X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מועמדת ימנית קיצונית בפריימריז הרפובליקניים לסנאט באריזונה, מדינתו של ג'ון מקיין, טענה שהודעת המשפחה על מותו הקרוב נועדה לפגוע בקמפיין שלה
▪  ▪  ▪
וורד. "הוא עלול למות" [צילום: בוב כריסטי, AP]
הפוסט שפרסם איש צוותה של וורד ותגובתה

קלי וורד, המתמודדת על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לסנאט במדינת אריזונה, טענה בסוף השבוע שהודעת משפחתו של הסנאטור ג'ון מקיין על מותו הקרוב, נועדה לפגוע בקמפיין שלה.
מקיין היה יריב קולני ועיקש של טראמפ, אשר מצידו הביע בו זלזול גס וטען שמי שנפל בשבי – איננו גיבור אמריקני (מקיין ישב בשבי בצפון וייטנאם במשך 5.5 שנים, סירב להצעה משפילה להשתחרר, עונה קשות ונותר נכה חלקית). לאחר שמשפחת מקיין הודיעה (24.8.18) שהסנאטור בן ה-82 החליט להפסיק את הטיפולים נגד סרטן המוח בו לקה, ומכל קצוות הקשת הפוליטית נשמעו דברי עידוד למשפחתו, נדם קולו של טראמפ – שכידוע מצייץ כל הזמן ועל כל דבר.
לעומת זאת, אחד מאנשי צוותה של וורד החליט שיש לו מה להגיד: "אני תוהה האם זה היה רק צירוף מקרים שסנאטור מקיין פרסם את הודעתו ביום בו קלי וורד מתחילה את מסע האוטובוס שלה, כדי להסיט את תשומת הלב התקשורתית מהקמפיין שלה. אני לא אומר שזאת הייתה הכוונה, אבל זה מעניין" – כתב בפוסט בפייסבוק. וורד הגיבה אחרי 52 דקות: "אני חושבת שהם רצו שיהיה נרטיב מסוים שהם מקווים שיהיה שלילי כלפי". מקיין נפטר כמה שעות מאוחר יותר.
וורד מתמודדת על מועמדות הרפובליקנים לסנאט במדינתו של מקיין מול הסנאטור ג'ף פלייק. היא שייכת לימין הקיצוני, גאה בתמיכתה בטראמפ וחולקת עימו את השקפותיו בנוגע למהגרים ולביטחון בגבול. וורד סירבה להגיב, מדווח וושינגטון פוסט, אם כי שני הפוסטים נמחקו – אך הועלו בידי ארון בורדרס, פעיל מקומי במפלגה הרפובליקנית. הבחירות המקדימות של הרפובליקנים באריזונה יתקיימו מחר (יום ג', 28.8.18).
מאוחר יותר כתבה וורד, כי התקשורת – ולא משפחת מקיין – היא היוצרת נרטיב שלילי נגדה. "התקשורת אוהבת את הנרטיב. אמרתי שוב ושוב שאני מתפללת למען סנאטור מקיין ומשפחתו. נורא ואיום לקבל החלטות כאלה [הפסקת טיפול רפואי]. אני חשה חמלה כלפיו וכלפי משפחתו כאשר הם עוברים את זה. התקשורת, השמאל, הממסד – להם יש אג'נדה. הם תוקפים אותי מזה שנה בסיפורים מזויפים בנושא הזה. התמודדתי נגד מקיין. לא הסכמתי עם ההצבעות והרטוריקה שלו. אני מתפללת למענו כאדם סובל". אולם מציין הפוסט, גם תגובה זו נעלמה מהפייסבוק.
אחרי שהודיע מקיין אשתקד על גילוי המחלה, דחקה בו וורד להתפטר ואמרה שהיא עשויה להתמודד על המושב שיפנה. החוק באריזונה קובע, כי במקרה בו מתפנה מושב בסנאט – ימנה המושל נציג אחר מאותה מפלגה. בשנת 2016 התמודדה וורד מול מקיין בפריימריז הרפובליקניים, ואז ציינה שהוא בן 79 ועלול למות תוך כדי כהונתו. לאחר מותו של מקיין פרסמה וורד הודעת צער וכתבה: "עשרות השנים של שירותו לא יישכחו בידי אנשי אריזונה. יהיה רצון שהאל יעניק למשפחת מקיין תנחומים ושלום בזמן קשה זה".
News1 מציין, כי לזכותה של וורד יש לומר, שזה הרבה יותר ממה שכתב טראמפ, אשר הסתפק בציוץ קצרצר ובו הביע את תנחומיו למשפחה. הפוסט חשף, כי טראמפ דחה את בקשת עוזריו לפרסם הודעה אשר תשבח את מקיין. לדברי העיתון, הדוברת שרה האקבי-סנדרס ניסחה הודעה שכזאת וראש הסגל ג'ון קלי תמך בפרסומה, אך טראמפ סירב. הדבר בולט במיוחד לנוכח העובדה, שבכירי הממשל – ובראשם סגן הנשיא מייק פנס – פרסמו הודעות המשבחות את פועלו של מקיין.

תאריך:  27/08/18   |   עודכן:  27/08/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וורד נגד משפחת מקיין
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
למה שטרמפ ישבח את מקיין
למה?  |  27/08/18 13:00
 
- כי מקיין היה חפרפרת דמוקרטית
מקלאוד  |  27/08/18 18:44
 
- אכן צדקת, הוא כנראה היה
למגיב  |  27/08/18 20:50
2
איתמר, אם תבדוק היה זה מקיין
תקוה ב  |  27/08/18 13:17
 
- את מצפה שאיתמר יבדוק דבר כזה?
ללא ציפיות  |  27/08/18 18:50
 
- גב' תקוה, זה לא בטוח שהוא היה
לא בטוח  |  27/08/18 21:01
3
איתמר, אם תבדוק היה זה מקיין
תקוה ב  |  27/08/18 13:17
4
חחח איתמר היה חייב להחטיף לטרמ
הגלשנית  |  27/08/18 20:19
5
נחת מהתגובות פה!
אלטע קאקער  |  28/08/18 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בעיות ביטחון הפנים של מדינות ערב מסבירות מדוע הן אינן מסוגלות להיחלץ מהחלטות רעות במדיניות החוץ. ואילו ארה"ב אינה נתפסת כמשענת אמינה וממשל טראמפ מתקשה להתמודד עם האתגר שמציב העידן החדש
איתמר לוין
אחרי האביב הערבי מרגישים כל המשטרים במדינות אלו שהם חייבים להתערב בנעשה במדינות אחרות. אלא שאז הם נקלעים ל"דילמות הביטחון": מה שאמור להגביר את בטחונם, למעשה פוגע בו
איתמר לוין
מארק לינץ' מתאר ב-Foreign Affairs את חוסר הסדר שנוצר בעולם הערבי בעקבות אירועי 2011, תוך התמקדות בהשלכות המהותיות שלהם על מדיניות החוץ ועל מאזן הכוחות באיזור
איתמר לוין
בנובמבר 2016 חשף וול סטריט ז'ורנל את התשלום של קמפיין טראמפ לקארן מקדוגל. מאז - טוען וושינגטון פוסט - הסתבכו טראמפ ואנשיו בשרשרת של שקרים בפרשה
איתמר לוין
נכון לעכשיו, נשיאותו של טראמפ נמצאת בסכנה לא בגלל הפרשה הרוסית אלא בגלל תשלום דמי שתיקה לשתי נשים. למה הוא הכחיש את זה מלכתחילה?
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
התקשורת מסייעת לטראמפ  /  איתמר לוין
"פשעים ועבירות חמורים"  /  איתמר לוין
שש שאלות לסוף השבוע  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il