאשר בהתקפה ישירה על טראמפ, שכלל אינו נזכר בחלקים גדולים שלו. קומי מתאר גם את עבודתו תחת הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ומספק תיאורים בלתי מחמיאים של רבים מיועצי הנשיא דאז, ובהם שרת החוץ קונדוליזה רייס, ודייוויד אדינגטון שהיה יועץ בכיר לסגן הנשיא, דיק צ'ייני. הללו סברו, טוען קומי, "שהמלחמה בטרור מצדיקה את מתיחתו, אם לא את קריעתו, של החוק".
קומי כותב בצורה חיובית יותר על שירותו תחת ברק אובמה. הוא מתאר פגישה ביניהם בחדר הסגלגל לאחר בחירות 2016, בה הביע אובמה את אמונו המוחלט בו למרות הטענות בנוגע לחקירת קלינטון. "אני רוצה שתדע ששום דבר – שום דבר – ממה שקרה בשנה האחרונה לא שינה את דעתי", מצטט קומי את אובמה ומוסיף: "בחיי, אלו היו המילים שהייתי צריך לשמוע". לעומת זאת טוען קומי, כי שרת המשפטים דאז, לורטה ליץ', ביקשה ממנו שיתייחס לפרשת קלינטון כ"נושא" ולא כ"חקירה". קומי השיב: "ה-FBI לא עוסק ב'נושאים'".
קומי מגלה, כי לאחר פיטוריו, הוא קיבל "שיחת טלפון אמוציונאלית" מג'ון קלי – אז השר לביטחון פנים וכיום ראש הסגל בבית הלבן. לדבריו, קלי אמר לו שהוא חש בחילה מהפיטורים ושהוא עצמו מתכוון להתפטר בתגובה. "לחצתי על קלי לא לעשות זאת, וטענתי שהמדינה זקוקה לאנשים בעלי עקרונות סביב הנשיא. במיוחד סביב הנשיא הזה".
קומי חוזר על כמה מסיפוריו על טראמפ, שכבר סיפר בעדותו בסנאט. בין היתר הוא שב ומתאר את ארוחת הערב בארבע עיניים של השניים בינואר 2017, בה ביקש ממנו הנשיא שיבטיח לו את נאמנותו. קומי מתאר בפירוט רב את הרגע בו העלה טראמפ את נושא מייקל פלין – היועץ לשעבר לביטחון לאומי, שנאלץ להתפטר בשל קשריו עם גורמים רוסיים. לטענת קומי, טראמפ אמר לו: "אני מקווה שתמצא את הדרך לוותר על זה, להרפות מ-פלין". לדברי קומי, "זה היה מאוד מדאיג".
תיאוריו השליליים של קומי על אופיו של טראמפ הם הדבר המרחיק לכת ביותר בספרו, כותב הטיימס. הוא מתאר חילופי דברים בין טראמפ לבין ריינס פרייבוס, אז ראש הסגל שלו, בהם טען טראמפ שיש פער בין "מה שכולם חושבים" לבין "מה שהוא בוודאי נכון". קומי כותב: "יכולתי לראות באיזו קלות כל מי שהיה בחדר הפך לשותף לקשר עם העובדות או האשליות שלו [של טראמפ]". לדבריו, הוא ראה כיצד הנשיא בונה "מעטפת של מציאות חלופית" סביב האנשים בחדר.
קומי מקדיש בספרו מקום נכבד גם לנזק שלטענתו גורמים טראמפ ונשיאותו לעתידה של ארה"ב: "אנחנו עוברים תקופה מסוכנת בארצנו, באווירה פוליטית בה עובדות יסוד שנויות במחלוקת, האמת הבסיסית מוטלת בספק, השקר הוא הנורמה והתנהגות בלתי אתית נתקלת בהתעלמות, נסלחת או מתוגמלת".

תאריך:  13/04/18   |   עודכן:  13/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשל טראמפ - כמו לחקור את המאפיה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור לי מדוע זה שווה כתבה
שאול א.  |  13/04/18 08:42
2
גם אתם חיים בעולמה של "עליזה
הגוי..  |  13/04/18 09:38
3
וטראמפ עונה: "קומי הוא חלאה"
רון ה.  |  13/04/18 18:03
4
אבל הוא לא היתפטר!!! אלא
יוסי טרומפ  |  13/04/18 21:38
5
מדובר בנוכל מושחת
נועם3  |  13/04/18 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
6.8 מיליארד דולר של השקעות זרות הגיעו אשתקד למדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם, מתוכם 3 מיליארד דולר בהיי-טק. חברות סיניות לבדן השקיעו קרוב ל-2 מיליארד דולר - מדווח פייננשל טיימס
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על העלייה ברציחות במדינות המפתחות ובמיוחד באמריקה הדרומית - וגם על הלקחים שניתן ללמוד ממאבקה המוצלח של קולומביה בתופעה
איתמר לוין
סוכנות בלומברג מסבירה באתר פורצ'ן מה התרחש ומתרחש, ואולי גם יתרחש, בפרשת המידע על משתמשי פייסבוק שהגיע לחברת קיימברידג' אנליטיקה: מהמחקר של אלכסנדר קוגן ועד לצניחה במניות פייסבוק
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח שהמפלגה חוששת יותר ויותר שתאבד את הרוב בבית הנבחרים, ולכן ממקדת את מאמציה בשימור הרוב הקטן שלה בסנאט - אם כי לדמוקרטים לא יהיה קל לכבוש את הבית העליון
איתמר לוין
ארה"ב, רוסיה, טורקיה, אירן וסעודיה - לכולן יש אינטרסים בסוריה, שלעיתים קרובות מתנגשים זה בזה. ובנוסף לכל אלו באים האירועים של השבוע האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il