X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מקס בוט מסביר בוושינגטון פוסט מדוע הוא למד להתלהב מהכדורגל בכלל והמונדיאל בפרט, ומה זה מלמד אותו על מקומה של ארה"ב בעולם
▪  ▪  ▪
ארה"ב לא לבד בעולם [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]

  • ערב משחק הגמר במונדיאל, תיאר מקס בוט בוושינגטון פוסט כיצד השפיע עליו הטורניר המגיע הערב לשיאו. הדברים נכתבו בגוף ראשון וכך גם מובאים כאן עיקריהם.
שיניתי את דעתי לגבי אחת האמונות העמוקות והממושכות ביותר שלי. נכון, שיחקתי כדורגל כילד בקליפורניה בשנות ה-70, אבל לדעתי הפוטבול הראוי היחיד היה זה שבו חובשים קסדות. נהניתי לצפות בטניס ובכדורסל, בעוד שכדורגל נראה לי איטי מדי. חשבתי שאין התרגשות במשחקים שמסתיימים ב-1:2 או, גרוע יותר, ב-1:1.
לא הבנתי איך זרים מתלהבים מהמשחק הזה, והדבר חיזק את השוביניזם האמריקני שלי. חשבתי שבמדינה הגדולה ביותר בעולם צריכים להיות סוגי הספורט הטובים ביותר בעולם. אז כיצד מצאתי את עצמי מרותק לגביע העולמי 2018? צפיתי בכמה משחקים שיכולתי, ואחרי האחרים עקבתי באייפד שלי. הייתי מרותק לכל התפתחות דרמטית: רוסיה, המדורגת במקום ה-70 בעולם, מגיעה לרבע הגמר, מנצחת את ספרד בבעיטות הכרעה – ובצדק פואטי מודחת באותה צורה בידי קרואטיה.
קוריאה הדרומית, עוד אנדרדוג, מנצחת את אלופת העולם גרמניה וגורמת למקסיקו להעפיל לשלב הבא. יפן מובילה במפתיע 0:2 על בלגיה, רק כדי להיות מוכה בידי הסתערות בלגית ולהפסיד בדקה האחרונה. ברזיל, מועמדת מובילה לזכייה, מפסידה ברגע הגמר בין היתר בשל שער עצמי. אנגליה עולה על כל הציפיות ומגיעה לחצי הגמר – רק כדי להפסיד לקרואטיה בת 4.1 מיליון התושבים.
אלו כמובן רק קטעים מהדרמה שריתקה 3 מיליארד בני אדם ועד לאחרונה הותירה אותי אדיש. מה השתנה? זה התחיל במונדיאל הקודם, בו הופיעה נבחרת אמריקנית בראשותו של "שר ההגנה", השוער טים הווארד. אבל גם בלי נבחרת אמריקנית הפעם, רותקתי על-ידי שטף האירועים, המסירות המדויקות כסרגל והנגיחות חסרות הפחד. ילדי היו המורים שלי, והם הסבירו לי את דקויות המשחק באותה סבלנות שאני מספר להם היסטוריה צבאית.
נהנינו לצפות בקבוצת ניו-יורק סיטי ובקבוצת רד בולס, והשיא היה כאשר נסעתי עם בני וויל לצפות במשחק של מנצ'סטר יונייטד. היו לי קצת פקפוקים לגבי צפייה במשחק בפרמייר ליג, אחרי כל מה שקראתי על החוליגנים הבריטים, אבל זו הייתה חוויה מענגת ובטוחה, גם אם לא ניתן לחזור בעיתון המיועד לכל המשפחה על חלק מהקריאות של אוהדי היונייטד.
אני לא שותף לתשוקה של בני לשדים האדומים; אני לא אוהד איש פרט לנבחרת ארה"ב. אבל כניטראלי, אני יכול ליהנות מהאתלטיות של כוכבי הכדורגל מבלי לדאוג שמא נפסיד. זה מאפשר לי להריע או להיאנח עם כל האוהדים – ביטוי של פטריוטיות שרק לעיתים רחוקות הופך ללאומנות רעילה.
כאשר למדתי להעריך כדורגל, למדתי להעריך גם את גבולות "יציאת הדופן" האמריקנית. כן, אנחנו אומה גדולה, אך אין זה אומר שהכל שייך לנו. למעשה, אנחנו הופכים לגדולים עוד יותר אם אנחנו לומדים לכבד את המנהגים והגישות של ארצות אחרות. אנחנו ארה"ב ואנחנו חלק מהעולם.

תאריך:  15/07/18   |   עודכן:  15/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
החונטה השולטת בתאילנד ניצלה היטב את דרמת המערה כדי לשפר את תדמיתה - אבל מיד לאחר שהילדים חולצו, שוב התברר שהמדינה נתונה בידי דיקטטורה
איתמר לוין
היזם ששווי נכסיו נאמד ב-20 מיליארד דולר נפגע מן הצורה בה סיקרו חלק מאמצעי התקשורת את הגעתו למערה בתאילנד כאשר ברשותו צוללת זעירה
איתמר לוין
הרוב המכריע של נשות הודו אינן עובדות וזו אחת הסיבות לכך שהמדינה נשארת כה ענייה. אקומוניסט קורא לשנות את המצב מלמטה ולעודד אותן לעבוד בבתיהן
איתמר לוין
מספר פשעי השנאה במדינה המאוכלסת והעשירה ביותר בארה"ב עלה ב-17% בשנה שעברה וזינק ב-44% מאז שנת 2014 - וייתכן שהמצב גרוע עוד יותר
איתמר לוין
דובר הבית הלבן לשעבר מתאר את פול מנפורט כמי שהיה בעל תפקיד מרכזי בקמפיין - בניגוד לטענותיו של הנשיא    מודה: התדרוך ב-21.1.17 היה "תחילת הסוף"
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
מבריק, עצמאי, הוגן, חבר  /  איתמר לוין
הכפר הגרמני של טראמפ  /  איתמר לוין
בדרך ל"ילדי מונדיאל"?  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il