X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קו מפתיע לקטאר איירווייס

מה קטר מחפשת בקרדיף

חברת התעופה של האמירות פותחת קו ישיר לבירת וויילס - עיר הרחוקה מלהיות יעד מרכזי. אקונומיסט מסביר זאת על-רקע הסגר שהטילו סעודיה ומצרים על קטר, ואומר שהמהלך נראה כמו צעד של יאוש
▪  ▪  ▪
רק 360,000 תושבים

כאשר אחת מחברות התעופות ממדינות המפרץ הפרסי משיקה קו חדש, הוא לרוב יהיה לעיר מרכזית ובעלת מוניטין בינלאומיים. שלוש הגדולות – האמירויות מדובאי, איתיאחד מאבו דאבי וקטר איירווייס – בדרך כלל חוגגות בגדול חנוכת קווים ללונדון, ניו-יורק או בייג'ינג. ולכן הורמו גבות רבות, כאשר ב-1.5.18 הודיע מנכ"ל קטר איירווייס, אכבר אל-בכר, על פתיחת קו לקרדיף, בירת וויילס.
מי שמכיר את בריטניה – מסביר אקונומיסט – יודע שקרדיף היא ההפך מעיר גדולה. יש בה 360,000 תושבים, לעומת 9 מיליון בלונדון השוכנת 250 ק"מ מזרחה. בנמל התעופה של קרדיף עברו אשתקד 1.5 מיליון נוסעים, לעומת 8 מיליון בעיר בריסטול – היריבה העיקרית שלה לאורך נהר סוורן. בשנת 2013 הולאם נמל התעופה של קרדיף לאחר שממשלת וויילס נאלצה לחלץ אותו מסף פשיטת רגל, ובשנה שעברה הוא הפסיד 5 מיליון ליש"ט.
הקו לקטר הוא הקו הארוך הראשון המגיע לקרדיף ובוודאי סיבה למסיבה לתושבי העיר, אבל מבחינה תעופתית – זוהי החלטה מוזרה, כותב אקונומיסט. דרום וויילס היא מהחלקים העניים בבריטניה, אזור הסובל מהשקיעה המתמשכת של מכרות הפחם ותעשיית הפלדה עליהם הייתה גאוותו ושאינו מצוי על מפת התיירות הבינלאומית. קרדיף עשויה להוות יעד לאנשי עסקים ובמיוחד למטענים שימשיכו משם לבריסטול, אבל מדוע בחר אל-בכר להפעיל אליה טיסות יומיות?
התשובה מצויה בקשיים המסחריים בפניהם ניצבת קטר איירווייס. ביוני שעבר הטילו סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים סגר על קטר ומנעו מחברת התעופה הלאומית שלה לעבור בשמיהן. הסגר אילץ את החברה להקטין ב-20% את תפוסת מושביה, בנוסף לכורח לשנות חלק מן המסלולים. האמירויות ושלוש חברות התעופה הסיניות הגדולות, שכולן גדולות בהרבה מקטר איירווייס, שולטות בקווים העיקריים לערים המרכזיות.
לכן, אל-בכר מבקש להתמקד בנתיבים משניים כמו קרדיף כדי למלא את המושבים, כפי שאמר בעצמו: "נמלי התעופה המשניים הם המקום בו יש עסקים. כפי שאתם יודעים, השווקים של שדות התעופה העיקריים כבר מלאים ויש בהם תפוסת יתר, כך שהחלופה היא ללכת לשדות התעופה המשניים שיש להם תוכניות ואפשרויות לגדול".
האם האסטרטגיה הזאת מכניסה כסף? אל-בכר אומר, שהיעד של קטר איירווייס הוא "צמיחה, צמיחה וצמיחה". הסימנים מלמדים שהחברה עושה הכל – חוץ מזה. בשנת 2017 היא צמצמה את לוח הטיסות שלה. אל-בכר כבר אמר, שאשתקד רשמה החברה "הפסד משמעותי". הגעתה של קטר איירווייס עשויה להיות סימן של יאוש, לאו-דווקא של צמיחה.

תאריך:  09/05/18   |   עודכן:  09/05/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ראובן לייב
ישראל מצווה לעשות את הכל כדי למנוע את הפיכתה של החזית הצפונית כבסיס אירני קדמי כנגדה, יהיה המחיר אשר יהיה
צבי גבאי
מציאות התוהו ובוהו בעולם הערבי, וכפי שאדוניס מכנה זאת "הקרעים האנכיים והקרעים האופקים", מונעת כל סיכוי לאחדות בין הערבים בכל מישור שהוא
איתמר לוין
הממשלה המרכזית מתקשה לשלוט אפילו בטריפולי, קיימים סימני שאלה סביב בריאותו של הגנרל חפטר והמאבק בדאעש ובאל-קאעידה לא יסתיים בקרוב
דויד סנדובסקי
במלאת שבעים שנה לישראל, עליה ללמוד את לקחי העבר: לשמור על טוהר הנשק ולהיזהר מנואלות הרפתקנית ביטחונית
איתמר לוין
תבוסתו של דאעש לא הביאה את עירק אל המנוחה ואל הנחלה. המערכת הפוליטית עודנה מושחתת, אירן בוחשת בקלחת וארה"ב צריכה לנסות להביא להקמת קואליציה מתונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il