X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סבו וסבתו של הנשיא נולדו בכפר קרלשטדט שבבווריה, אך רוב בני המקום לא ממש מתגאים בכך. קרין בנהולד מניו-יורק טיימס נפגשה איתם
▪  ▪  ▪
הסבא חזר עשיר [צילום: מיכאל פרובסט, AP]
קרלשטדט. 1,200 תושבים [צילום: מיכאל פרובסט, AP]

מי שביקרו בינואר 1993 בעיר ליטל רוק שבארקנסו, ראו כמעט בכל פינה עדויות לכך שהנשיא הטרי ביל קלינטון הוא בן המקום. אחד מהם אפילו תהה, האם בכוונת פרנסי העיר להציב שלט בשירותים בהם השתמש. לעומת זאת, בכפר הגרמני קרלשטדט של 2018 כמעט ולא מדברים על כך שמשפחתו של דונלד טראמפ הגיעה מכאן – מדווח ניו-יורק טיימס.
הרברט טראמפ לא רוצה לדבר על כך, וכך גם אילזה טראמפ. אורסולה טראמפ, המנהלת את המאפייה בכפר הסמוך, מפטירה: "אתה לא יכול לבחור את הקרובים שלך, נכון?". סבו וסבתו של הנשיא, פרידריך טראמפ ואליזבת טראמפ, נולדו בכפר בו מתגוררים כיום 1,200 איש. הם גדלו זה מול זה, הוטבלו בכנסיית הכפר ונישאו במרחק של כמה קילומטרים לפני שהיגרו לארה"ב.
לפי כל הסימנים, לדונלד טראמפ יש כמה נקודות דמיון לסבו הגרמני. למשל: העניין בשיער. פרידריך היה ספר בניו-יורק לפני שהתעשר מניהול מסעדה, ולפי כמה דיווחים – גם מניהול בית בושת למחפשי זהב באזור יוקון. כמו נכדו, הוא התנזר ממשקאות חריפים וגם לא שירת בצבא. אבל שלא כמותו, הוא התגאה בתשלומי המיסים שלו: ב-1904 הוא שילם מס על 80,000 מארק – סכום שהפך אותו למיליונר במונחי אותם הימים. בכפר הולדתו הוא פופולרי עד היום; היחסים עם נכדו מורכבים יותר, מה שמסביר מדוע אין שילוט על בית המשפחה שעודנו עומד על תילו.
משרד התיירות המקומי משווק את פשטידת החזיר האופיינית לאזור ואת העובדה שהעוגב בכנסייה נוצר בימיו של יוהאן סבסטיאן באך – אך לא את הצאצא המפורסם ביותר שניתן להעלות על הדעת. "הנושא יותר מדי שנוי במחלוקת", מסביר יורג דור. עם זאת, תיירים מגיעים למקום – כמו גם חקיינים של טראמפ. מצד שני, לאחר בחירתו ספגו המלונות המקומיים איומי חרם ואפילו כמה ביטולים מלקוחות ותיקים; הזמנות ליינות בוטלו; פניות מכל רחבי גרמניה קראו ל"כפר של טראמפ" לנקוט עמדה – מן הסתם נגדו.
אורסולה טראמפ נזכרת בשיחת טלפון שקיבלה מיד לאחר הבחירות: "תתקשרי אליו ותגידי לו לא לבנות את החומה. נאלצתי לומר לה שאין לי את מספר הטלפון שלו". לאחר ההשבעה היא אפתה עוגה ועליה תמונתו; זו הייתה בדיחה, אך שכניה החלו להחרים את המאפייה והיא לא חזרה על הטעות.
בן-הדוד המפורסם אינו מקל על המצב, מציין הטיימס. "הגרמנים רעים, רעים מאוד", התלונן אשתקד בנוגע ליחסי הסחר בין המדינות. הוא אפילו הכחיש בעבר את מוצאו וטען שהמשפחה הגיעה משבדיה, שגם בה קיים כפר בשם קרלשטדט. ההיסטוריון המקומי רונלד פול מגיב בביטוי האהוב על הנשיא: "פייק ניוז". הוא היה הראשון לחקור את תולדותיה של משפחת טראמפ, ומצא שפרידריך היגר לארה"ב בשנת 1885, כאשר היה בן 16, וחזר בשנת 1902 כאדם עשיר. הוא התחתן עם אליזבת והשניים שבו לארה"ב.
אלא שעד מהרה התגעגע פרידריך למולדתו, הם חזרו שוב ובשנים 1905-1904 ביקש שוב ושוב לקבל זכות תושבות – אך מאחר שלא שירת בצבא, שלטונות בווריה סירבו. "האם נאלץ לעזוב?", שאל פרידריך ב-1905 כאשר נמסר לו שבני הזוג לא יקבלו ויזה. "זה קשה, קשה מאוד למשפחה". יש המצביעים על האירוניה: נכדו מתנהג באותה קשיחות כלפי מהגרים.
מכל מקום, הטראמפים חזרו לארה"ב והקשר עם הכפר הגרמני בשבעת העשורים הבאים היה חלקי בלבד. קבוצת טראמפ תרמה 5,000 דולר בשנת 2001 לשיפוץ הכנסייה; טראמפ עצמו חתם על ההמחאה. בן-דוד רחוק, סטפן גייסל, קיבל תמונה חתומה של טראמפ כאשר סבתו טסה לארה"ב ב-1985 להשתתף ביום הולדתו ה-80 של פרד טראמפ, אביו של הנשיא. לדבריו, כל בני הדודים קיבלו תמונות דומות, עם הקדשות הכוללות את שמותיהם.
"אחרי שהוא נבחר, כולם התחילו לבדוק עד כמה הם קרובים אליו", אומר גייסל. וזה הוביל מדי פעם לחילופי דברים משעשעים. ברנד וייסבורן, שסבתא-רבה שלו הייתה אחותו של פרידריך טראמפ, שירת לקוח במסעדתו זמן קצר לאחר שטראמפ הוציא את ארה"ב מהסכם פריז. "תראה מה הקרוב שלך עושה שוב", אמר הלקוח. וייסבורן ירה: "הוא גם קרוב שלך!".
כעת מסתובבות בקרלשטדט שמועות כאילו הנשיא עשוי להגיע לביקור. בחודש ינואר ביקר במקום הקונסול האמריקני, שהבטיח שהשגריר בברלין יבוא גם הוא לבקר. כאשר ביקרה אנגלה מרקל בבית הלבן בחודש אפריל, היא העניקה למארח מפה של האזור בו שוכן הכפר. כל הנשיאים האחרונים ביקרו בבסיס חיל-האוויר רמשטיין, המשמש כמפקדת הכוחות האמריקניים באירופה, השוכן במרחק של 45 דקות נסיעה בלבד מקרלשטדט. "אם הוא יבוא, אני אצא לחופשה", מגיבה אורסולה טראמפ.

תאריך:  11/07/18   |   עודכן:  11/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכפר הגרמני של טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיג עולם אמיתי מקורי וחדשן  ל"ת
רוני מירושלים   |  11/07/18 22:09
2
הפתעה! ג'ון קרי וטראמפ קרובים
חשדנית  |  11/07/18 22:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
רוסיות צעירות יוצרות קשרים רומנטיים עם אוהדים זרים שהגיעו לצפות במונדיאל. יש המותחים עליהן ביקורת פומבית, אבל זה לא מרתיע אותן
איתמר לוין
נשיא ארה"ב ינזוף ביתר המנהיגים על כך שאינם מוציאים דרך הצורך על ביטחון. השאלה היא, האם ילך מעבר לכך ומה יקרה בפגישתו עם פוטין בשבוע הבא
איתמר לוין
דווקא פעולותיה של מלאניה טראמפ סביב משבר המהגרים, הרחיבו את המסתורין סביב גברת ראשונה שכמעט ואינה נראית ועוד פחות נשמעת - כותב טיים
איתמר לוין
עורך חדשות החוץ של גארדיאן, פטריק ווינטור, מסכם את הקדנציה של בוריס ג'ונסון: הוא לא היה צריך להתמנות מלכתחילה, ויורשו יצטרך לתקן את הנזקים שגרם
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מתאר: חבר בצוות החקירה נגד קלינטון ובצוות המשפטי של בוש הבן, שופט ערעורים התומך בסמכות הנשיא ומתנגד לאסדרה ממשלתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il