X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דן בלץ בוושינגטון פוסט: למרות המצב הכלכלי המצוין, רוב הבוחרים יכריעו בהתאם לדעתם על טראמפ ובשאלה האם המדינה זקוקה לשינוי - וזה מה שהופל את בחירות האמצע הללו לאירוע של פעם בדור
▪  ▪  ▪
מספרי שיא בהצבעה המוקדמת [צילום: נתי הרניק, AP]

בחירות האמצע (יום ג', 6.11.18) הן על הרבה דברים: ביטוח בריאות, הגירה, הכלכלה, מאבקי כוח. ומעל לכל, הן על אופיה של ארה"ב, יש בהן משקל רב לדעתם של המצביעים על דונלד טראמפ – ולכן הן שונות מכל מערכת בחירות אחרת בעבר הקרוב, כותב דן בלץ בוושינגטון פוסט.
שאלת ערכיה של ארה"ב היא זו שיצרה את מה שניתן לראות ברחבי ארה"ב בשבועות ובחודשים האחרונים. זה מה שהוביל לתרומות כספיות ולהתנדבות חסרי תקדים. זה מה שגרם למספר שיא של מצביעים להגיע לקלפיות כבר בהצבעה המוקדמת. כל אלו הופכים את הבחירות היום לאירוע של פעם בדור, טוען בלץ.
ארה"ב היא מדינה מפולגת, והפילוג בה מעמיק תחת הנשיא הנוכחי. העוינות הבין-מפלגתית עלתה. הפערים בין ארה"ב העירונית והכפרית התרחבו. גברים ונשים, לעיתים נשואים, חלוקים בדעותיהם לגבי טראמפ. החינוך הפך לקו חזית המבחין בין מי שיש לו ומי שאין לו תואר אקדמי.
אחד הדברים היפים בפוליטיקה האמריקנית הוא המגוון שלה, סבור בנץ – בין אזור לאיזור, בין מדינה למדינה, אפילו בתוך המדינה. לכל אחד מהם יש ההיסטוריה שלו, העדיפויות שלו, התרבות שלו, המועמדים שלו. בחירות אמצע הן אוסף של נקודות היוצרות יחדיו את התמונה הפוליטית המלאה של ארה"ב.
אמריקנים רבים מרוצים ממה שטראמפ עשה או ניסה לעשות כדי לזעזע את הסטטוס-קוו הפוליטי, שגרם לרבים מהם לחוש כאאוטסיידרים. הם רואים את מתנגדיו כפי שהוא מתאר אותם: אויבים שלו ושל המדינה. במקביל, עוררה נשיאותו של טראמפ תגובת נגד רבת עוצמה, המורגשת בימים שערב הבחירות יותר מאשר אי-פעם מאז נבחר. כהונתו היא תקופה של זעם פוליטי; הבחירות היום הן התנגשות בין ערכים אלו.
כפי שהדברים נראים ערב פתיחת הקלפיות, הדמוקרטים צפויים לזכות ברוב בבית הנבחרים ולנצח בשורה של מירוצים לתפקיד המושל ולבתי מחוקקים של המדינות. מנגד, הרפובליקנים צפויים לשמור על הרוב בסנאט. כדאי לזכור שסקרים טעו בעבר, מציין בלץ, והבחירות עשויות להניב תוצאות שיתגברו על המכשולים המבניים הניצבים בפני מפלגת המיעוט (הדמוקרטים). לעומת זאת, חוזק הכלכלה צפוי לסייע לרפובליקנים. בבחירות האמצע של 1982, 1994, 2006 ו-2010 המפלגה ששלטה בבית הלבן ספגה מכות רציניות, אבל הרקע היה שונה מאשר כיום.
ב-1982 סבלה ארה"ב ממיתון כבד, עם אבטלה של 10% בחודש ספטמבר. הדמוקרטים הוסיפו למעלה מ-20 מושבים בבית הנבחרים, שמרו על הרוב הסנאט והקשו מאוד על הנשיא הרפובליקני רונלד רייגן. בשנת 1994 הובילו הכעס על הממשלה, שערוריות שחיתות בבית הנבחרים וטעויות חקיקתיות של ביל קלינטון לניצחון רפובליקני בבית הנבחרים. ב-2006 הדגש היה על שלום ומלחמה, בעיקר המלחמה בעירק, יחד עם הירידה באמון בנשיא ג'ורג' בוש הבן והטיפול הכושל בהוריקן "קתרינה". השילוב עלה לרפובליקנים ברוב בבית הנבחרים. ואילו ב-2010 סבל ממשל אובמה מן ההתאוששות האיטית מהמיתון ומהמחלוקת הקשה על אובמהקר.
הבחירות של היום הן סיפור אחר לחלוטין – סבור בלץ. הכלכלה נמצאת במצב מצוין, אבל רוב האמריקנים מודאגים מהסגנון, ההתנהגות והאישיות של הנשיא. הקמפיין לא היה על הכלכלה; למעשה הוא לא היה על שום דבר. טראמפ חזר להפיץ פחד ופלגנות סביב ההגירה, במיוחד ביחס לשיירת מהגרים המצויה מאות ק"מ מדרום לגבול ארה"ב. הוא כמעט ולא דיבר על החדשות הטובות בתחום הכלכלה. זו הסיבה לכך שרבים מן המצביעים אינם בוחנים את כיסם הפרטי ואת הקלות המס, אלא מחליטים האם המדינה זקוקה לשינוי.
התוצאות עשויות להיות מפתיעות. בחירות עושות את זה לפעמים. הן עשויות לשנות את מאזן הכוחות בוושינגטון, או להותיר את הדמוקרטים תוהים שוב היכן טעו. הן יספקו תשובה חלקית לשאלה מהי דמותה של ארה"ב ומה היא אמורה להיות. תשובה מובהקת יותר תינתן מאוחר יותר. החל ממחר, כולם יעסקו בקמפיין הבא: בשנת 2020.

תאריך:  06/11/18   |   עודכן:  06/11/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות על דמותה וערכיה של ארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה"ב 2018
איתמר לוין
קפרי קפארו צופה באתר פוקס ניוז ניצחון דחוק לדמוקרטים בבית הנבחרים, ניצחון דחוק לרפובליקנים בסנאט וממשל פדרלי שיעשה מעט וישיג עוד פחות
איתמר לוין
זוהי ההתלבטות של חלק מן המועמדים הרפובליקנים, הן לקונגרס והן למשרות המושל. טיים מזכיר, כי דמוקרטים שניסו לעשות זאת ב-2010 - הפסידו
איתמר לוין
פרנק ברוני משרטט בניו-יורק טיימס את התכונות שיידרשו ממועמד דמוקרטי שינסה לנצח את טראמפ בעוד שנתיים ומציע להם ללמוד מ...דונלד טראמפ
יורם אטינגר
בחירות אמצע כהונת נשיא אמריקני מכרסמות, בדרך כלל, במספר נציגי מפלגת הנשיא בשני בתי הקונגרס, כפי שארע בבחירות אמצע כהונת הנשיאים אובמה, בוש הבן, קלינטון, בוש האב, רייגן, קארטר, פורד, וכו'
איתמר לוין
הרוסים, האירנים, הסינים, מכונות ההצבעה המיושנות - אלו כמה מסיכוני הסייבר העיקריים לקראת הבחירות לקונגרס מחר, מדווח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il