X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
יממה לאחר הפסגה ההיסטורית, ניתן להעריך מי הרוויח ומי הפסיד מעצם קיומה וממה שהתחולל בה - במנותק מהשאלה מה יקרה בחודשים הקרובים. וושינגטון פוסט מציע את הרשימה הבאה
▪  ▪  ▪
שניהם הרוויחו [צילום: אוון ווצ'י, AP]

נכון שיידרשו עוד חודשים ואפילו שנים כדי להעריך בצורה נכונה את תוצאותיה של פסגת דונלד טראמפ וקים ג'ונג-און בסינגפור, אבל קאלום בורצ'רס מציע בוושינגטון פוסט רשימה של מי שנראים כעת כמרוויחים וכמפסידים מן האירוע.
המרוויחים
דונלד טראמפ. הנשיא הציב לעצמו רף גבוה, כאשר אמר שיידע "בתוך דקה" האם קים רציני בנוגע לפירוק הנשק הגרעיני. שום פגישה בודדת אינה יכולה לשכנע את העולם שקוריאה הצפונית הפכה להיות שכנה שוחרת שלום, אבל הפסגה היא מעשה המדינאות הבולט ביותר של טראמפ עד כה והוא אף זכה לתקשורת חיובית בארה"ב.
קים ג'ונג-און. עצם קיומה של הפסגה היה ניצחון של קים, המנהיג המוקצה מחמת מיאוס. מטרתה של תוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית הייתה לזכות ביחס של כבוד – והיא קיבלה אותו. הוא גם זכה ליחס של ידוען והפגין פתיחות מפתיעה.
קים דונג-צ'ול, טוני קים וקים האק-סונג. שלושה אמריקנים שהוחזקו בידי קוריאה הצפונית ושוחררו כמחווה לקראת הפסגה.
מייק פומפיאו. שר החוץ נטל חלק בהכשרת הקרקע לפגישה כבר בתפקידו הקודם, ראש ה-CIA. טראמפ שלח אותו לביקור חשאי בפיונגיאנג עוד לפני שהסנאט אישר את מינויו לשר החוץ. הצלחת הפסגה חיזקה מאוד את מעמדו בממשל.
סינגפור. אירוח הפסגה נתן למדינה דחיפה כלכלית משמעותית: החל מהמבורגרים שעוצבו בהשראת הוועידה, דרך טי שירטס וכלה במאות עיתונאים ואנשי תקשורת שמילאו את המלונות.
דניס רודמן. הכדורסלן שהתיידד עם קים וספג במקרה הטוב לעג ובמקרה הגרוע איומי רצח. כעת הוא זכה ללגיטימציה, התראיין ב-CNN והוצג שוב ושוב כאיש היחיד בארה"ב שבאמת מכיר את קים.
המפסידים
ג'סטין טרודו. ראש ממשלת קנדה ספג את מלוא זעמו של טראמפ על הודעת הסיכום של פסגת ה-G7 שאירח בסוף השבוע שעבר, בעוד קים זכה כעת למחמאות מפליגות.
יתר מדינות ה-G7. הראש של טראמפ היה בפגישה עם קים ולא בפסגת המדינות המתועשות. הוא אף התלונן באוזני עוזריו על שנאלץ לבזבז את זמנו בפסגה זו במקום להתכונן לפגישה בסינגפור.
אזרחי קוריאה הצפונית. טראמפ הזניח כמעט לחלוטין את סוגיית זכויות האדם בקוריאה הצפונית, לאחר שמתח ביקורת חריפה ביותר על קים בנושא זה לפני חמישה חודשים בלבד. לאחר הפגישה הבטיח טראמפ שהנושא יעלה בשיחות ההמשך.

תאריך:  13/06/18   |   עודכן:  13/06/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
האם הצופים במאה ה-21 מסוגלים לראות משחקים בני חמש מערכות הנמשכים שעות על גבי שעות? וושינגטון פוסט מציג את הצדדים השונים של הסוגיה
איתמר לוין
ועידת שהתקיימה בבירת קזחסטאן מצביעה על החשיבות הגדלה של ההיסטוריה באזור - אבל לא מתוך רצון לחזור לעבר, אלא מתוך הכרה בחשיבותו העתידית
איתמר לוין
סין חוששת שקוריאה הצפונית תעדיף להדק את הקשרים עם ארה"ב על חשבון היחסים המסורתיים איתה. מצד שני, כותב ניו-יורק טיימס, לא בטוח שטראמפ יכול או רוצה לספק את שאיפותיו של קים
איתמר לוין
שינויי האקלים הופכים את המזרח התיכון ליבש וחם עוד יותר מכפי שהוא, עם סכנה ממשית לעימותים אלימים בשל מאבק על מקורות המים המתמעטים. אקונומיסט מסביר מדוע כה מעט נעשה כדי להתמודד עם הבעיה
איתמר לוין
במאמר בניוזוויק טוען רייך, כי מדיניות החוץ האמריקנית מיועדת לשרת אך ורק את האינטרסים של טראמפ ואת האגו שלו: מאירן ועד רוסיה, מסין ועד האקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il