X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרופ' גלן ריינולדס מאוניברסיטת טקסס סבור שהשפעתו של השופט החדש תהיה פחותה מכפי שנדמה - ובמקביל יעברו האקדמיה והתקשורת להשמיץ את ביהמ"ש
▪  ▪  ▪
4:5 לטובת הימין [צילום: סוזן וולש, AP]

ברט קוואנו ישפיע על בית המשפט העליון של ארה"ב הרבה פחות מכפי שתומכיו מקווים ומכפי שמתנגדיו חוששים – סבור פרופ' גלן ריינולדס מאוניברסיטת טקסס, במאמר שהתפרסם ב-USA Today.
רוב החלטות בית המשפט העליון הן משעממות, טכניות ומוכרעות בקלות – וכך יהיה גם בשנים הבאות, אומר ריינולדס. נכון, קוואנו מחליף את אנתוני קנדי שהיה הקול המכריע בין השמרנים לליברלים, אבל הוא אינו ימני נוקשה כפי שנדמה. אז מה כן? בהחלט ייתכן שיותר תיקים שהיו מוכרעים ברוב של 4:5 לטובת השמאל יוכרעו כעת ברוב של 4:5 לטובת הימין. ומאחר שיש צורך בארבעה שופטים בלבד כדי להחליט לשמוע תיק, קוואנו יוכל להביא לכך שיישמעו יותר תיקים בהם הימין ירצה להשפיע. הדבר נכון במיוחד לגבי נושא הזכות לשאת נשק, בה קוואנו תומך בצורה ברורה בהרבה מאשר קנדי.
כל הקרקס המביך סביב מינויו של קוואנו – כלשונו של ריינולדס – היה בעצם בנוגע לפסיקה על ההפלות, דהיינו פסק דין רואו נגד ווייד. קשה לומר מה יקרה כאן. קוואנו אמר בשימוע שפסק דין זה הוא "חוק סדור", אבל כך גם היו פסקי הדין שהתירו הפרדה גזעית ואסרו נישואין חד-מיניים – עד שבית המשפט העליון שינה אותם. עם זאת, הפיכת פסק הדין שהתיר הפלות תהיה מעשה משמעותי ביותר, ולדעת ריינולדס לבית המשפט אין אומץ לעשות זאת. אולי יהיה קצת קיצוץ בשוליים, אבל לא מעבר לכך. יהיה צורך ברוב של לפחות שבעה מול שניים כדי שבית המשפט יהפוך את רואו-ווייד.
מה שכן עשוי להתרחש הוא מעבר מאקטיביזם שיפוטי למינימליזם שיפוטי. פרופ' אדריאן ורמולה מאוניברסיטת הרווארד צופה, מצטט אותו ריינולדס, כי יהיה גל של מאמרים ולפיהם מן הראוי שבית המשפט העליון יימנע מפסיקות שאינן זוכות לתמיכה דו-מפלגתית. וריינולדס מוסיף: האקדמיה תעודד את בית המשפט לרסן את עצמו – עד ששוב יהיה בו רוב ליברלי, ואז היא תקרא לו לשוב ולהיות אקטיביסטי.
תחזית נוספת: פגיעה ביחס הכבוד כלפי בית המשפט העליון. לא תמיד הוא נהנה מהיוקרה שניתנה לו בעשורים האחרונים; כאשר בלם יוזמות ליברליות, הוא כונה בתסכול "תשעה אנשים זקנים" ונפוצו רעיונות כיצד להתעלם מפסיקתו. אם בית המשפט העליון ייטה ימינה, ניתן לצפות לכך שהאקדמיה והתקשורת יעברו די מהר מכמעט האלהה שלו להשמצות בלתי פוסקות. בשמאל נשמעים קולות המציעים להגדיל את מספר השופטים; אחרים מדברים על הדחתו של קוואנו. וההיסטריה תגבר עוד יותר אם השופטת הליברלית רות באדר-גינזבורג בת ה-85 תפרוש גם היא ותעניק לדונלד טראמפ את ההזדמנות למנות עוד שופט שמרן.

תאריך:  11/10/18   |   עודכן:  11/10/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מינוי השופט קוואנו
איתמר לוין
השופט הטרי בבית המשפט העליון של ארה"ב עשוי להכריע לטובת הימין השמרני בסוגיות ההפלות, הזכות לשאת נשק, איכות הסביבה והפרשה הרוסית
איתמר לוין
מבט נקודתי נוסף על המאבק המכוער סביב המינוי לבית המשפט העליון של ארה"ב, הערה לגבי ההשלכות עלינו ובעיקר שלוש נקודות רוחב משמעותיות
איתמר לוין
מקונל: תמיכה בקוואנו פירושה שהסנאט הוא מוסד בו יש חשיבות לראיות ולעובדות    שומר: זהו רגע של שפל לסנאט, לבית המשפט העליון ולמדינה
איתמר לוין
שני רפובליקנים ודמוקרטי שהתנדנדו הודיעו שיתמכו במועמדו של טראמפ לבית המשפט העליון - בעוד רפובליקנית אחת תצביע נגדו
עומר כרמון
לאחר שנשיא ארה"ב טען שאיל ההון היהודי ג'ורג' סורוס עומד מאחורי ההפגנות נגד קוואנו, מועמדו של הנשיא לבית המשפט העליון, הודתה אנה מריה ארצ'ילה: "אם הנשיא רוצה לדעת האם אני עובדת עבור ארגון לצדק חברתי. אז התשובה היא כן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il