X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שרידי הווילה של היטלר באלפים של בוואריה מושכים גם מבקרים מהימין הקיצוני. המוזאון המקומי יכפיל את שטחו ויספר גם על היהודייה המקומית שנרצחה
▪  ▪  ▪
"להפסיק להתעלם מהמקום" [צילום: AP]
אדולף היטלר ואווה בראון בברגהוף [צילום: AP]

שני שלטים – אחד בגרמנית ואחד באנגלית – הם הציון היחיד למיקומו של הברגהוף, הווילה האלפינית של אדולף היטלר בגבול גרמניה-אוסטריה. האתר היה מוזנח בעיקרו מאז שנהרס בידי בעלות הברית בשנת 1952, אך התחזקותו של הימין הקיצוני באירופה מחזירה אותו לכותרות – מדווח גארדיאן.
בשנת 1999 נפתח, 300 מטר מאתר הווילה, מוזאון קטן לפשעי הנאצים במאמץ למנוע מן המקום להפוך לאתר עלייה לרגל של ניאו-נאצים. אבל הקיצוניים ממשיכים להגיע. שלטי ההנצחה מושחתים, צלבי קרס מופיעים על גזעי העצים, נרות מודלקים ליד שרידי המבנה. אנשי המוזאון שמו לב לתיירות גוברת בשנתיים האחרונות מהונגריה וצ'כיה, שם זוכה הימין הקיצוני לתמיכה גדולה במיוחד.
על-רקע זה, תופסת את תשומת הלב תוכנית להרחבת המוזאון בהשקעה של 21 מיליון אירו, אשר אמורה להסתיים בקיץ 2020: מה לעשות עם הברגהוף? ד"ר מתיאס אירלינגר בן ה-34, העובד במוזאון מאז 2004, סבור שהגיע הזמן להפסיק להתעלם מן המקום בו הורה היטלר לפלוש לפולין ובו תכנן את השמדת העם היהודי. לדבריו, התעלמות תביא לכך שהקיצוניים יעשו במקום כרצונם; ואילו אם יהיו בו כמה שיותר מבקרים – תפחת הסבירות להנפת דגלי צלב הקרס, כי הימין הקיצוני מעדיף לפעול בצנעה.
המוזאון כולל כיום תצוגה בת שתי קומות במה שהיה בית האורחים של המתחם, ממנו יש כניסה ל-6 ק"מ של מנהרות ובונקרים שנבנו ב-1943 כדי להגן על היטלר ופמלייתו מפני הפצצות בעלות הברית. בשנה שעברה ביקרו בו 170,000 איש, שחלקם התלוננו שהתקשו לראות את התצוגה בשל הצפיפות. עם השלמת ההרחבה, הכוללת חציבה לתוך ההר, תוכפל התצוגה ל-840 מ"ר. כאשר הפועלים חצבו בשנה שעברה, הם מצאו פצצה שלא התפוצצה, והעבודות מתבצעות בזהירות מתוך חשש שיש נוספות.
לדברי אירלינגר, מטרתו של המוזאון המורחב היא לחבר בין התמונות הרגועות של היטלר – שותה תה, מטפל בכלבתו, מבלה עם אווה בראון – לבין ההחלטות להרוג מיליונים אותן קיבל בין הצילומים. התצוגה תכלול את סיפורה של דורה ריינר, תושבת האזור שזוהתה בידי הנאצים כיהודייה וגורשה לריגה, שם נרצחה בידי האיינזצגרופן. עיתון מקומי הודיע על מכירת נכסיה של ריינר: "זהו הקשר ההדוק בין האווירה האידילית לבין הפשעים ההמוניים", הוא אומר.
אירלינגר מוסיף, שהתפקיד של צוותו הוא לספק מידע והדרכה למבקרים, תוף שהם פוקחים עין על בעלי מניעים אפלים יותר. "זה הולך ונעשה קשה, משום שאת גלוחי הראש יכולנו לזהות. כעת יש אנשים יותר חכמים. הם אומרים דברים שנמצאים על הגבול. הם יותר מתחבאים. הם יודעים כיצד לעשות פרובוקציות ולשאול או להעלות טיעונים, שצריך יותר זמן כדי להתמודד איתם".
יש אנשים הטוענים ששמעו מספיק על הרייך השלישי, אך אירלינגר אומר שהגרמנים רק החלו לדבר. "בסוף המלחמה היה להרבה אנשים אינטרס לשכוח. אחרי מחאות הסטודנטים ב-1968, אנשים התחילו לשאול. אבל הייתה התעלמות ממקומות כמו אוברזלצבורג, בואו צולמו תמונות נחמדות של היטלר; הדור השלישי בא למקומות הללו. כעת אנחנו מספיק חזקים כדי להתבונן בתעמולה הנאצית. יש לנו חובה לזכור וללמוד את הלקח".

תאריך:  28/09/18   |   עודכן:  28/09/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לעשות עם הברגהוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה לעשות? ליכודיאדה!
אלטע קאקער  |  29/09/18 06:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
המדיה החברתית הפכה בגידות רגשיות לקלות יותר מאי פעם - אבל הן גובות מחיר כבד ממערכות יחסים, מתריע בן שפירו בניוזוויק
איתמר לוין
איגוד הסוהרים במדינה הגדולה ביותר בארה"ב השקיע מיליון דולר בתשדירי תמיכה במועמדים דמוקרטיים לתפקידי המושל והמפקח על החינוך הציבורי
איתמר לוין
USAReally מדווח על נושאים פוליטיים כמו גזע ופשיעה - אך תחקיר ניו-יורק טיימס מציג שורה של ראיות לכך שמדובר למעשה באמצעי תעמולה רוסי
איתמר לוין
חברי המפלגה הנוצרית-דמוקרטית נתנו לקנצלר סטירת לחי משמעותית - והתקשורת הגרמנית מתחילה להתייחס אליה כאל "ברווז צולע"
איתמר לוין
150 עיתונאים טורקים וזרים נעצרו בטורקיה בשנתיים האחרונות, 180 כלי תקשורת נסגרו - ועיתוני המערב נותנים במה חופשית לארדואן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il