X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפעילות שהתנהלה עד כה רק ב"דארקנט" עברה לחזית האינטרנט: חיפוש פשוט מוביל לעשרות פורומים ודפים המציעים למכירה את המידע
▪  ▪  ▪
מגיבות, לא יוזמות [צילום: AP]

נוכלים בריטים מוכרים פרטים גנובים של כרטיסי אשראי וחשבונות במאות פורומים הנגישים בחיפוש פשוט בגוגל – מגלה (23.7.18) תחקיר של העיתון דיילי מייל. גוגל מואשמת בכך שהיא מרוויחה מהסחר במידע הפיננסי הגנוב.
המידע נמכר תמורת 4 ליש"ט לכל פריט, ואף יש הנחות לרכישת כמות גדולה של מידע. מדובר בשם מלא, תאריך הלידה, מספר חשבון הבנק, מספרי כרטיסי האשראי, מספר הביטוח הלאומי, כתובות דוא"ל וסיסמאות הכניסה, שאלות האבטחה של הבנק והתשובות עליהן ואפילו שם הנעורים של האם.
המייל איתר כמה מקורבנות מכירת הפרטים, אשר הגדירו במילה "גיהנום" את שעבר עליהם בעקבות זאת. רבים מהם איבדו את דירוג האשראי שלהם אחרי שנוכלים ביצעו רכישות גדולות בכרטיסיהם. אחרים גילו שהוגשו תחת שמותיהם בקשות לקבלת כרטיסי אשראי, הלווואות, מועדונים בחנויות וחוזי טלפונים סלולריים. הקורבנות קוראים לגוגל לנקוט פעולה כדי לבלום את הסחר במידע. מומחי אבטחת סייבר מזהירים, כי המידע נמכר כיום "בקנה מידה מפלצתי" וכי חיבוק הידיים מצד ענקי האינטרנט מאפשר לסחר זה לפרוח.
תחקיר המייל מצא, כי רשתות חברתיות ובראשן פייסבוק משמשות גם הן כזירה גלויה לחלוטין לסחר במידע הגנוב. בחנות האפליקציות של גוגל נמכרים יישומונים המאפשרים לבדוק האם כרטיסי אשראי בוטלו לפני רכישת פרטיהם.
גוגל מארחת קשרים לאתרים המלמדים כיצד לגנוב פרטים של כרטיסי אשראי, ואילו ביוטיוב – השייכת לגוגל – ניתן לצפות בסרטונים המלמדים את רזי ה"מקצוע" לפצחנים חובבים. משטרת בריטניה סבורה, כי כמעט כל משפחה בממלכה נפלה קורבן ומודה שכמעט לא ניתן לפתור פשעי סייבר.
המייל מציין, כי מומחי סייבר יודעים מזה שנים שניתן למצוא מידע פיננסי ב"דארקנט", אך כעת הוא ניתן לרכישה גם באינטרנט הרגיל. חיפוש בגוגל תוך שימוש במילים המוכרות לעבריינים מוליך לרשימות בנות עשרות פורומים, ובהן מספר מבעית של פצחנים המבקשים למכור את מרכולתם. חלק מהמידע מוצג באתרים הנושאים שמות תמימים בעליל כמו "מועדון הכדורגל וינדזור", "עולם האצנים" ופורום של הורים לילדים הסובלים מתסמונת טורט – כולם אתרים לגיטימיים, שגם שמותיהם נגנבו בידי הנוכלים.
בעקבות פניית המייל הסירו גוגל ופייסבוק כמה מן האתרים והדפים המשמשים למכירת המידע הפיננסי, ואילו יוטיוב מחקה 50 סרטונים וערוצים. אולם מדגיש העיתון, חיפוש פשוט מגלה עשרות אתרים אחרים שנותרו פעילים בשלוש הפלטפורמות המובילות הללו.
דובר פייסבוק אמר: "אנחנו לא מרשים לבצע פעילות פלילית. הסרנו את הדף שדיילי מייל הביא לתשומת ליבנו ואנחנו מבצעים חקירה נרחבת יותר של הנושא, שכבר הובילה להסרת כמה דפים דומים". החברה ביקשה מלקוחותיה להשתמש בכלים העומדים לרשותם ולסמן דפים כאלו כאשר הם נתקלים בהם. דובר גוגל אמר: "כאשר אנחנו מקבלים מידע על דפים המפיצים מידע פיננסי גנוב, אנחנו מסירים אותם – נקודה". החברה הבטיחה להסיר מגוגל פליי כל יישומון שיכול לשמש לצורכי הונאה. יצוין, כי הן פייסבוק והן גוגל אמרו שהן מגיבות למידע שהן מקבלות ולא התחייבו ליזום בדיקות משל עצמן.

תאריך:  23/07/18   |   עודכן:  23/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידע פיננסי גנוב נמכר בגוגל ופייסבוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סרן לשעבר מתמודד על הנשיאות, גנרל לשעבר מתמודד על מושל מדינה - ובסך-הכל 90 קצינים בדימוס רצים למשרות בבחירות שיתקיימו באוקטובר
איתמר לוין
טראמפ מתוסכל: השיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית תקועות - למעט תקווה שהקוריאנים יתחילו להחזיר שרידי גופות של נעדרים אמריקנים
איתמר לוין
טים הרטפורד חוזר לעיקרון הידוע, שהשנה הוכח בצורה אקדמית שהוא נכון: אדם מתקדם עד לתפקיד בו הוא חסר יכולת. זה בדיוק מה שקורה בווייטהול, הוא טוען
איתמר לוין
רוסיה מסוגלת להחשיך את האורות בארה"ב במתקפת סייבר - מזהיר בוב קנייב ב-Foreign Affairs, וגם מציע תוכנית להתמודד עם האיום
איתמר לוין
זהו החוב העולמי של משקי בית, עסקים וממשלות - ומלחמות סחר יקשו מאוד לפרוע אותו ועלולות להוביל את העולם למשבר פיננסי, מזהיר וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il