X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
העיתון ואוניברסיטת סוונסי מצאו, כי אלפי רובוטים רוסיים הופעלו בטוויטר ערב הבחירות ביוני אשתקד והפיצו מיליוני הודעות שתמכו בלייבור ותקפו את השמרנים
▪  ▪  ▪
הישג ניכר ללייבור [צילום: מאט דונהם, AP]
"יו"ר הלייבור מייצג אנטישמיות"
איתמר לוין
החרפה בביקורת על ג'רמי קורבין: אומרים לנו שאנחנו פועלים לפי ההוראות של ישראל, שהרוטשילדים מנהלים את העולם, שדאעש הוא חזית מזויפת עבור ישראל, שציונים הם הנאצים החדשים
לרשימה המלאה

רוסיה התערבה בבחירות בבריטניה שהתקיימו ביוני 2017, במטרה לסייע ללייבור ולעומד בראשו, ג'רמי קורבין. ההתערבות נעשתה דרך הרשתות החברתיות – מגלה (יום א', 29.4.18) תחקיר של סאנדיי טיימס בשיתוף עם אוניברסיטת סוונסי.
התחקיר חושף את קיומם של 6,500 חשבונות טוויטר שהתייצבו מאחורי הלייבור בשבועות שקדמו לבחירות, ואשר העבירו הודעות נגד המפלגה השמרנית למיליוני בוחרים. רבים מן החשבונות הופעלו בידי רובוטים שהסתתרו מאחורי שמות נשיים אנגליים, למרות שיוצריהם ציינו שרוסית היא שפת-האם שלהם, ואשר תוכנתו להפציץ את הציבור במסרים פוליטיים תוך החבאת מקורם האמיתי. אנשי האקדמיה אומרים, כי מדובר רק בקצה הקרחון וכי יש לדרוש מטוויטר לבדוק את ההיקף האמיתי של ההתערבות הרוסית בבחירות.
התחקיר של סאנדיי טיימס ואוניברסיטת סוונסי מצא, כי 90% מהמסרים מאותם חשבונות קידמו את הלייבור ותקפו את השמרנים. 80% מהחשבונות נוצרו ערב הבחירות והופעלו בנקודות מפתח לאורך הקמפיין: עם הכרזתה של ראש הממשלה, תרזה מיי, ב-18.5.17 על הקדמת הבחירות ל-8 ביוני; במקביל לעצרות הבחירות של קורבין, שמשכו קהל משתתפים יוצא דופן בהיקפו; כאשר הפך קורבין את הפיגוע במנצ'סטר ארנה לנושא פוליטי ותקף את מיי על הקיצוץ במשטרה; כאשר סירבה מיי להשתתף בעימות טלוויזיוני עם קורבין; והשיא היה ביום הבחירות, בו אסור לתקשורת הממוסדת לדווח על אירועים פוליטיים.
הבחירות הסתיימו בהצלחה מסחררת מבחינתו של קורבין, כאשר הלייבור עלה בתוך שלושה שבועות מ-25% ל-40% בעוד השמרנים איבדו את הרוב המוחלט שלהם בפרלמנט. מיי אומנם הצליחה להרכיב ממשלת קואליציה, אך מעמדה חלש בעוד קורבין הפך למועמד לגיטימי לראשות הממשלה. קורבין נמנע מלגנות בצורה ממשית את רוסיה ואת הנשיא ולדימיר פוטין על הרעלת המרגל לשעבר ובתו, פרשה שגרמה למשבר כבד ביחסי רוסיה והמערב.
התחקיר של סאנדיי טיימס מתפרסם במקביל להמשיך החקירה בפרשת השימוש בחשבונות פייסבוק כדי להשפיע על תוצאות משאל העם בנוגע לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. רוסיה תמכה בברקזיט, המחליש הן את האיחוד והן את בריטניה, והמהלך אושר במפתיע ברוב של כ-1% ביוני 2016. כיום ידוע, כי חברת קיימברידג' אנליטיקה השתמשה במידע שהושג שלא כדין מפייסבוק – בידי חוקר מאוניברסיטת קיימברידג' ממוצא רוסי ואשר קיבל מענקי מחקר מממשלת רוסיה – כדי להעביר תעמולה בברקזיט לבוחרים ממוקדים.
התחקיר הנוכחי מצא, כי 16,000 רובוטים רוסיים צייצו מסרים פוליטיים מאז אפריל אשתקד. הוא הצטמצם לדגימה של 20,000 ציוצים שנאספו בידי אוניברסיטת סוונסי בארבעת השבועות שקדמו לבחירות. פרופ' אולקסנדר טלוורה, שריכז את המחקר, קובע שהמדגם מספק הוכחה ברורה לממצאי התחקיר ומדגיש שמדובר רק בחלק קטן מן ההתערבות כולה.
בחלק ניכר מן המקרים היו הציוצים של הרובוטים השונים זהים לחלוטין, ובמקרים אחרים היו אלו ציצוצי-העברה לאלו של הלייבור ושל קורבין עצמו. אותם חשבונות גם מיהרו לצאת להגנתו של קורבין. למשל: כאשר קורבין הותקף על כך שאינו מציג את העלות הכספית של תוכניותיו, צייצו 34 מהחשבונות את אותו מסר ולפיו על התקשורת לכבד את מנהיג הלייבור.
הלייבור אמר בתגובה, כי רוסיה סייעה דווקא לשמרנים. לדברי הלייבור, הצעותיו להכביד את המס על העשירים והתקפותיו על הפרטה כושלת ואוליגרכים מושחתים, עומדות הן בניגוד לעמדותיה של מיי והן בניגוד לאלו של פוטין. עוד אומרת המפלגה, כי לא ידוע לה על התערבות רובוטית כלשהי לטובתה, היא לא שילמה על פעילות כזו ואינה יודעת על תשלום שכזה מצד מי מתומכיה.
טוויטר אומרת, כי פעילותה למנוע ניצול לרעה של הרשת החברתית אינה מוגבלת לאירוע זה או אחר או לתקופת זמן כלשהי. החברה פעלה במשך שנים לזהות ולהסיר חשבונות כאלו, וממשיכה כל העת לשפר את המערכת שלה כדי למנוע צורות חדשות של ספאם וניצול לרעה, הוסיפה.

תאריך:  30/04/18   |   עודכן:  30/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה התערבה גם בבחירות בבריטניה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סורוס התערב גם בבחירות באמריקה
סרוסי  |  30/04/18 09:48
2
לאחוז בקרנות המזבח בכל מחיר..
הגוי..  |  30/04/18 12:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
הרוב הרפובליקני קובע חד-משמעית שאין ראיות לקנוניה    המיעוט הדמוקרטי טוען שמדובר במסקנות פוליטיות אך מודה גם הוא שאין ראיה לקנוניה להשפעה על הבחירות
איתמר לוין
מומחים משפטיים שמצטט וושינגטון פוסט טוענים, כי טראמפ אינו מתבטא בפרשה הרוסית כאדם חף מפשע. לעומתם טוען אלן דרשוביץ, כי טראמפ עושה בדיוק את מה שעושה גם מי שמאמין בחפותו
איתמר לוין
טוען שתקופתו תחת טראמפ הזכירה לו מאפיינים של המאפיה, ובהם קשר השתיקה והנאמנות המוחלטת לבוס שבאה מעל האמת והיושר    "טראמפ בלתי אתי ואין לו קשר לאמת ולערכים מוסדיים"    "עובדות יסוד שנויות במחלוקת, האמת הבסיסית מוטלת בספק, השקר הוא הנורמה והתנהגות בלתי אתית נתקלת בהתעלמות, נסלחת או מתוגמלת"
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: מייקל כהן חשוד בהונאת בנקים ובהפרה של חוקי מימון הבחירות בשל התשלום לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, תמורת שתיקתה על הקשר המיני הנטען שלה עם טראמפ
איתמר לוין
הזכרונות של ראש ה-FBI לשעבר מתפרסמים בשבוע הבא ואמורים להביא את גרסתו המלאה על יחסיו הסוערים עם טראמפ. מצד שני, גם במחנה של הילרי קלינטון לא סלחו לקומי ומייחסים לו את התבוסה בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il