התקנות החדשות של
האיחוד האירופי בנוגע לפרטיות ברשת מקשות על שיווק באמצעות דוא"ל, במיוחד בארה"ב – מדווח דייוויד מוריס באתר פורצ'ן.
בחודש שעבר נכנסו לתוקפן התקנות המחייבות קבלת הסכמה מפורשת של הגולשים לשמירת פרטיהם האישיים (GDPR). תקנות אלו יוצרות קושי משמעותי בשימוש ברשימות קיימות של כתובות דוא"ל, שהן בין האמצעים השיווקיים היעילים ביותר כיום.
החברות צריכות כעת לבקש מן הלקוחות לאשר שינויים במדיניות הפרטיות שלהן, אבל סקר של סוכנות השיווק יוג' העלה, כי 38% מהאמריקנים מתעלמים לחלוטין מבקשות אלו ו-23% משתמשים בהן כהזדמנות להיגרע מרשימת הדיוור. חברת השיווק פוסט-אפ מעריכה, כי רק 20%-15% מהאמריקנים בכלל פותחים הודעות דוא"ל אלו – שיעור נמוך עוד יותר מן הממוצע העולמי, העומד על 30%-25%.
מוריס מסביר, כי למצב זה יש השלכות ניכרות, משום שרוב הנתונים מלמדים שפניות דוא"ל הן אמצעי שיווק טוב בהרבה ממודעות, קמפיינים במדיה חברתית ואפילו דיוור ישיר רגיל. רשימות דיוור נרחבות נחשבות לנכס עסקי ששוויו יכול להגיע לעשרות מיליוני דולרים – שווי שמצטמק בצורה משמעותית בשל כללי ה-GDRP. חברת שיווק אחת אומרת, כי כבר עתה איבדו לקוחותיה עד 80% מקשרי הדוא"ל שהיו להם.
התקנות אומנם חלות כאמור רק באיחוד האירופי, אך חברות בינלאומיות רבות מחילות את אותה מדיניות בכל רחבי העולם – ולכן הדרישה לקבלת הסכמת הלקוחות באירופה מועתקת אוטומטית לארה"ב. ייתכן שכעת ייאלצו החברות לקבוע מדיניות שונה באירופה ומחוצה לה, כדי לשמור על יכולתן השיווקית לפחות מחוץ לאיחוד האירופי.