X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט מצביע על קווי הדמיון בין שני המנהיגים – וגם על הבדל ניכר: בעוד קים מתכונן לפגישה בעזרת יועצים מנוסים, טראמפ בטוח שהוא יכול לבנות על יכולותיו בניהול מו"מ
▪  ▪  ▪
טראמפ בסינגפור. "בתוך דקה" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

האחד הוא נשיא אמריקני בן 72, האחר הוא דיקטטור צפון-קוריאני בן 33. אבל לדונלד טראמפ וקים ג'ונג-און יש הרבה מן המשותף – טוען הכתב הבכיר של וושינגטון פוסט בבית הלבן, פיליפ רוקר. שניהם שולטים בנשק גרעיני, שניהם סבורים שיצליחו לערער זה את זה, שניהם זכרים בעלי עור דק, שניהם מכורים לסגנון שלטון נמהר, שניהם אוהבים מחוות דרמטיות, שניהם ירצו לשלוט בפגישתם מחר (יום ג', 12.6.18).
טראמפ מסתכל על קים ורואה את עצמו: שליט סמכותני ולעיתים מטיל אימה, המזעזע את הסדר העולמי ושואף לעשות היסטוריה. השניים גם החליפו עלבונות פומביים: "איש הטילים הקטן" מול "אמריקני מעורער". אבל יועציו של טראמפ טוענים שהוא סבור שבן שיחו הוא שחקן מציאותית. הנשיא משוכנע שהוא יוכל להגיע לעסקה בה שני הצדדים יהיו מרוצים, למרות שרצונותיהם מרוחקים מאוד: טראמפ רוצה שקוריאה הצפונית תתפרק מנשקה הגרעיני ומהטילים שלה, קים רוצה לגיטימציה למשטרו ושגשוג לארצו.
טראמפ בונה על אישיותו החזקה ומה שהוא רואה כיכולתו הייחודית לתמרן מתחרים, תוך התעלמות מההבדלים הברורים בין נדל"ן לבין נשק גרעיני. מבחינתו, הפרטים הטכניים של המו"מ הם שוליים לעומת הכימיה האישית שלדעתו יוכל ליצור עם קים. טראמפ סבור שהטון ושפת הגוף כה חשובים, עד שבסוף השבוע הכריז שיוכל לעמוד בתוך דקה על טיבו של קים. זה גם היה ההסבר שלו מדוע הוא אינו מתכונן בצורה ממשית לפגישה.
שיחות הגרעין עם קוריאה הצפונית הם המבחן האולטימטיבי למדיניות החוץ של טראמפ, המתבססת על האמונה בכך שביכולתו להשיג מה שלא עלה בידי איש מקודמיו, וזאת בזכות גישתו הייחודית לדיפלומטיה. העובדה שברק אובמה אמר לו לפני ההשבעה שקוריאה הצפונית היא האתגר הגדול ביותר הניצב לפתחו, רק מגדילה עוד יותר את המוטיבציה שלו: טראמפ רוצה מאוד להצליח היכן שנכשל אחד האנשים השנואים עליו ביותר.
מבחינתו של קים, המשימה הראשונה במעלה היא הגנה על קוריאה הצפונית – והוא רואה את הארסנל הגרעיני שלו כמפתח להצלחה בכך. אבל קים רוצה גם לתת לארצו את היוקרה וההשקעות שיכול להביא שיתוף פעולה מחודש עם ארה"ב. עוזריו של קים לומדים את טראמפ בקפידה מזה חודשים ארוכים, ובניגוד למה שניתן לחשוב – הם מתוחכמים למדי כאשר זה מגיע לידע שלהם על ארה"ב. בעוד טראמפ מסתמך בעיקר על עצמו ועל יועצים חסרי ניסיון, קים מוקף במי שנשאו ונתנו עם ארה"ב.
סכנה אמיתית מבחינתו של טראמפ תהיה אם הוא יזלזל בכוחם של הצפון-קוריאנים להיות לא פחות חכמים ומתוחכמים ממנו, מזהיר רוקר. ייתכן מאוד שהם ינסו לשים על השולחן הצעות שיגרמו לטראמפ להיראות טוב, אבל בלי שיתחייבו לפירוז גרעיני מלא. מי שאין לו ניסיון וידע בעשורים של תרגילים והונאות תוצרת פיונגיאנג, עלול ליפול בפל – מזהירים פרשנים בוושינגטון.
יועציו של טראמפ אומרים, שהוא מאמין שיחסיו האישיים עם מנהיגים אחרים הם המרכיב החשוב ביותר ביחסיה של ארה"ב עם אותה מדינה. כך למשל פעל טראמפ מול נשיא סין, שי ג'ינפינג, כאשר הזמין אותו למאר-א-לאגו ולאחר מספר חודשים ביקר בבייג'ינג. בשתי ועידות הפסגה הללו לא הושגו הסכמים של ממש; טראמפ השאיר לעוזריו את הטיפול בכל הפרטים והתמקד ביחסיו עם שי.
יועציו של טראמפ מודים, כי קים הוא המנהיג שאותו הכי קשה להם ולנשיא לקרוא מראש. "הוא בלתי צפוי בדרך שזה טראמפ עצמו מתגאה להיות", אומר אחד מהם. "הוא בלתי אורתודוכסי. בדמותו של קים, אפילו טראמפ עשוי להודות שפגש יריב ראוי".

תאריך:  11/06/18   |   עודכן:  11/06/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה שהם דומים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הרעל כבר בפנים
מרק_טווין  |  12/06/18 04:57
 
- כתבת יפה ידידי ל"ת
יפת  |  12/06/18 14:34
2
תת-רמה של אנליזה ל"ת
שוחר-שלום  |  12/06/18 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר קוריאה
איתמר לוין
מנהיג קוריאה הצפונית העביר את מוקד הכוח מהצבא לידי המפלגה, ומהגנרלים לידי מדעני הגרעין והכלכלנים. לדעת צ'רלי קמפבל באתר טיים, קים מגיע לסינגפור עם רצון לעשות עסקה - אבל באלו תנאים?
איתמר לוין
ברוס בכטול מציע ללחוץ על קוריאה הצפונית דרך מאמץ לגדוע את ייצוא הנשק שלה למדינות כמו סוריה ואירן - ייצוא המממן את תוכניות הגרעין והטילים
איתמר לוין
העיתון מזהיר שאם טראמפ יהלל וישבח את קים, ולא יעמוד על הפשעים האיומים שמבצע המשטר בראשו הוא עומד - יהפוך נשיא ארה"ב לסרסור של רוע בממדים חדשים לגמרי
איתמר לוין
שלושת הקצינים הבכירים ביותר הוחלפו שבוע לפני הפסגה - כנראה כדי להבטיח שלא תתעורר התנגדות פנימית לעסקה אפשרית בין קוריאה הצפונית לארה"ב
עומר כרמון
מנהיג קוריאה הצפונית דורש להתאכסן בסוויטה הנשיאותית של מלון "פולרטון"    העלות: 6,000 דולרים ללילה    דונלד טראמפ ילון במלון "שנגרי-לה", השוכן בינות 60,703 מ"ר של גנים אקזוטיים    הפסגה תתקיים במלון "קפלה" הממוקם בתוך יערות הגשם של האי סנטוסה
רשימות נוספות
הפסגה ההיסטורית תתקיים כמתוכנן  /  עומר כרמון
מסתמן: הפסגה ההיסטורית תתקיים כמתוכנן  /  עומר כרמון
טראמפ משהה את פגישתו עם קים  /  מירב ארד, איתמר לוין
הכנות לפסגת טראמפ-קים  /  איתמר לוין
סין חיונית מול קוריאה  /  איתמר לוין
קוריאה הצפונית: הפסגה בסכנה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il