X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הבולשת מתמודדת לא רק עם התקפות חזיתיות של טראמפ, אלא גם עם דוחות ביקורת פנימית קשים, ירידה בשיעור ההרשעות ועלייה במספרם של האמריקנים שאינם נותנים בה אמון
▪  ▪  ▪
יש באמת משהו בעייתי

הבולשת הפדרלית (FBI) מצויה במשבר, והוא הרבה יותר חמור מכפי שחשבתם – זוהי כותרת כתבת השער בשבועון טיים. הבולשת מוצאת את עצמה בכותרות: פיטורי בכירים, מסרונים בין זוגות והתקפות בלתי פוסקות מצד הנשיא דונלד טראמפ. יש הטוענים שהתקפות אלו מיועדות לשרת את האינטרסים של טראמפ, אך רבים אומרים שיש באמת משהו בעייתי בבולשת.
המבקר הפנימי הראשי של משרד המשפטים, מייקל הורוביץ, יפרסם בקרוב דוח על הטענות – משני צידי המפה הפוליטית – לפיהן הבולשת התערבה בבחירות 2016. הדוח יהיה קשה במיוחד מבחינת המנהל המודח, ג'ים קומי, וכנראה ימצא שהוא עקף את נוהלי המשרד כאשר ב-5.6.16 קיים מסיבת עיתונאים בה תקף את התנהלותה של הילרי קלינטון בפרשת המיילים בד-בבד עם הודעתו של סגירת החקירה נגדה. הדוח גם ימתח עליו ביקורת בנוגע לפתיחה מחדש של התיק עשרה ימים לפני הבחירות.
בחודש שעבר קבע הורוביץ, כי אנדרו מק'קייב, שהודח מתפקיד סגן ראש הבולשת, שיקר למחלקת חקירות הפנים כדי לטייח את העובדה שהדליף – שבועיים לפני הבחירות – מידע על הקרן המשפחתית של קלינטון. ובחודש מארס קבע דוח אחר, כי פעולות התגמול של הבולשת לחושפי שחיתויות נמשכות למרות שבמשך שנים היא מבטיחה להפסיק זאת. בסתיו שעבר מצא הורוביץ, כי הבולשת לא בדקה כיאות את הסיכון הנובע מעובדיה שנכשלו במבחני פוליגרף.
היו גם כשלונות פומביים כואבים, מציין טיים: החמצת הזדמנויות למנוע את הירי הקטלני בבית הספר בפרקלנד שבפלורידה; עיכוב ניכר בחקירת עבירות המין שביצע רופא המתעמלות לארי נאסר; ועדויות להתנהגות פסולה של סוכנים אחרי התמודדות עם מיליציות חמושות בנבאדה ובאורגון. סוכני בולשת עומדים לדין על שורה של עבירות, החל משיבוש הליכים וכלה בהדלפת מידע סודי. והכישלון החמור מכל: החמצת ההתערבות הרוסית בבחירות במשך השנתיים שקדמו להן.
25 סוכנים ומקורות אחרים רואינו בידי טיים, והם הביעו את דאגתם שהמצב בבולשת יפגע בשיתוף הפעולה מצד מודיעים, רשויות אכיפת חוק מקומיות וגורמים מקבילים בחו"ל. אפילו מי שעברו משברים קודמים, אומרים שהנוכחי מזיק עוד יותר. "ראינו עליות ומורדות, אבל מעולם לא ראינו משהו כזה", אומר רוברט אנדרסון, פקיד בכיר שפרש ב-2015.
משבר האמינות של הבולשת מגיע גם לחדרי המושבעים. שיעור ההרשעות בתיקים שחקרה הבולשת ירד ב-11% בחמש השנים האחרונות. וגם לדעת הקהל: בתוך חודשיים בלבד ירד מ-71% ל-61% שיעור האמריקנים הסבורים שהבולשת רק עושה את עבודתה; מספר הסבורים שיש לה דעה קדומה נגד ממשל טראמפ עלה מ-23% ל-31%.
השבועון מדגיש, כי הבולשת ממשיכה לעשות עבודה טובה. ב-25.4.18 נלכד הרוצח מגולדן סטייט, נעצרו 39 חשודים בסחר סמים בפנסילבניה, נעצרו 14 סוהרים בדרום קרוליינה החשודים בקבלת שוחד ושני חשודים בניו ג'רסי בהונאת מס ב-5.3 מיליון דולר. אבל המשבר אמיתי.
רבות מן הבעיות נוצרו ב-3.5 שנות כהונתו של קומי. כך למשל, הבולשת ניהלה מאבק יקר נגד אפל על פיצוח האייפון בו השתמש אחד הרוצחים בסן ברנרדינו ב-2015. מבקריו טוענים, כי מאבקיו הקולניים בנושאי מוסר הובילו בצורה אירונית לפגיעה במוניטין של הבולשת. וכמובן שאי-אפשר להתעלם מהתקפותיו של הנשיא עליה. רונלד הוסקו, שפרש ב-2014 אחרי 30 שנות שירות, אומר שהמצב דומה לשריפת יער: "או שטראמפ הצית את האש, או שהוא עומד מהצד ובידיו פחית דלק כדי להגביר את הלהבות".
המנהל הנוכחי של הבולשת, כריסטופר ריי, אמר לאחרונה, כי בראש סדר העדיפויות שלו עומד "ניסיון להחזיר תחושה של היגיון, רוגע ויציבות". אבל הבולשת ניצבת בפני אחד מהמבחנים הגדולים ביותר ב-110 שנותיה. בחודשים הקרובים היא חייבת לתקן שפע של בעיות פנימיות, להתגונן מפני התקפות חיצוניות על אמינותה ולנהל חקירות הנוגעות לנשיא מכהן – בעוד יותר ויותר אמריקנים שואלים את עצמם האם ביכולתם לסמוך עליה.

תאריך:  08/05/18   |   עודכן:  08/05/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בני הזוג הנשיאותי מנהלים למעשה חיים נפרדים בשעות הפנאי שלהם, אם כי באירועים רשמיים הם מופיעים יחדיו    ככל שאיוונקה טראמפ הולכת ונעלמת מן הנוף, מלאניה טראמפ הופכת להיות פומבית יותר
איתמר לוין
עורך דינו הטרי של הנשיא אומר שמטרתו היא להפיל את המשטר בטהרן. אישאן ת'רור מזהיר בוושינגטון פוסט, שמהלך כזה יחייב את ארה"ב להיכנס למלחמה ולשותפות עם ארגון הטרור מוג'הידין חאלק
איתמר לוין
ג'ניפר פלמיירי טוענת שקלינטון הובסה משום שארה"ב לא הייתה מוכנה לאישה בחדר הסגלגל - טענה המסירה את האחריות מעל הקמפיין ומעל עצמה
איתמר לוין
התאומים ויקטוריה קתרינה פליק וקרל פרידריך פליק הם המיליארדרים הצעירים ביותר בעולם - עם סב שהיה פושע מלחמה ואב שהיה מעורב בשערוריית ענק
איתמר לוין
מיגל דיאז-קאנל רוצה להמשיך את המדיניות הכלכלית של ראול קסטרו - אבל עליו להתמודד עם ביורוקרטיה עקשנית ופוליטיקאים שמרנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il