X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ביזנסוויק מתאר את המגמה המתרחבת של הוזלה משמעותית בתעריפי הרכבות באירופה - אך תוהה האם מה שהצליח בשוק התעופה יצליח גם כאן
▪  ▪  ▪
המחירים צנחו ב-41% [צילום: מנפרד קופקה]

אחרי שחברות לטיסות חסך ("לואו קוסט") זעזעו את שוק התעופה האירופי, השלב הבא הוא שוק הרכבות – צופה ביזנסוויק. השינוי כבר באופק: חברת גטלינק, לשעבר יורוטאנל – המנהלת את מנהרת התעלה – כבר מציעה שירות הסעיות חינמי אל המנהרה וממנה, והיא שוקלת להציע שירות של רכבות מהירות שיתחרה ביורוסטאר הפועלת כיום במנהרה ומחיריה מגיעים עד 400 ליש"ט בקו פריז-לונדון.
האיחוד האירופי הורה לחברותיו לפתוח לתחרות את כל קווי הרכבת שלהן עד 2020, ומומחים אומרים שלצעד זה יהיו השלכות דרמטיות. הכנסת מתחרים לקו פראג-אוסטרבה, למשל, הביאה לכך שמספר הנוסעים הוכפל והמחיר צנח. חברת האוטובוסים האירופית פליקס-מוביליטי החלה להפעיל רכבות מהירות בין שתי ערים גרמניות תמורת עשרה אירו בלבד. הרחבת התחרות תוכל להגביר את השימוש ב-9,000 הק"מ של מסילות לרכבות מהירות, שכיום אינן מנוצלות במלואן; מנהרת התעלה פועלת ב-58% מתפוסתה.
כמה חברות חדשות בשוק כבר מטביעות את חותמן, מציין ביזנסוויק. בשנת 2012 החלה חברה איטלקית, איטאלו, להפעיל רכבות מהירות בין רומא למילאנו; כיום היא משרתת 17 ערים, מחזיקה ב-30% משוק הרכבות המהירות ואשתקד הסיעה 13 מיליון נוסעים – כפליים מאשר ב-2014. החברה מוציאה למיקור חוץ את תחזוקת הרכבות, ובעזרת צעדים כאלו מקצצת בהוצאותיה. המחירים בקווים בהם היא פועלת צנחו בממוצע ב-41% ומספר הנוסעים זינק ב-80%. השפעתה כה רבה, עד שהיא גרמה לריינאייר ולאיזיג'ט לוותר על כמה מהקווים שלהן בתוך איטליה. בפברואר האחרון נרכשה איטאלו בידי קרן ההשקעות האמריקנית Global Infrastructure Partners תמורת 2 מיליארד אירו.
באוסטריה, צ'כיה ושבדיה נכנסו מתחרים לשורה של קווי רכבת, כמו בין וינה לזלצבורג, והתוצאות היו דומות: מספר הנוסעים עלה בשיעור של עד 92% והמחירים ירדו עד כדי 42%.
חברות הרכבות הממשלתיות מצויות במגננה מול החברות הפרטיות הזולות והיעילות. חברת SNCF הצרפתית מציעה שירות מוזל ליותר מתריסר ערים באותם קרונות המשמשים את הקווים המהירים שלה. אולם מדגיש ביזנסוויק, חברות הענק יתקשו להתמודד. לפני חודשיים נטשה דויטשה בנק הגרמנית את תוכניותיה להשיק קו בין לונדון לפרנקפורט לאחר שנתקלה במכשולים רגולטוריים.
גטלינק טרם החליטה סופית האם לפעול במנהרת התעלה, אך היא צופה שניתן להרוויח גם אם המחירים יהיו נמוכים ב-25% מאלו של יורוסטאר. כדי לחסוך את האגרות הגבוהות שגובות תחנות הרכבת המרכזיות, היא שוקלת לפעול בין תחנת נמל התעופה דה-גול לבין סטרטפורד שבמזרח לונדון. זה אומר, שהלקוחות יצטרכו להוציא עוד זמן (50 דקות) וכסף (18 אירו) כדי להגיע לתחנות אלו ומהן. ברכבות אלו, אם יופעלו, לא יהיו קרונות מסעדה ולא תהיה מחלקה ראשונה. ההערכה היא ש-4 מיליון איש בשנה ישתמשו ברכבות אלו – מחציתם יעברו מיורוסטאר ומחציתם יהיו מי שכיום אינם משתמשים ברכבת כדי לחצות את התעלה.
לדברי ביזנסוויק, הגישה של גטלינק דומה לזו של רינאייר – אבל בהיבטים רבים אינה מתאימה לרכבות. רינאייר משכה לקוחות בכך שהיא טסה ליעדי חופשה שקודם לכן התנועה האווירית אליהם הייתה מוגבלת, אם בכלל. הרכבת אמורה לחבר בין יעדים עיקריים, וכאמור – לא בטוח שהלקוחות יסתפקו בהגעה לתחנות פרבריות.

תאריך:  23/08/18   |   עודכן:  23/08/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
מי שהיה סנאטור 24 שנים מסביר, כי החקיקה הנעשית על-פי קווים מפלגתיים בלבד, מונעת משתי המפלגות לתקן חוקים גם כאשר ברור שהם זקוקים לתיקון
איתמר לוין
ילדים ובני עשרה הצליחו לחדור לאתרי דמה של מערכות בחירות אמריקניות, ובכך הוכיחו עד כמה הן פגיעות - וכמה הסכנה לדמוקרטיה גדולה
איתמר לוין
מחקר מלמד שההתחממות באזור הארקטי מקשה על זרמי הרוחות לנוע ובכך לאפשר למזג האוויר למתן את עצמו. החדשות הרעות באמת: יהיה עוד יותר גרוע
איתמר לוין
מאמר ב-USA Today מציע שלושה צעדים שיכולים לנקוט הקתולים בארה"ב בעקבות השערוריות הבלתי-פוסקות של פגיעות מיניות בילדים בידי כמרים
איתמר לוין
שרת החינוך של דונלד טראמפ אושרה בקושי בסנאט, ולאורך כהונתה עד כה יצרה סערות רבות - החל משאלת הנשק בבתי הספר וכלה ביאכטה המשפחתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il