X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
העיתון הבריטי מצביע על הנזקים שגורמות חופשות הקיץ הממושכות, לצד הקשיים שמעוררים הפתרונות המוצעים. הרעיון הכי טוב: יותר פעילות מסובסדת בקיץ
▪  ▪  ▪
לא להיות דבוקים למסכים [צילום: אשוויני באתיה, AP]

לא רק בישראל נשמעת שוב ושוב הטענה שחופשת הקיץ ארוכה מדי: מאמר באקונומיסט מלמד שגם בבריטניה חושבים כך. הבעיה קשה במיוחד במשפחות מהעשירונים הנמוכים, הצריכות למצוא לילדיהן לא רק תעסוקה ולא רק דרכים להשגיח עליהם, אלא גם את המימון הדרוש. וזה בנוסף למחקרים המעלים, כי החופשה הארוכה פוגעת בהישגים הלימודיים – במיוחד של ילדי השכבות החלשות, שהוריהם לא יכולים להעניק להם פעולות העשרה המחליפות את בית הספר.
הנטל הכספי בולט במיוחד במקומות בהם בתי הספר מעניקים ארוחות בחינם: בקיץ צריכים ההורים לקנות את הארוחות. בבריטניה מדובר על הוצאה ממוצעת של 133 ליש"ט לשבוע במשך עשרת שבועות החופשה – סכום משמעותי מאוד. לבעיית הנטל הכספי יש השלכות חינוכיות, שכן ילדים משכבות חלשות צפויים לבלות את רוב הקיץ בבתיהם, דבוקים למסכים. ואילו מחקר אמריקני העלה, כי מספר בני ה-19-16 שייצאו השנה לעבודה בקיץ יהיה שליש בלבד מאשר בשנת 2000.
הפער הלימודי הנוצר בקיץ גדול במיוחד במדינות המתפתחות, שם כמעט ולא ניתנת לו תשומת לב. באיזורים כפריים קשה להשיג ספרים וילדים רבים מעבירים את חופשת הקיץ בעזרה להוריהם בשדות. מחקר שנערך בשנה שעברה במלאווי הגיע למסקנה, כי קיים סיכון של ממש שהתרומות מחו"ל לביעור הבערות – בסך 1.4 מיליארד דולר – יירדו לטמיון בגלל הפער של חודשי הקיץ.
אקונומיסט אומר, כי מומחים מציעים שלושה סוגי פתרונות לבעיות שיוצרת חופשת הקיץ: הארכת שנת הלימודים, חלוקת החופשות על פני השנה ויותר פעילויות חופש בחסות המדינה. קוריאה הדרומית היא מקרה בוחן קיצוני לשיטה הראשונה: חופשת הקיץ בה נמשכת שלושה שבועות בלבד [כמו במוסדות התורניים בישראל – א.ל]. רבים מן התלמידים נמצאים בשלושת השבועות הללו בשיעורים פרטיים ו-30% מההורים אומרים שהם מתכננים להאריך את השיעורים הללו.
התלמידים הדרום-קוריאנים משיגים תוצאות מצוינות במבחנים בינלאומיים במתימטיקה, מדעים ואוריינות – אבל מובן שיש לזה מחיר. הם סובלים קשות בעת ההכנה לבחינות הנתפסות כהרות גורל, ושיעור בעיות הנפש בקרבם גבוה מאשר במדינות המפותחות האחרות. התנגדות אחרת להארכת שנת הלימודים באה – ממש כמו אצלנו – מכיוון המורים, השומרים מכל משמר על חופשותיהם. בנוסף לכך, הארכת השנה תחייב להגדיל את תקציבי החינוך.
הגישה השנייה, כאמור, היא לקצר את חופשת הקיץ ולהאריך את החופשות במהלך השנה. הדבר נכון במיוחד בארה"ב, בה החופשה נמשכת שלושה חודשים. אפילו בבריטניה, בה החופשה היא בת שישה שבועות, יש הקוראים לקצר אותה לארבעה שבועות ולהאריך בשבועיים את חופשת המחצית. אולם הרעיון אינו זוכה לתמיכה רחבה. החופשות הנוכחיות נטועות עמוק במסורת ובהרגלים, ואין הוכחות מחקריות חד-משמעיות לגבי השפעתן על ההישגים הלימודיים.
כאן נכנס הרעיון השלישי: סבסוד של פעולות קיץ בידי הממשלה או בידי תורמים, תוך שימת דגש על פיתוח מיומנויות שאינן נרכשות בבתי הספר. אפשר גם להשתמש בקורסי הקיץ כמעבדות לפיתוח גישות חינוכיות חדשות. הלימוד בקיץ אינו צריך להיות יקר, טוען אקונומיסט. אפשר לשלוח חומרי קריאה בדוא"ל, אפשר לשלוח ילדים לשחק בפארקים – כי גם זה מקנה כישורים חשובים.
כמה ממשלות מסייעות לשכבות החלשות לעבור את חופשת הקיץ. משרד החינוך הבריטי הכריז לאחרונה על תוכנית בסך 2 מיליארד ליש"ט למתן פעילויות וארוחות בחודשי הקיץ. הונגריה הרחיבה את תוכנית הסיוע שלה במזון בתקופת החופשה. בארה"ב מתנהל מאבק ציבורי נגד כוונתו של הממשל להוציא את מימון פעולות הקיץ מתקציב השנה הבאה. אבל במקומות אחרים אין אפילו מספיק נתונים על השלכותיה של החופשה, וממילא אין מודעות לצורך לטפל בהן.

תאריך:  16/08/18   |   עודכן:  16/08/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
המדינה המאוכלסת והעשירה ביותר בארה"ב אינה מחכה לממשל הפדראלי: היא הקציבה 134 מיליון דולר להגנה מפני התערבות רוסית בבחירות בנובמבר
איתמר לוין
הסמכותנות של נשיא טורקיה היא הגורם המרכזי למשבר הכלכלי - וגם מה שמונע את ההתמודדות הראויה איתו. האם זה סוף סיפור ההצלחה של ארדואן?
איתמר לוין
חבר מושבעים גדול בפנסילבניה קובע בדוח בן 1,400 עמודים: אלפי ילדים נפלו קורבן לעבירות מין של כמרים במשך עשרות שנים - והכנסייה טייחה את המעשים
איתמר לוין
מנהיג הלייבור החליף במשך השנה האחרונה מספר גרסאות לגבי הנחת הזר על קבריהם של מייסד ספטמבר השחור ואחד ממתכנני רצח הספורטאים במינכן
איתמר לוין
קריסת הלירה הטורקית תקשה על הבנקים והעסקים המקומיים לפרוע הלוואות במט"ח - והמשבר במשק כולו יביא לזינוק בחובות האבודים בהלוואות בלירה
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
צפיות מזויפות ביוטיוב  /  איתמר לוין
הפליטים הסורים לא חוזרים  /  איתמר לוין
השופט הכי פחות עשיר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il