X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הרברט מק'מאסטר כותב על התכונות שאפיינו את הסנאטור הבכיר ומצביע על המשימות הניצבות בפני מי שרוצים להנציח את מורשתו בארה"ב ומחוצה לה
▪  ▪  ▪
אמפטיה לבני האדם [צילום: רלף פרסו, AP]

דונלד טראמפ אומנם התייחס בביטול לג'ון מקיין וטען שלא ניתן לראות שבוי כגיבור, אך הגנרל בדימוס הרברט מק'מאסטר – שהיה יועצו של טראמפ לביטחון לאומי – חושב אחרת, כפי שמלמד מאמר שפרסם ב-Foreign Affairs לקראת הלוויתו של הסנאטור הבכיר.
פילוסוף המלחמה הפרוסי קרל פון-קלאוזביץ כתב בראשית המאה ה-19, כי יש שני סוגים של אומץ: גופני ומוסרי. למקיין היו שני הסוגים. האומץ הגופני בא לידי ביטוי ב-23 הגיחות המבצעיות שביצע בשמי צפון וייטנאם ובמיוחד ב-5.5 שנותיו האיומות בשבי. שיאו של האומץ היה כאשר סירב להשתחרר בלא חבריו והעדיף להישאר עימם, כדי למנוע מצפון וייטנאם ניצחון תעמולתי.
שנים לאחר מכן המשיך מקיין להפגין אומץ מוסרי. לעיתים קרובות הוא לא התיישר עם מפלגתו ומעולם לא קבע את עמדותיו לפי סקרי דעת קהל. הוא סירב לתקוף אישית את יריביו, אפילו כאשר הפלגנות קרעה את ארה"ב. כל אלו היו נטועים באמפטיה שלו לבני האדם באשר הם.
אותן תכונות באו לידי ביטוי בתחום מדיניות החוץ, כותב מק'מאסטר. מקיין שאף להגיע להבנות עם מדינות דומות לארה"ב והבין היטב את השפעתם של עימותים על בטחונה הלאומי של ארה"ב. הוא יצא לסיורים בחו"ל – תמיד בראש משלחות של שתי המפלגות – וביקש להבין את העימותים בעירק ובאפגניסטן מנקודת המבט של עמיהן: שוב אותה אמפטיה.
פסיכולוגים אומרים שיש קשר בין אמפטיה להומור – ומקיין הוכיח זאת. התבונה החדה שלו, שבאה לידי ביטוי בהומור עצמי ובעקיצות טובות לב כלפי הצד האחר, הייתה הבסיס עליו בנה ידידות שחצתה גבולות פוליטיים ולאומיים. התכונות הללו, לצד האנרגיה הבלתי-נדלית שלו, סייעו לו להשיג תמיכה דו-מפלגתית במקומות בהם אחרים נכשלו.
פעולת האמפטיה הדרמטית ביותר של מקיין הייתה לחצו לנמרל את היחסים עם צפון וייטנאם. בשנת 1994 הוא חתם יחד עם ג'ון קרי על הצעת חוק שקראה לשים קץ לעיצומים הכלכליים על האנוי והוא ביקר במדינת שביו למעלה מ-20 פעם. מי שהיה האחראי לכליאתו ולעיוניו, הילל השבוע את קשיחותו ועמידתו האיתנה – תכונות שלדברי מק'מאסטר נבעו בין היתר מגאווו של מקיין בארצו ומתחושת הכבוד של קצינים בצי.
גאוותו של מקיין בערכיה של ארה"ב הובילה אותו, ב-30 שנותיו בסנאט, לפעול לשחרורם של בני אדם מכבלי הדיכוי ולקדם ממשלות ייצוגיות המבוססות על זכויות הפרט, החרות ושלטון החוק. היא גם גרמה לו לפעול לכך שארה"ב תצליח בהתמודדויות הגדולות שניצבו בפניה. מקיין פעל להבטיח שלארה"ב יהיה צבא חזק ומוכן, ככלי הטוב ביותר לשמירת השלום. גם כאשר הדבר לא היה באופנה, הוא קרא לפעול למען ניצחון בעירק ובאפגניסטן.
באותה מידה, היה מקיין תקיף בעמדתו לפיה יש להילחם במסע התעמולה, הדיסאינפורמציה והחתרנות הפוליטית של ולדימיר פוטין בארה"ב ובאירופה. הוא היה חסר פשרות בהגנתו על הדמוקרטיה ובהתייצבותו נגד העריצות. הלהיטות שלו חשפה מדי פעם את מזגו הידוע, אבל המזג הזה תמיד היה מכוון כלפי אלו שאיימו על היקר לו ביותר: החרות, החופש והערכים האנושיים.
שמו של מקיין מעלה מילים כמו אומץ, אמפטיה, גאווה ונחישות. עמיתיו האמריקנים ואזרחי העולם החולקים את אותם ערכים, הם שצריכים לפעול על-מנת להבטיח את מורשתו – מדגיש מק'מאסטר. האם נמצא את האומץ להתעמת עם אלו המפיצים בורות ושנאה ומשתמשים בהן כדי להצדיק אלימות נגד חפים מפשע? האם נפגין את האמפטיה הדרושה כדי להבין את האחר, לבנות גשרים בין-מפלגתיים ולחלוק מתוך כבוד הדדי? האם האמריקנים יציתו מחדש את גאוותם בהיותם אומה אחת המחויבת לעקרונות החופש, זכויות הפרט ושלטון החוק? האם ארה"ב תפגין נחישות בחיזוק מוסדותיה הדמוקרטיים ובקידום החופש והשגשוג בבית ובחו"ל? מקיין כבר לא נמצא כדי לסייע במשימות אלו, אך מק'מאסטר קורא לשאוב השראה מזכרו ולפעול כדי להבטיח את מורשתו של גיבור אמריקני.

תאריך:  02/09/18   |   עודכן:  02/09/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האומץ של ג'ון מקיין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כתיב שגוי
משה, עורך-דין  |  2/09/18 16:01
2
על כל פעולה חיובית של מקיין
נועם3  |  2/09/18 16:29
3
מקיין לא היה גיבור כאם חרפה !
מסעודה משדרות  |  2/09/18 16:33
 
- מסעודה, את נוטעת בי תקוה!
אלטע קאקער  |  2/09/18 20:47
4
לא נעים לכתוב אבל מקיין היה
חשדנית  |  3/09/18 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
USA Today מצביע על תלותה של סין בפולי סויה אמריקניים כעובדה העשויה לחייב אותה להתגמש ולהוריד את המכסים אחרי הבחירות לקונגרס האמריקני
איתמר לוין
65% מהתצרוכת העולמית של קובלט - מתכת חיונית באייפונים ובמכוניות חשמליות - מגיעים מקונגו, שם נאלצים ילדים לכרות אותה
איתמר לוין
הממשל סבור שאיברהים אל-עסירי נהרג בהתקפה אמריקנית בשנה שעברה    אל-עסירי עמד מאחורי פיתוחים מתוחכמים במיוחד של חומרי נפץ ושיטות הסלקה
איתמר לוין
נייג'ל גוּלד-דייוויס דוחה ב-Foreign Affairs את הביקורת על הצעדים נגד מוסקבה, וטוען שהם משיגים תוצאות טובות מכפי שצפו אפילו מי שיזמו אותם
איתמר לוין
נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב הוא האיש שבאמת יכול להביא לסופו של השוק השורי, אך לא נראה שהוא עומד לעשות זאת - כותב טום סטיבנסון בדיילי אקספרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il