X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מושלת ניו-ג'רזי לשעבר תוקפת את טראמפ בחריפות שלא נשמעת אפילו מן הצד הדמוקרטי, וקוראת לחבריה בקונגרס להתייצב נגדו
▪  ▪  ▪
"לקרוא לו להתפטר" [צילום: אלכסנדר זמליינצ'נקו, AP]

הגיע הזמן שהרפובליקנים יכירו במציאות: דונלד טראמפ אינו כשיר להיות נשיא ארה"ב. זוהי דעתה הנחרצת של כריסטי טוד-ויטמן, פוליטיקאית רפובליקנית ותיקה ("אני רפובליקנית כל חיי") ששימשה כמושלת ניו-ג'רזי בשנים 2001-1994 ושרה לאיכות הסביבה בממשל בוש בשנים 2003-2001, במאמר שפרסמה בלוס אנג'לס טיימס.
הרקע הבלתי-מפתיע לדברים הוא הופעתו של טראמפ במסיבת העיתונאים בהלסינקי לצידו של ולדימיר פוטין. "כעת ראוי יותר לקרוא למצע של טראמפ 'רוסיה תחילה' מאשר 'אמריקה תחילה'", תוקפת טוד-ויטמן בחריפות שלא נשמעה אפילו מצידם של דמוקרטים.
לדבריה, חבריה הרפובליקנים - שמתחו ביקורת מוצדקת על התנהלותו של ברק אובמה מול פוטין - חייבים לסיים את בורותם-מרצון לגבי הנזק שטראמפ גורם בארה"ב ומחוצה לה. "אנחנו חייבים לשים בצד את התווית הרפובליקנית, קשה ככל שזה יהיה, ולהפגין את המנהיגות שארצנו צריכה על-ידי כך שנקרא לנשיא להתפטר".
יחסו המתפרס של טראמפ לפוטין אינו מפתיע לנוכח התבטאויות העבר שלו, מדגישה טוד-ויטמן. מה שמדהים הוא כמה זמן היו ברשותו הוכחות חותכות לחלקו הישיר של פוטין בבחירות בארה"ב ועד כמה הוא התעלם מהן. מטרידה מאוד העובדה שהוא דחה שוב ושוב בפומבי את הערכות המודיעין שלו-עצמו. אי-אפשר לעקוב אחרי ההצהרות הסותרות שלו, והתנהגותו מספקת חומר טרי למחשבה האם ניתן לסמוך עליו בנוגע לעתידה של ארה"ב. מה עוד הוא צריך לעשות כדי שגם תומכיו יבינו שהוא פוגע במדינה?
נכונותו של טראמפ להאמין לרודן כמו פוטין מסוכנת ביותר, טוענת טוד-ויטמן. למרות נסיונו של טראמפ לחזור בו, יש כאן תבנית קבועה: הן כמועמד והן כנשיא הוא מהלל את פוטין במקביל לחתירתו תחת מוסדות הליבה של הדמוקרטיה האמריקנית - בתי המשפט, העיתונות והבולשת. יש לו עבר של זלזול בחברי ממשלתו ובסוכנויות הממשלתיות שהם מנהיגים. אלו אינם מעשיו של מי שאמור לנהל מגעים דיפלומטיים רגישים ולנווט את המדינה.
אם לטראמפ באמת הייתה פליטת פה במסיבת העיתונאים, ממשיכה טוד-ויטמן, הרי שהדבר מלמד על חוסר יכולתו לטפל בנושאי החוץ הרגישים ביותר ברמות הבכירות ביותר. יש חשיבות לכל מילה שלו. אם הוא אינו יכול להתייצב ליד מנהיג מדינה לעומתית ולהגן על האינטרסים האמריקניים, הוא לא צריך להיות נשיא. טראמפ התעמת עם בעלי בריתה האמיתיים של ארה"ב באירופה, ופגע במוניטין שלה ככוח אמין ועקבי הפועל לטובת העולם. הוא מזלזל בדמוקרטיות ומעריץ דיקטטורות. מה שחשוב לו איננו מה מנהיגים מייצגים אלא עד כמה הם מחניפים לו.
למרות כל אלו, רפובליקנים רבים ממשיכים להגן על טראמפ. בשנת הבחירות הנוכחית, יהיה זה סיכון עבורם לצאת נגדו. העלאת הצורך להעדיף את טובת המדינה על פני טובת המפלגה כבר שחוקה, אבל היא חיונית כעת - טוענת טוד-ויטמן. הרוב הרפובליקני בקונגרס יכול להטיל עיצומים נוספים ורבי עוצמה על רוסיה כתגובה להתערבותה בבחירות, עיצומים אשר יחלישו את פוטין ויפגעו במי שמרוויחים משלטונו.
הקונגרס גם יכול להבטיח שהחקירה שמנהל רוברט מולר לא תופרע. כל התערבות של טראמפ בה אחרי השבוע שעבר, צריכה להניף הרבה דגלים אדומים. ולבסוף, הקונגרס צריך לסייע למדינות למנוע מהרוסים לשבש את ההצבעה בבחירות בחודש נובמבר.
המצביעים הרפובליקנים, כולל אלו התומכים בטראמפ, חייבים לדרוש מנציגיהם לפעול. ניתן לצפות מהדמוקרטים להתנגד בדיבור; לרפובליקנים יש יכולת לפעול. יש לשבח את הרפובליקנים בקונגרס שהתייצבו נגד טראמפ ואחרים צריכים ללכת בעקבותיהם. "רק מנהיגות אמיצה יכולה להחזיר את ארה"ב למסלול של ערכי החרות והדמוקרטיה, ובאמת לשים אותה במקום הראשון", מסיימת טוד-ויטמן.

תאריך:  25/07/18   |   עודכן:  25/07/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"טראמפ אינו כשיר לנשיאות"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפוך על הפוך
trde  |  25/07/18 09:11
2
אינו כשיר ?
א.ל. רמת-גן  |  25/07/18 13:26
3
אובמה והילרי המעופפים
מקס פאואר  |  25/07/18 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
האיחוד האירופי ויפן שותפים לרצונה של ארה"ב לבצע רפורמות בארגון הסחר העולמי - וייתכן שיוכלו להציל אותו וגם להשתמש בו כדי לרסן את סין
איתמר לוין
בוחן דרכים להסרת הסיווג הביטחוני של בכירי מודיעין לשעבר התוקפים אותו - צעד חסר תקדים    צייץ על הפרשה הרוסית: "הכל בלוף אחד גדול"
איתמר לוין
שלוש שנים אחרי הקמת ממשלת הקואליציה שהבטיחה רפורמות בזכויות האדם, קובע האו"ם שההתקדמות נעצרה ושעינויים ממשיכים להיות עניין יום-יומי
איתמר לוין
דאג גור אומר שהחברה מתכוננת לאפשרות הגרועה ביותר - מהומות ושביתות רחבות היקף בתוך שבועיים לאחר פרישה מן האיחוד האירופי ללא הסכם עימו
איתמר לוין
סרן לשעבר מתמודד על הנשיאות, גנרל לשעבר מתמודד על מושל מדינה - ובסך-הכל 90 קצינים בדימוס רצים למשרות בבחירות שיתקיימו באוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il