X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ספורטאי צמרת עושים מיליונים בגיל צעיר - ואז צריכים להתפרנס עוד עשרות שנים. ספורטאים לשעבר, בנקאים ויועצי השקעות מתארים בפייננשל טיימס כיצד מבטיחים את עתידם של כוכבי ההווה
▪  ▪  ▪
רוזברג. 21 מיליון דולר בשנה [צילום: לוקה ברונו, AP]

בשנת 2016 הגיע ניקו רוזברג לשיא הקריירה שלו כאשר זכה באליפות המירוצים היוקרתית ביותר בעולם – פורמולה 1. אבל לאחר כמה ימים הדהים רוזברג כאשר פרש בגיל 31. לאחר עשר שנים של מירוצים, הוא החליט לפרוש בשיאו ולא להסתכן בהתנגשויות והתרסקויות.
כעת – כותב פייננשל טיימס – אומר רוזברג שכנראה לא חשב עד הסוף מבחינה כלכלית. בשנת פרישתו הוא השתכר 21 מיליון דולר מפרסים וחסויות – וכמעט הכל נעלם ברגע בו פרש. עם הסוגיה הזאת מתמודדים ספורטאים רבים, ודווקא המצטיינים בהם שהכנסותיהם גבוהות במיוחד. בניגוד לרבים אחרים המשתכרים סכומים גבוהים, ספורטאים עושים את כספם בגיל צעיר – ואז פורשים.
מעבר לכך, כאשר מדובר בספורטאים צעירים במיוחד – הם עלולים להיות מנוצלים לרעה בידי אחרים מבחינה כלכלית. בחודש אפריל פתחה משטרת לונדון בחקירה נגד חברת ניהול הנכסים קינגסברידג', אשר העניקה שירותים לעשרות ספורטאים מקצוענים. לרבים מהם הוצע להשקיע בעסקות תרמיתיות בתחומי הקולנוע והנדל"ן והפסידו מיליונים. אחד מהם היה קווין קמפבל, לשעבר חלוץ בקבוצות ארסנל ואברטון, שכעת ניצב בפני פשיטת רגל. דני מרפי, לשעבר שחקן ליברפול, קיבל דרישה לתשלום מס במיליוני ליש"ט בשל אותן השקעות.
לספורטאים לשעבר יש מעט אפשרויות לקריירה שנייה; רק מעטים מתוכם יכולים להפוך לפרשנים או למאמנים. רוזברג חשב על זה ופעל יחד עם מומחים מהבנק השווייצרי UBS כדי ליצור אסטרטגיה פיננסית שנותנת פתרון לבעיה זו. הרעיון הכללי: חלק מההכנסות בשנות הקריירה מושקע בתיק שמרני הכוללת נדל"ן במיקומי עילית ובניירות ערך כמו איגרות חוב ומניות של תאגידים מובילים. לצד זאת, רוזנבג ואנשי הבנק משקיעים בחברות כמו SpaceX – מיזם החלל של אלון מאסק; חברת ליפט העוסקת בריפוי באמצעות רכיבה; ומכוניות המרוץ החשמליות פורמולה E.
רוזברג עושה קריירה שנייה מוצלחת בתחום ההשקעות, לדבריו – משום שאת מעמדו כספורטאי מוביל הוא יכול להעמיד לרשותן של אותן חברות. "אני אלוף עולם, אז באופן אוטומטי יש לי הרבה קרדיט. אני יכול לתמוך לא רק מבחינה פיננסית, אבל יש לי גם מיליוני אוהדים מסביב לעולם, למשל במדיה החברתית. זה נכס נהדר שאני יכול לתת לחברות שאני שותף עימן", הוא אומר לפייננשל טיימס.
ספורטאים נוספים עושים זאת, כמו הכדורגלן האל רובסון-קאנו השותף לחברת הזנק האוספת מידע ספורטיבי. הוא מודע לכך שמדובר בהשקעה מסוכנת – רוב הסטארט-אפים נכשלים – אבל אומר שזוהי דרך עבורו להיכנס לעולם העסקים. "יש ספורטאים שבאים הביתה ב-2 בצהריים, משחקים פיפ"א פליי, רואים סקיי ספורט. זה בסדר גמור. אבל אני אישית בחרתי ללמוד, לקרוא, להבין טכנולוגיות, לפתח קונספטים ולסייע לעסק לצמוח", אמר.
לספורטאים מובילים יש הסדרים פיננסיים מורכבים, כמו כספי זכיות וחסויות, והם צריכים להתמודד עם דרישות מס במדינות רבות – ולצד זאת הם חשופים ללחצים לסייע כספים לקרובים וחברים. "לחלק מהספורטאים יש 20 מיזמים ואפילו יותר", אומר מנהל ההשקעות מייקל מסלינסקי. "הם כמעט כמו תאגידים בינלאומיים".
אדם אוספר, יועץ השקעות ותיק לספורטאים, אומר, שספורטאי טיפוסי רוצה לשלוט בנכסי מפתח לאורך הקריירה שלו, כדי שיניבו לו רווחים בהמשך חייו. למשל: רבים רוכשים בתים במשכנתאות לחמש או עשר שנים, כך שכאשר יסיימו את הקריירה – הנכס יהיה בבעלותם המלאה. הוא גם מייעץ ללקוחותיו לרכוש פוליסות ביטוח שיעניקו להם מיליונים אם ייפצעו. לאחר מכן מציע אוספר ליצור תיק השקעות הכולל נדל"ן מסחרי, מניות, קומודיטיס ואפילו זהב, המניב הכנסה שנתית של 6%-4%. "הם לא אוהבים להפסיד", מסביר אוספר מדוע רוב הספורטאים מעדיפים השקעות שמרניות.
לרוזברג יש עצה לעמיתיו בנוגע לניהול נכסיהם: "תהיו מאוד מאוד זהירים, בגלל שיש שם בחוץ כרישים שרק מנסים לקחת מכם כסף. אם בא מישהו ואומר שהוא מבטיח לכם תשואה של 10% בשנה, פעמוני האזעקה חייבים לצלצל. אל תצפו לניסים".

תאריך:  17/10/18   |   עודכן:  17/10/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
התמיכה בעמדות שמייצגת התנועה, שנה אחרי שבאה לאוויר העולם, נחלשת - אומנם לא בצורה משמעותית, אך בצורה עקבית. היחס כלפיה הוא מפלגתי, לא מגדרי
איתמר לוין
קוריאה הצפונית טרם עשתה ולו צעד אחד לקראת פירוק הנשק הגרעיני שלה. ברוס בנט מציע בניוזוויק לדרוש ממנה כמה צעדים ראשוניים וגם לתת לה תמורה
איתמר לוין
חילוקי דעות תיאולוגיים ופוליטיים, החמורים ביותר מאז הרפורמציה שהולידה את הכנסייה הפרוטסטנטית, מאיימים על הוותיקן - כותב Foreign Affairs
איתמר לוין
מאות אנשי צבא במיאנמר ניהלו במשך חמש שנים קמפיין נרחב בפייסבוק נגד המיעוט המוסלמי של בני רוהינגיה - שהוביל לטיהור אתני אכזרי של מיליונים
איתמר לוין
פרשת העיתונאי שכנראה חוסל בידי סעודיה מעיבה על תדמיתו של הנסיך מוחמד בן סלמאן, אבל וושינגטון פוסט טוען שמי שהיה עוקב מקרוב אחרי מעשיו של יורש העצר - אולי לא היה כך מופתע
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
אירן נגד ארה"ב בעירק  /  איתמר לוין
סירס מבקשת הקפאת הליכים  /  איתמר לוין
המשבר הבא - באיטליה?  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il