X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רודי ג'וליאני דורש שהתובע המיוחד לא יחקור את הנשיא על החשדות לשיבוש הליכים ועל פיטוריו של ראש ה-FBI. החשש שלו: טראמפ יפליל את עצמו
▪  ▪  ▪
ג'וליאני. סמכות חוקתית [צילום: קרוליין קסטר, AP]

רודי ג'וליאני, פרקליטו של הנשיא דונלד טראמפ, הציב השבוע שורה חדשה של תנאים להסכמת צוותו המשפטי של טראמפ לכך שהתובע המיוחד, רוברט מולר, ישוחח איתו על הפרשה הרוסית. לטענת גרג סרג'נט בוושינגטון פוסט, הדרישות הללו מלמדות על חולשתו הפוליטית של טראמפ לקראת הבחירות לקונגרס בחודש נובמבר.
בראיון לוול סטריט ז'ורנל אמר ג'וליאני, כי טראמפ יסכים להיפגש עם מולר – בתנאי שלא יישאל על החשדות לשיבוש הליכים בכלל ובפרט על פיטוריו של ג'ים קומי מתפקידו כראש ה-
FBI. הנימוק: החוקה מעניקה לנשיא את הסמכות למנות ולפטר חברים בממשלו, ולכן פיטוריו של קומי אינם יכולים להיחשב כשיבוש החקירה הרוסית, כפי שטוענים מתנגדיו של טראמפ. לדברי ג'וליאני, טראמפ נתן "הסברים יותר מאשר מספקים" לצעד בו נקט במאי אשתקד.
הטיעון הזה של ג'וליאני מזכיר חוות דעת שכתבו לפני מספר חודשים עורכי דינו של טראמפ, ולפיו כמי שעומד בראש רשויות האכיפה – פעולות של הנשיא אינן יכולות להיחשב לשיבוש הליכים. שאלה נפרדת היא האם ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן על שיבוש הליכים, אך עורכי דינו טוענים שהשאלה אינה רלוונטית משום שהנשיא ככזה אינו יכול לשבש. ג'וליאני הולך צעד נוסף קדימה: לשיטתו, לא רק שלא ניתן להעמיד לדין את הנשיא על שיבוש – אין אפילו אפשרות לחקור אותו על כך.
משפטנים אחרים חולקים על ג'וליאני. לדעתם, הנשיא יהיה אשם בשיבוש הליכים אם פעולותיו נובעות ממניעים מושחתים; אין לו הגנה אם הוא מפעיל את סמכותו החוקתית כדי להגן על עצמו מפני חקירה פלילית. הם גם סבורים שניתן להעמיד לדין נשיא מכהן על שיבוש הליכים; זה בדיוק מה שקרה לביל קלינטון בפרשת לוינסקי.
במקרה הספציפי הנוכחי, טוען סרג'נט, יש עניין ציבורי רב בחקירתו של טראמפ על פיטוריו של קומי ועל האפשרות ששיבש את החקירה. האם עשה זאת בשל חקירת הפרשה הרוסית? האם ביקש מ-קומי להעלים את החקירה נגד מייקל פלין, לשעבר היועץ לביטחון לאומי? האם ביקש לקבל הבטחת נאמנות של קומי? האם לחץ על שר המשפטים, ג'ף סשנס, להגן עליו בפרשה הרוסית? את כל זה ג'וליאני רוצה להשאיר בחוץ.
יתרה מזאת: ג'וליאני מנסה לאחוז את החבל משני קצותיו. מצד אחד הוא אומר, שלא ניתן לנהל חקירה פלילית רגילה נגד הנשיא על שיבוש משום שרק הקונגרס יכול להעמיד אותו לדין. מצד שני הוא אומר, שהנשיא בכלל לא יכול לבצע שיבוש. המשמעות, טוען סרג'נט, היא רצון למנוע מהטלת אחריות כלשהי על טראמפ – לא פלילית ולא פוליטית, לא בבית המשפט ולא בקונגרס.
הסיבה האמיתית לדרישות שמציב צוותו המשפטי של טראמפ, היא החשש שיפליל את עצמו בחקירתו בידי מולר ובכך יחזק את הדרישות להעמדתו לדין בפני הסנאט. לשם כך יש צורך בכתב אישום שיאשר בית הנבחרים, וברור שזה לא יקרה אם הבית יישאר בשליטה רפובליקנית. אבל אם הדמוקרטים יזכו בשליטה בו בעוד ארבעה חודשים, יעלה הסיכוי לכתב אישום – ואז חקירה בידי מולר עלולה להיות הרסנית מבחינתו של טראמפ.

תאריך:  26/07/18   |   עודכן:  26/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בוחן הטלת מכס של 25% על מכוניות המיובאות מהאיחוד האירופי, למרות התנגדות בכירי המפלגה הרפובליקנית ומנהלים בכירים במגזר העסקי
איתמר לוין
שליטים סמכותניים מקבלים עידוד מהתקפותיו של דונלד טראמפ על התקשורת, ואחרים עלולים לנסות ולחקות את הפיקוח ההדוק של סין וסינגפור על העיתונות
איתמר לוין
מושלת ניו-ג'רזי לשעבר תוקפת את טראמפ בחריפות שלא נשמעת אפילו מן הצד הדמוקרטי, וקוראת לחבריה בקונגרס להתייצב נגדו
איתמר לוין
האיחוד האירופי ויפן שותפים לרצונה של ארה"ב לבצע רפורמות בארגון הסחר העולמי - וייתכן שיוכלו להציל אותו וגם להשתמש בו כדי לרסן את סין
איתמר לוין
בוחן דרכים להסרת הסיווג הביטחוני של בכירי מודיעין לשעבר התוקפים אותו - צעד חסר תקדים    צייץ על הפרשה הרוסית: "הכל בלוף אחד גדול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il