X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פעיל רפובליקני בולט שחצה את הקווים טוען ב-USA Today, כי סירובו של טראמפ לפרסם את דוחות המס שלו, עלול לגרום לכך שהוא ייסחט בלי שהציבור יידע דבר
▪  ▪  ▪
סלמאן וטראמפ בריאד [צילום: אוון ווצ'י, AP]

נשיא ארה"ב עלול להיות נתון לסחיטה מצד מדינה זרה כמו סעודיה, רוסיה, סין או קוריאה הצפונית – ולעם האמריקני אין כל דרך לדעת זאת. כך טוען קורט בארדלה, לשעבר פעיל רפובליקני בולט שעבר בשנה שעברה למפלגה הדמוקרטית, במאמר ב-USA Today.
מדובר בסכנה ממשית שהעם האמריקני חייב להתמודד כעת, ממשיך בארדלה. הסיבה: דונלד טראמפ מתעקש לשמור בסוד את מסמכיו הפיננסיים ובראשם את דוחות המס שלו. ההתנהגות העקבית שלו מול מדינות כמו סעודיה ורוסיה חייבת לעורר תמיהות בנוגע ליחסים הכלכליים שלו, של משפחתו ושל החברות שבבעלותו איתן. שוב ושוב טראמפ מתעלם מעובדות כדי להגן על מעשים איומים ונוראים של מדינות זרות – והאחרון שבהם הוא רצח ג'מאל חשוגי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.
טראמפ התייחס לפרשה לראשונה ב-10 באוקטובר, ארבעה ימים אחרי שהתפרסמו הידיעות על היעלמו של חשוגי. הוא אמר שדיבר עם סעודים בכירים ביותר ושהעובדות יתבררו. למחרת הבטיח טראמפ לרדת לעומק העניין ושיהיה "עונש חמור". חלף עוד יום, וטראמפ מסר שהמלך סלמאן הכחיש כל קשר לפרשה, ואז העלה את האפשרות שהיו אלו "רוצחים מנוולים". טראמפ הדגיש, שהכחשתו של סלמאן לא הייתה יכולה להיות תקיפה יותר.
נשמע מוכר? בארדלה מזכיר את דבריו של טראמפ במסיבת העיתונאים שלו עם ולדימיר פוטין בחודש יולי: "ארה"ב התנהגה בטיפשות. צריך להאשים את כולנו [בהרעת היחסים עם רוסיה]. אני לא רואה שום סיבה מדוע שזו תהיה רוסיה [שהתערבה בבחירות]. הנשיא פוטין הכחיש זאת היום בכל תוקף". בפרשה הסעודית טראמפ הלך עוד צעד, כאשר השווה את ההאשמות נגד סעודיה לאלו שהועלו כלפי השופט ברט קוואנו: "עוד פעם זה מצב של אשם עד שתוכח חפותו".
שאלת מיליון הדולר היא מדוע טראמפ כל כך מתאמץ להגן על המלך סלמאן ועל יורש העצר, מוחמד בן סלמאן. האם זה משום ש"אני מסתדר מצוין עם סעודיה, הם קונים ממני דירות, הם מוציאים 40 מיליון, 50 מיליון. האם אני אמור לא לאהוב אותם? אני מאוד אוהב אותם" – כפי שהכריז ב-2015? האם זה משום שבשנת 2001 רכשה ממשלת סעודיה דירת-קומה בבניין שבבעלותו תמורת 4.5 מיליון ליש"ט? האם זה משום ששהותו של מוחמד במלון טראמפ אינטרנשיונל ניו-יורק במשך חמישה ימים, מוקדם יותר השנה, העניקה למלון את הרווח הרבעוני הראשון שלו מזה שנתיים?
בשבוע שעבר הצהיר טראמפ בטוויטר: "אין לי אינטרסים פיננסיים בסעודיה (או ברוסיה). כל טענה אחרת היא חדשות כזב". בפועל, טוען בראדלה, העיתונות חשפה קשרים רבים כאלה – ועכשיו אפשר רק לדמיין אלו קשרים נוספים נחבאים בדוחות המס שלו. טראמפ הבטיח במהלך מסע הבחירות לפרסם את הדוחות, כמו כל המועמדים בעשורים האחרונים, ולא עשה זאת. ובכן, הקונגרס צריך להוציא צו ולחייב אותו למסור אותם – מציע בארדלה.

תאריך:  21/10/18   |   עודכן:  21/10/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
עומר כרמון
ז'ואקין קסטרו: "ג'ארד קושניר העביר ליורש העצר הסעודי רשימת אזרחים לא נאמנים"    בקרב הימין בארה"ב ותומכי ישראל בוושינגטון מתנהל קמפיין שקט המסביר כי העיתונאי שנרצח תמך בטרור ובאחים המוסלמים
עומר כרמון
ממצאי ועדת החקירה הסעודית: העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י נהרג במהלך קטטה    מלך סעודיה הקים ועדת בדיקה והעמיד בראשה את בנו שמואשם במתן ההוראה    תגובות קשות בסנאט האמריקני: "אתה לא מביא 15 אנשים ומסור כדי לנהל קרב אגרופים עם אדם בן 60"
איתמר לוין
פט סיפולון הוא עורך דין מוערך בוושינגטון בתחום המסחרי ופעיל בחוגים שמרניים וקתוליים    אמור להחליף בשבוע הבא את דונלד מק'גאן אשר פוטר בידי טראמפ
עומר כרמון
נשיא ארה"ב שמאוכזב מהעמדה הסעודית בנושא הפלשתיני, הסורי והאירני, מחריף את הטון נגד בית המלוכה    יצואניות הנשק האמריקניות מפעילות לחץ כבד על דונלד טראמפ לא להפסיק את מכירות הנשק לסעודיה אבל בקונגרס מתגבש רוב נגד
עומר כרמון
הגברת הראשונה של ארה"ב: "אנשים אוהבים להגיד הרבה דברים על הנישואין שלנו. אני יודעת מה אמת ולא אמת"    כשהתבקשה להגיב על דבריו בישראל של עורך דינו של הנשיא, לפיהן היא יודעת שהאשמותיה של כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס אינן נכונות, ענתה בחיוך: "מעולם לא שוחחתי עמו"
רשימות נוספות
היילי התפטרה מתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם  /  איתמר לוין
טראמפ: רוזנשטיין לא יפוטר  /  איתמר לוין
כדי להילחם בסוחרי הסמים: לגליזציה של אופיום  /  עומר כרמון
בולטון גבר על היילי  /  איתמר לוין
פחד אמיתי  /  איתמר לוין
דונלד מונרו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il