X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פייננשל טיימס בדק ומצא, כי 100 החברות הגדולות בארה"ב איבדו 18 מיליארד דולר מרפורמת המס - למרות שבטווח הארוך צפויים להן רווחים ניכרים
▪  ▪  ▪
רווחי הרבעון יעלו [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ מחקה 18 מיליארד דולר משווי 100 החברות הציבוריות הגדולות ביותר בארה"ב – מעלה בדיקת פייננשל טיימס. 61 מהחברות רשמו הוצאה חד-פעמית של 168 מיליארד דולר, ואילו 39 הנותרות רשמו הכנסה חד-פעמית של 150 מיליארד דולר.
הנתון הזה צפוי להשתנות, מדגיש פייננשל טיימס, שכן רשות ניירות הערך האמריקנית העניקה לחברות שנה להשלים את בחינת ההשלכות החשבונאיות של הרפורמה. בינתיים, השלכות הרפורמה מתחילות לבוא לידי ביטוי ברווחי הרבעון הראשון של השנה ההולכים ומתפרסמים.
את המכה החשבונאית הקשה ביותר ספגה סיטיגרופ, שהרפורמה במס הפחיתה בצורה משמעותית את השווי לצורכי מס של ההפסדים שהיא גוררת מאז המשבר הפיננסי של 2008. במקביל, שיעור המס שמשלם הבנק צנח מ-31% ל-24%, מה שישפיע במישרין על רווחיו ברבעון הראשון. סכום המס ששילם ג'יי.פי מורגן צ'ייס ברבעון הראשון ירד ב-240 מיליון דולר, למרות שהכנסתו החייב במס עלתה ב-2 מיליארד דולר.
לצד הורדת מס החברות מ-35% ל-21%, הרפורמה כוללת גם מרכיבים המכבידים את הנטל בטווח המיידי: מס גבוה יותר על הכנסות שנרשמו בחו"ל ועל רווחי עבר המוחזקים במקלטי מס. ההשפעה הגדולה ביותר תהיה בשאלה האם לחברה יש רווחי עבר או הפסדי עבר: במקרה הראשון היא תשלם עליהם פחות מס, במקרה השני היא תשלם יותר מס משום שהסכום שתוכל לקזז יהיה נמוך יותר.
חברת התרופות פייזר מראה את שתי הפנים של הרפורמה. מצד אחד, היא תשלם 15 מיליארד דולר על רווחים בסך 200 מיליארד דולר שהיא מחזיקה במקלטי מס מאז 2016. מצד שני, פייזר תחסוך 24 מיליארד דולר במס על רווחיה השוטפים.
הרווח החד-פעמי הגדול ביותר יהיה לברקשייר-האוות'יי של וורן באפט: 28 מיליארד דולר – היא תשלם את שיעור המס הנמוך החדש על שנים רבות של רווחי הון שלא מימשה. לעומת זאת, ההוצאה החד-פעמית של 22.6 מיליארד דולר שרשמה סיטיגרופ הייתה כמעט שווה לרווח התפעולי שלה לפני מס בשנה שעברה, אך כאמור – העתיד יהיה שונה.
רשימת החברות עם חבות מס משמעותית מאופינת בעיקר בכאלו שיש להן רווחים ניכרים בחו"ל: 18 מיליארד דולר למיקרוסופט, 10 מיליארד דולר לאלפבית (חברת-האם של גוגל), 2.6 מיליארד דולר של אפל. בטווח הארוך יותר, מציין פייננשל טיימס, ההערכה היא שרוב החברות ייצאו נשכרות מן הרפורמה. ההערכה היא, שכבר השנה ישלמו החברות האמריקניות 9% פחות מאשר בשנה שעברה.

תאריך:  24/04/18   |   עודכן:  24/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
תחקיר של טיימס: משטרת בריטניה נכשלת בצורה מחפירה במאבק בעבדות ילדים, הנשלחים לזנות או לעבודות פרך. רק 6% מהתיקים הבשילו אשתקד לכתבי אישום
איתמר לוין
41% מהאמריקנים לא יודעים מה זה אושוויץ - ממצאים הבאים במקביל לאנטישמיות הגוברת בלייבור בבריטניה. הדלי פרימן שמעה את הנתונים בעת ביקור באושוויץ
איתמר לוין
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, יוזם צעדים שיגבילו את כוחו של הפרלמנט. האם הוא האחרון שמגן על הדמוקרטיה הליברלית, או שמא גם הוא רוצה להיות סמכותני?
איתמר לוין
שווי העיזבון מוערך ב-300-100 מיליון דולר, ויש גם אוצר של הקלטות שלא פורסמו - אבל פרינס לא השאיר צוואה, ושישה יורשים נאבקים זה בזה
איתמר לוין
מיליוני פליטים מסוריה תקועים בטורקיה, ירדן ולבנון כאשר סיומה של המלחמה אינו נראה באופק. כמה מתוכם קיבלה ארה"ב? 44 בחצי שנה
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
ארמסטרונג ישלם מיליונים  /  איתמר לוין
עקרות בית נואשות  /  איתמר לוין
הטהרנות משתקת את הקונגרס  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il