X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בית הקפה האייקוני של פריז עלול ליפול קורבן לקשיים כלכליים ושינויי הרגלים. לכמה בעלים יש רעיון: לקבל הכרה של אונסקו כ"אתר מורשת תרבותית"
▪  ▪  ▪
חלק חיוני מהתדמית [צילום: פרנסואה מורי, AP]

"הביסטרו אינו רק מקום לחטוף משהו מהיר לאכול. זהו הבית הפריזאי של אורח החיים שלנו, וזה מה שנאבד אם המקומות הללו יגוועו". כך אומר לשבועון טיים אלן פונטיין, בעלי הביסטרו "לה-מסטרו" בבירת צרפת. אבל זו בדיוק הסכנה: שהמוסד הזה, המזוהה כל כך עם צרפת, הולך וגווע.
הביסטרו מציע ארוחות מורכבות יותר מאשר קפה ומאפה, באווירה פחות מכופתרת מזו של מסעדה – מגדיר אותו טיים. בכמה חלקים של פריז דומה שתמצאו אותם בכל מקום, עם שולחנותיהם הקטנים על המדרכות בפינות הרחובות. אבל הביסטרואים נעלמים במהירות. בשנים 2018-2014 נסגרו 300 מהם – כרבע מכלל מספרם בפריז.
בשל כך יצא פונטיין בן ה-60 – שעבד בביסטרואים שונים כל ימי חייו עד שפתח אחד משלו בשנת 2003 – לקמפיין יחד עם 30 מעמיתיו. הם מבקשים שאונסקו יכריז על הביסטרו כ"אתר מורשת תרבותית". בחודש ספטמבר תשלח הקבוצה את בקשתה למשרד התרבות, שיחליט האם להגיש אותה לאונסקו. קבלת מעמד שכזה תעלה את המודעות ותעניק לבעלים אפשרות לקדם את עסקיהם, וגם לטעון בעתיד שהם זכאים להגנה בעת תוכניות פיתוח של פריז. אולי אפילו יהיה בזה קצת כסף: מדי שנתיים מחלק אונסקו תקציבים לקידום אירועים ומוסדות בהם הכיר.
בעלי הביסטרואים אינם היחידים בפריז המקווים לקבל מעמד רשמי של אונסקו. גם בעלי דוכני הספרים שלאורך נהר הסיין עומדים לפנות למשרד התרבות, כמו גם מתקיני הגגות האחראים לבניית הקישוטים האפורים האייקוניים של הגגות העיר. אונסקו כבר הכיר בצרפת בפסטיבל יום היפוך השמש בהרי הפירנאים, בטכנולוגיית ייצור עדשות בנורמנדי, בתעשיית השטיחים של אובסון ואפילו בקונספט של "ארוחת הגורמה הצרפתית".
הביסטרואים הראשונים בפריז נפתחו בתחילת המאה ה-19, כאשר מהגרים מדרום צרפת פתחו בתי אוכל קטנים ופשוטים. אט-אט הפך הביסטרו לסמל של קולינריה מקומית ולמקום מפגש בין בני מעמדות ותרבויות שונים. לאורך השנים היו הביסטרואים מוקד לפעילות תרבותית ואינטלקטואלית: ארנסט המינגוויי, סקוט פיצג'רלד, ז'אן פול סארטר וסימון דה-בובואר – כולם ישבו, התווכחו וכתבו בביסטוראים.
עם זאת, מציין טיים, רבים לא הופתעו מההיעלמות ההדרגתית של הביסטרואים. דמי השכירות בבירת צרפת זינקו, והבעלים נאלצו להיאבק גם במחירים הנמוכים של רשתות מזון מהיר. ויש גם שינוי בהרגלים: עובדי המשרדים בצרפת נטשו את הפסקות הצהריים הארוכות לטובת כריך מהיר ליד שולחנותיהם. אך מבחינת פריזאים רבים, וגם מבחינת התיירים, עדיין מדובר בחלק חיוני מההיסטוריה והתדמית של העיר. אחרי התקפות הטרור בנובמבר 2015, בהן נרצחו 130 בני אדם, באו הפריזאים בהמוניהם אל הביסטרואים כדי להוכיח שהחיים נמשכים.

תאריך:  18/07/18   |   עודכן:  18/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
השבועון מצביע על העיוותים שגורמת שיטת הבחירות האמריקנית, המאפשר למיעוט לשלוט. ההצעה שלו: להתחיל בשינוי שיטת ההצבעה לקונגרס
איתמר לוין
מאחורי מסכת המנהיג החזק והמצליח, מסתתר דיקטטור העומד בראש מדינה כושלת - טוען פול ברנדוס. אז למה טראמפ כל כך מוקסם ממנו?
איתמר לוין
חגיגת גביע העולם לא הצליחה להסתיר מעיני הרוסים את הגזירה של העלאת גיל הפרישה. האם חוסר שביעות הרצון יבוא לידי ביטוי בבחירות המוניציפליות?
איתמר לוין
טראמפ גדע את עקרונות מדיניות החוץ שהיו מקובלים על כל הממשלים בארה"ב מ-1945, והחליף אותם בדוקטרינה בה הכלכלה היא הדבר החשוב היחיד
איתמר לוין
ראש ה-CIA לשעבר טוען שהופעתו של טראמפ במסיבת העיתונאים עם פוטין הייתה בגידה. בעל הטור הבכיר בניו-יורק טיימס חושש שזה נכון
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
הבריטים עוברים לרשת  /  איתמר לוין
חקירת מולר: תמונת מצב  /  איתמר לוין
הלסינקי 1975, הלסינקי 2018  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il