X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מומחים משפטיים שמצטט וושינגטון פוסט טוענים, כי טראמפ אינו מתבטא בפרשה הרוסית כאדם חף מפשע. לעומתם טוען אלן דרשוביץ, כי טראמפ עושה בדיוק את מה שעושה גם מי שמאמין בחפותו
▪  ▪  ▪
ניקסון דיבר רק בפרטיות

בבית הלבן גוברים החששות שמא מייקל כהן, פרקליטו של הנשיא דונלד טראמפ, ימסור מידע מפליל עליו. טראמפ עצמו צייץ: "רוב האנשים 'יתהפכו' אם הממשלה תחלץ אותם מצרה; מצטער, מייקל לא יעשה את זה". אבל אם טראמפ באמת חף מפשע בפרשה הרוסית, כפי שהוא חוזר וטוען, איזה "היפוך" לא יעשה כהן? – שואל פיליפ רוקר, הכתב הבכיר של וושינגטון פוסט בבית הלבן.
זוהי רק דוגמה אחת להודעותיו של טראמפ המשדרות לחץ. הוא האשים את ה-FBI בהתנכלות לכהן בכך שתפס את מסמכיו; הוא הלך לבית המשפט בניסיון להטיל חיסיון על המסמכים הנוגעים אליו; הוא איים לפטר את בכירי משרד המשפטים. מומחים משפטיים אומרים, שצעדיו של טראמפ הם כאלו של מי שיודע שיש לו מה להסתיר.
ג'ויס ווייט, שהייתה תובעת באלבמה, אמרה לפוסט: "ראיתי נאשמים עושים את זה. מי שמעלה טענות במקום לומר שהוא חף מפשע, מניח שהוא אשם. אדם נורמלי אומר: בבקשה, תחפשו במשרד של עורך הדין שלי ואני אתן לך גישה לכל דבר, בגלל שלא עשיתי שום דבר פסול. אצל טראמפ, הגישה היא שהדברים צריכים להישאר חסויים".
רצונו של טראמפ להסתיר מפני התובע המיוחד, רוברט מולר, פרטים על עסקיו וחייו הפרטיים, עולה בקנה אחד עם הקו הקבוע שלו שלא לחשוף מידע על מצבו הפיננסי. והקו התוקפני שלו כלפי מולר, הבולשת וכל מי שחוקר את מעשיו, תואם קו קבוע אחר שלו: להציג את עצמו כקורבן של המערכת.
לעומת זאת אומר פרופ' אלן דרשוביץ, מהסניגורים המובילים בארה"ב, שטראמפ פועל בצורה נכונה: "אני אומר ללקוחות שלי, הן החפים מפשע והן האשמים, שיפעלו כאילו ניתן להרשיע אותם. כל מי שנתון לחקירה צריך לחשוב שהממשלה עלולה 'להפוך' עד, ולהביא אותו לא רק לשיר אלא גם להלחין, להמציא סיפורים. חפות מפשע אינה מספיקה".
כאשר ביל קלינטון נחקר על עדות שקר בפרשת מוניקה לוינסקי, התווכחו הוא ויועציו האם וכיצד לתקוף את התובע המיוחד, קנת סטאר. הם הגיעו למסקנה, כי התקפה חזיתית תשדר אשמה, בעוד התקפות נקודתיות על חריגה מסמכות יעוררו ויכוח אמיתי. לני דייוויס, אחד מעורכי דינו של קלינטון, סבר בזמנו שיש לתקוף את סטאר, אבל לדעתו – טראמפ טועה כשהוא עושה את אותו הדבר:
"אם באמת אין לו סיבה לדאוג בנושא הקנוניה עם רוסיה, אזי כל ביקורת שלו על מולר היא טעות ענקית. עם כל התקפה, טראמפ יוצר עוד ראיה לשיבוש הליכים. כל ציוץ שלו על כהן ועל 'היפוך' ועל מולר ועל הבולשת וכל הרטוריקה הפוליטית בציוצים שלו, הוא מרחיב את טווח החקירה של מולר".
ארי פליישר, שהיה דובר הבית הלבן בזמן ג'ורג' בוש הבן, מסביר: "הנקודה שלו היא שהממשלה לוחצת על אנשים, ושאם הם יחשבו שהם הולכים לכלא – הם ישקרו כדי להיחלץ. אני חושב שהנשיא אמר: לא עשיתי שום דבר פסול, והדרך היחידה בה אנשים יחשבו אחרת היא אם מייקל כהן ישקר – והוא לא ישקר".
יש תקדים היסטורי להתנהגותו של טראמפ, מזכיר רוקר. בזמן פרשת ווטרגייט טען הנשיא ריצ'רד ניקסון, כי מדובר בציד מכשפות – בדיוק הביטוי של טראמפ – וחיפש עם יועציו דרכים לשבש את החקירה. "מה שמדהים הוא לראות את טראמפ מדבר בצורה מפלילה בפומבי; לניקסון הייתה מספיק שליטה עצמית כדי לעשות זאת בשיחות פרטיות", אומר פרופ' טימותי נפתלי מאוניברסיטת ניו-יורק ולשעבר מנהל הספרייה הנשיאותית של ניקסון. "הרטוריקה של טראמפ לא עוזרת לו לטהר את עצמו. או לא צריך לדאוג אם מישהו 'יתהפך' או לא. אם אתה חף מפשע, לא משנה לך מה עורכי הדין שלך יגידו לרשויות האכיפה. באופן דומה, אם ניקסון לא היה דואג מהאמת – הוא לא היה משבש את ההליכים".

תאריך:  26/04/18   |   עודכן:  26/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
למרות שבריטניה היא מבעלות בריתה החשובות ביותר של ארה"ב, טראמפ טרם ביקר בה ואפילו לא נקבע מועד. הדיווח האחרון הוא על ביקור צפוי בחודש יולי - אבל לפי נסיון העבר, גם זה לא בטוח
איתמר לוין
העיר שבצפון-מערב סוריה היא המעוז האחרון של המורדים, וגם מקום מגוריהם של מיליון אזרחים - העלולים ליפול קורבן לאסון דומה לזה שהתרחש בעיר חלב    במקביל מנסה האו"ם לגייס מיליארדים לסיוע לפליטים
איתמר לוין
במשך שנים לחץ טראמפ על עורכי המגזין היוקרתי להעלות את מיקומו בדירוג השנתי של עשירי ארה"ב, בשילוב של איומים והעברת נתונים כוזבים    המגזין הגיע למסקנה, שפשוט צריך לחלק בשלוש את המספר
איתמר לוין
הממשלה המרכזית מתקשה לשלוט אפילו בטריפולי, קיימים סימני שאלה סביב בריאותו של הגנרל חפטר והמאבק בדאעש ובאל-קאעידה לא יסתיים בקרוב
איתמר לוין
חלק ניכר מ"תגובות הלקוחות" בשורה של מוצרים פופולריים במיוחד - כמו בלותות' וכדורי הרזיה - נכתבו תמורת תשלום, תוך הפרת מדיניותה של אמזון
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
18 מיליארד דולר נמחקו  /  איתמר לוין
זנות במקום כדורגל  /  איתמר לוין
השואה לא מזיזה להם  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il