X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
זהו החוב העולמי של משקי בית, עסקים וממשלות - ומלחמות סחר יקשו מאוד לפרוע אותו ועלולות להוביל את העולם למשבר פיננסי, מזהיר וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
ארגנטינה בסכנה [צילום: חורחה סאנז, AP]

הסיפור הכלכלי הגדול שטרם סופר הוא הקשר בין מלחמות הסחר לבין החוב העולמי, כותב רוברט סמואלסון בוושינגטון פוסט – חוב שעומד על 247 טריליון דולר. או בספרות: 247,000,000,000,000 דולר.
משקי בית, עסקים וממשלות לווים כדי לממן את פעילותם, מתוך הנחה שיוכלו לפרוע את ההלוואות כתוצאה מהגידול בפעילות או למחזר אותן. אבל זה עובד רק אם ההכנסה גדלה בקצב מהיר מספיק כדי לפרוע את החובות או כדי שהמלווים יסכימו להעניק הלוואות חדשות. כאשר זה לא קורה, מגיעים למצב של חדלות פרעון והכי גרוע – לפאניקה.
החוב העולמי מזנק בהתמדה מאז 2003. באותה עת הוא היה 248% מהתוצר העולמי, וכיום הוא עומד על 318%. ברבעון הראשון של 2018 לבדו גדל החוב ב-8 טריליון דולר. מלחמות סחר יצמצמו את ההכנסות ויקשו מאוד לשרת את החוב, מזהיר סמואלסון. במקרה הטוב ביותר, הן יצמצמו את הצמיחה; במקרה הגרוע ביותר, הן עלולות לגרום למשבר פיננסי.
הסכנה הזאת עולמית ואינה מוגבלת לארה"ב. מחקר חדש מראה, כי כמה מהשווקים המתעוררים (טורקיה, דרום אפריקה, ברזיל וארגנטינה) מצויות בסיכון גבוה במיוחד של חוסר יכולת למחזר חובות, כאשר בשנה הקרובה עליהן לפרוע טריליון דולר. חוב יכול להאיץ פעילות כלכלית או לתקוע מקלות בגלגליה, והעולם מתקרב לנקודת מפנה מסוכנת מן המגמה הראשונה לשנייה – בגלל מלחמות הסחר.
בעיה נוספת: האינפלציה שבה ומרימה ראש. כל זמן שהיא נמוכה, יכולים הבנקים המרכזיים לשמור על ריבית נמוכה ואפילו אפסית – מה שאומר שגם הריבית שמשלמים הלווים היא נמוכה ואפילו אפסית. אבל מלחמות סחר יעלו את המחירים, בגלל שהמכסים יגולגלו על הצרכנים. קשה במיוחד יהיה מצבם של מי שנוטלים הלוואות בדולרים ופועלים במטבעות מקומיים, אם הריבית בארה"ב תעלה.
עם זאת, לא צפויה פאניקה מוחלטת כמו במשבר של 2009-2008. בסיס ההון של הבנקים טוב יותר כיום מאשר לפני עשור. גם הלקוחות רגישים יותר לסיכונים מאשר ערב המשבר הקודם. הפדרל ריזרב ביצע מבחני לחץ ל-35 בנקים, בהם בדק מה יתרחש במקרה של מיתון כבד ואבטלה של 10%: הם יספגו הפסדים כבדים, אבל איש מהם לא יקרוס. מאז 2009 הוסיפו בנקים אלו 800 מיליארד דולר לבסיס ההון שלהם.
הכלכלן המוביל הונג טראן טוען שהעולם צריך להפסיק להתבסס על הלוואות למימון צמיחה כלכלית. המשמעות של 247 טריליון דולר התלויים מעל לראשיהן של כל כך הרבה מדינות, היא שעליהן להתעסק איתו במקום בהרחבת הכלכלה. או במילים אחרות: להשתמש בכסף שיש ביד. מבקרי הריבית הנמוכה של הבנקים המרכזיים טענו, כי היא תעודד נטילת הלוואות שלא יוחזרו בסופו של דבר; בקרוב נדע מי צדק.

תאריך:  20/07/18   |   עודכן:  20/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
247,000,000,000,000 דולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מורשת אובמה חוב אדיר של ארה"ב
מקס פאואר  |  21/07/18 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
נורמן רייט מצביע ב-Foreign Affairs על הדרך בה עלולים משטרים סמכותניים להשתמש בבינה המלאכותית ומציע אסטרטגיית תגובה של המערב
איתמר לוין
שר החינוך הבריטי, דמיאן הינדס, מודיע שיתמוך בכל מנהל בית ספר שיאסור על התלמידים להביא טלפונים ניידים - אך מדגיש שזהו רק התסמין ולא המחלה
איתמר לוין
ארה"ב טיפשה, מנהיגיה טיפשים, חוקיה טיפשיים - אבל טראמפ וקים חכמים. אם זה מה באמת שהאמריקנים רוצים, כותב דאנה מילבנק בוושינגטון פוסט, אולי טראמפ צודק
איתמר לוין
רוג'ר בויס אומר שהאינטרס האמיתי של אירופה מול אירן הוא רווחים, ושאין לה רעיון טוב יותר כיצד לטפל במדינה הנותנת חסות לחיזבאללה ולאסד
איתמר לוין
בית הקפה האייקוני של פריז עלול ליפול קורבן לקשיים כלכליים ושינויי הרגלים. לכמה בעלים יש רעיון: לקבל הכרה של אונסקו כ"אתר מורשת תרבותית"
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
עריצות המיעוט בארה"ב  /  איתמר לוין
ה"מסקירובקה" של פוטין  /  איתמר לוין
פוטין צונח בסקרים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il