X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרנק ברוני משרטט בניו-יורק טיימס את התכונות שיידרשו ממועמד דמוקרטי שינסה לנצח את טראמפ בעוד שנתיים ומציע להם ללמוד מ...דונלד טראמפ
▪  ▪  ▪
זה נגמר בבכי [צילום: מאט רורק, AP]

כאשר רצה פרנק ברוני, פרשן בכיר בניו-יורק טיימס, לקבל תשובה לשאלה כיצד צריך להיראות מועמד דמוקרטי שיהיה לו סיכוי לנצח את דונלד טראמפ ב-2020, הוא פנה למשיב בלתי צפוי: קורי לבנדובסקי, שניהל במשך שנה את הקמפיין של טראמפ ועדיין בעל מהלכים בבית הלבן. מי מדאיג אותו?
בראש הרשימה הציב לבנדובסקי את ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, המיליארדר מייקל בלומברג, שלא יצטרך לבזבז זמן על גיוס כספים, ואת סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, שהוכיח את עצמו כלוחמני לא פחות מטראמפ ("אם היינו בבית הספר יחד, הייתי מכסח לו את הצורה"). לבנדובסקי הזכיר גם את בטו או'רורק, מועמד לסנאט בטקסס, ואת אנדרו גילום, המתמודד על משרת מושל פלורידה. המועמד הדמוקרטי, אמר בצורה כוללנית יותר, יצטרך להיות בעל יכולת להקדיש תשומת לב ובעל רצון לתוקפנות.
ביום חמישי הקרוב (8.11.18), אומר ברוני, בחירות האמצע כבר יהיו היסטוריה ישנה וכל העיניים יהיו נשואות בדיוק שנתיים קדימה: לבחירות לנשיאות. אבל תהיה להן משמעות בשאלה איזה מועמד יצטרכו הדמוקרטים: מתון או ליברל? ותיק או צעיר? גבר או אישה? השאלות הללו נכונות תמיד, אבל עוד יותר כאשר ממול מתייצב טראמפ, שמקצין הכל – במיוחד את הסיכונים והסיכויים. ולאחר שהמועמד ייבחר, יהיה גם עליו להכריע: האם יצטרף אל טראמפ בבוץ ההכפשות? או שמא האמריקנים כמהים למישהו נקי יותר ורגוע יותר?
יש דמוקרטים הטוענים שקמפיין נקי ישרת אותם, אבל ברוני אומר שאינו מאמין בכך. ההתנהלות של טראמפ תחייב את המועמד הדמוקרטי להיות עוד יותר חזק מכרגיל, מבלי להיות קשוח, תוך איזון בין חבטות לאופטימיות, ולהימנע מהאשמות הנגד שלא עובדות על טראמפ. אבל לפני כל זה, צריך שלדמוקרטים בכלל יהיה מועמד, וזה לא יהיה פשוט לנוכח העובדה שנכון לעכשיו קרוב ל-40 איש משתעשעים ברעיון של התמודדות.
לדעת ברוני, למועמד הזה תצטרך להיות תכונה בלתי מתפשרת אחת: היכולת להעביר את המסר שלו אל מול השליטה של טראמפ בסיקור החדשותי. טראמפ מצייץ בלי הפסק, והמועמד הדמוקרטי יהיה חייב לדעת גם הוא לנצל לטובתו את המדיה החברתית באותה מידה. כמה מהם ניסו זאת בחודשים האחרונים, במידות שונות של הצלחה: או'רורק השיג קהל עצום, בעוד הסנאטור קורי בוקר נכשל בכך בעת השימועים על מינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון.
לטובתו של טראמפ משחקת העובדה שהוא חסר בושה לחלוטין בכל מה שקשור בשימוש במדיה החברתית בכלל ובטוויטר בפרט. לכן, על המועמד הדמוקרטי יהיה לחץ לא רק לצייץ, אלא גם לומר דברים שייזכרו – כלומר: דברים חדשים. לתקוף את הרפורמה במס או להציע תוכניות להכשרה מקצועית – זה מחוויר ליד הצהרותיו של טראמפ על החומה בגבול מקסיקו ועל איסור כניסת מוסלמים.
מתחריו של טראמפ יהיו חייבים לנסות בכל כוחם לקבוע את תנאי השיח ולא להגיב לפרובוקציות שלו. והם יהיו חייבים להימנע מלהעליב את תומכיו; מצביעיו של טראמפ לא יחזרו לצד הדמוקרטי אם ישמעו שעליהם להתבייש על בחירתם בו. החוגים הדמוקרטיים הסגורים עדיין לא מצליחים להבין כיצד בכלל טראמפ נבחר, אבל מחוצה לה – התמונה שונה ולמצביעים יש תשובות ברורות לכך.
המועמד יהיה חייב להבין את המציאות הזאת: עשרות רבות של מיליוני אמריקנים חושבים בצורה אחרת וטראמפ הוא האיש שלהם; הילרי קלינטון לא הבינה את זה, ולמעשה – אפילו לא הבינה כיצד טראמפ בכלל יכול לבוא בחשבון. אם הדמוקרטים רוצים לנצח בעוד שנתיים, עליהם להוציא לעצמם מראש את המחשבה שכל מי שבחר בטראמפ הוא אידיוט וגזען. תומכיו ראו בו את הבעיטה בישבן שוושינגטון זקוקה לה, ואם הדמוקרטים לא יתחשבו בהם – הם יצביעו שוב בעדו.
לבנדובסקי מצביע על עובדה מעניינת, שגם לה יש משמעות בבחירת המועמד הדמוקרטי: ככל שלמועמד יש פחות ניסיון, יש לו פחות מה להסביר ופחות מפני מה להתגונן. זה היה אחד היתרונות הגדולים של ברק אובמה, שהיה באמצע הקדנציה הראשונה שלו בסנאט כאשר הודיע על מועמדותו לנשיאות. טראמפ הצליח מאוד כאשר הציג את עצמו (ובצדק) כאדם שמגיע מחוץ למערכת הוושינגטונית.
אחת המסקנות המרכזיות משיחותיו עם שורה של פעילים ומומחים משני הצדדים, אומר ברוני, היא זאת: אם אתה רוצה להכות את טראמפ – תלמד ממנו. עליך לחקות את ההחלטות האסטרטגיות החכמות ביותר שלו וכמה מן התכונות הגורמות לו להיות פופולרי. תהיה ישיר, ברור ועקבי; טראמפ חוזר בצורה שיטתית על המסרים שלו, וזה עובד. תפגין עוצמה ותהיה פייטר; בוחרים מתחברים כיום לתכונות אלו יותר מאשר אי-פעם בעבר.
יותר מדי דמוקרטים בזבזו יותר מדי זמן בתרועות לנצחונה של קלינטון במניין הקולות, בהאשמת הרוסים בתבוסה או בהימנעות מהתבוננות בטעויותיהם. הם פטרו את טראמפ כתאונה או כמשוגע. זה טבעי; זו גם הזמנה להשבעה הבאה שלו, מזהיר אותם ברוני.

תאריך:  05/11/18   |   עודכן:  05/11/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה"ב 2018
יורם אטינגר
בחירות אמצע כהונת נשיא אמריקני מכרסמות, בדרך כלל, במספר נציגי מפלגת הנשיא בשני בתי הקונגרס, כפי שארע בבחירות אמצע כהונת הנשיאים אובמה, בוש הבן, קלינטון, בוש האב, רייגן, קארטר, פורד, וכו'
איתמר לוין
הרוסים, האירנים, הסינים, מכונות ההצבעה המיושנות - אלו כמה מסיכוני הסייבר העיקריים לקראת הבחירות לקונגרס מחר, מדווח ניו-יורק טיימס
יורם אטינגר
התייחסות הקונגרס החדש תושפע גם מתרומתה הגוברת של ישראל לאינטרס ארה"ב מול איומי האייתולות והטרור הסוני והשיעי, והצורך לתגבר משטרים ערביים פרו-אמריקנים
בצלאל לביא
מטבע הדברים קיימת אצלנו הנטייה להמעיט עד כדי טשטוש את הפנים הפחות נעימות של האיש למעט בכרוניקה השוטפת של הידיעות והחדשות
איתמר לוין
כמה הערות, תובנות ומחשבות אחרי הבחירות המקומיות אצלנו, לפני בחירות האמצע בארה"ב ולקראת הבחירות לכנסת מתישהו בשנה הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il