X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גורלה של החקירה בפרשה הרוסית תלוי בשמונה אנשים, כולל שר המשפטים בפועל, שר המשפטים היוצא, התובע המיוחד, סנאטורים וכמובן השר הבא
▪  ▪  ▪
וויטקר. התבטא נגד מולר [צילום: צ'רלי נייברגול, AP]

אחרי שהנשיא דונלד טראמפ אילץ את ג'ף סשנס להתפטר מתפקיד שר המשפטים ומינה לממלא מקומו את מתיו וויטקר, גורלה של החקירה בפרשה הרוסית שמנהל התובע המיוחד, רוברט מולר, תלוי במידה רבה בשמונה אנשים – כותב (יום ו', 9.11.18) ג'יימס הוהמן בוושינגטון פוסט.
מתיו וויטקר. הוא יכול לקצץ את תקציבו של מולר, למנוע ממנו פעולות, להכתיב לו קווי חקירה ואף לפטר אותו. אשתקד דיבר וויטקר בגלוי על קיצוץ התקציב כדרך לחסל את החקירה, וטען שמולר מתקרב בצורה מסוכנת לקו אדום שאסור לו לעבור – לחקור את ענייניו הפיננסיים של טראמפ.
רוברט מולר. ההערכה לפני בחירות האמצע הייתה, שמולר יגיש למשרד המשפטים את עיקרי ממצאיו זמן קצר לאחריהן. עד כה הוא הגיש כתבי אישום נגד 32 איש, כולל 26 רוסים – אך לא טען שהייתה קנוניה בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה. חבר המושבעים הגדול שכינס מולר נפגש שש פעמים בשמונת ימי שישי האחרונים, ונראה שהוא מתמקד ברוג'ר סטון – ידיד ותיק של טראמפ, שלפי החשד ידע מראש מתי יפרסם וויקיליקס את המסמכים שגנבו הפצחנים הרוסים ממטה קלינטון ומהמפלגה הדמוקרטית.
מולר אמור היה להגיש את ממצאיו למשנה לשר המשפטים, רוד רוזנשטיין, אשר מינה אותו לתפקיד לאחר שסשנס פסל את עצמו מטיפול בפרשה הרוסית. כעת הכתובת תהיה וויטייקר – שאת דעתו על החקירה כבר ציטטנו, ושנחשב לנאמן במיוחד לטראמפ.
ג'רולד נדלר. חבר בית הנבחרים הדמוקרטי מניו-יורק צפוי להתמנות בחודש ינואר ליו"ר ועדת המשפטים. הוא יוכל לזמן שרים ופקידים, לדרוש הסברים על המתרחש במשרד המשפטים ועל החקירה בפרשה הרוסית, והחשוב מכל – לפתוח בהליכים להגשת כתב אישום נגד טראמפ. על-פי אחד הדיווחים, אם יפטר וויטייקר את מולר – נדלר יזמן אותו מיידית לשימוע וידרוש ממנו לפרט את ממצאיו.
עוד שני יושבי ראש דמוקרטיים שכדאי לעקוב אחריהם: אדם שיף צפוי לקבל את ועדת המודיעין ואולי לחדש את החקירה שלה בפרשה הרוסית, והזהיר שחקירתו של מולר עומדת בסכנה בשל מינויו של וויטייקר. אלייז'ה קמינגס צפוי לעמוד בראש ועדת האמצעים, והצהיר שידרוש ממשרד המשפטים לשמור על יושרתה של חקירת מולר.
פט סיפולון. הפרקליט החדש של הבית הלבן בא במקומו של דון מק'גאהן, אשר שכנע את טראמפ שלא לפטר את סשנס. כרגע עסוק סיפולון באיוש מחדש של לשכתו, שמספר עובדיה ירד ל-25 בלבד ושמבין ארבעת סגניו נותר אחד בלבד, ובהכנות להתמודדות עם הדרישות הדמוקרטיות הצפויות למסמכים ועדויות. על-פי כמה דיווחים, טראמפ אינו מתכוון להיענות לדרישות אלו ומוכן לנהל מאבק משפטי נגדן – משימה שתוטל על שכמו של סיפולון.
מיץ' מקונל. מנהיג הרוב הרפובליקני (המוגדל) בסנאט. טראמפ אמר מיד לאחר בחירות האמצע, כי אם הדמוקרטים בבית הנבחרים ינהלו חקירות נגדו – הוא יורה לרפובליקנים בסנאט לנהל חקירות נגדם. מקונל עומד לבחירה מחדש בעוד שנתיים במדינת קנטקי, בה טראמפ יותר פופולרי ממנו – וזהו מניע חזק מבחינתו להישמע לנשיא. אבל מקונל גם מתגאה בממלכתיות שלו וברצונו לשמר את מה שהיה הגוף המחוקק המכובד ביותר בעולם.
מקונל הוא חובב היסטוריה, מציין הוהמן, ויודע שהמורשת שלו תהיה קשורה בצורה חזקה לזו של טראמפ ותוגדר במידה רבה על-פי התנהלותו בשנתיים הקרובות. הוא גם רוצה להמשיך ולאשר כמה שיותר שופטים, כולל האפשרות שעוד מושב בבית המשפט העליון יתפנה בשנתיים הללו. מקונל עצמו הזהיר את הדמוקרטים בבית הנבחרים מפני "הטרדה של הנשיא", והזכיר להם שהרפובליקנים יצאו נפסדים כאשר העמידו לדין בסנאט את ביל קלינטון.
מיט רומני. מי שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ב-2016 נבחר לסנאט מטעם מדינת יוטה, אחרי שהבטיח שבמידת הצורך ידבר נגד טראמפ "בעניינים חשובים במיוחד" – והביע תקווה שמספרם יהיה נמוך. הוא הבהיר מיד אחרי הבחירות, כי יש לאפשר למולר להמשיך בעבודתו ללא הפרעה.
הוהמן סבור, שתוך זמן קצר יתברר האם רומני הולך בעקבותיהם של סנאטורים רפובליקנים עצמאיים כמו ג'ון מקיין, ג'ף פלייק ובוב קורקר – שכולם אינם בסנאט הנוכחי (הראשון נפטר, שני האחרונים לא התמודדו שוב). הוא בדרך כלל מתאים את עצמו לנסיבות הפוליטיות, כך שקשה לחזות מראש כיצד ינהג.
שר המשפטים הבא. וויטייקר מונה לממלא-מקום השר, תפקיד המוגבל לשבעה חודשים; טראמפ לא אמר האם הוא עשוי להתמנות לתפקיד באופן קבוע. מה שבטוח הוא, שטראמפ ימנה רק מי שבשום אופן לא יפסול את עצמו מעיסוק בפרשה הרוסית.
בורסת השמות כבר רוחשת: אלכס אזאר, כיום שר הבריאות; ביל באר, שר המשפטים בשנת 1992; השופטים הפדרליים לשעבר ג'ניס רוג'רס-בראון ומייקל לוטיג; מושל ניו ג'רזי לשעבר, כריס כריסטי; מושל יוטה היוצא, כריס קובאך; והסנאטור הבכיר לינדזי גראהם.
ג'ף סשנס. האם הוא יפתח את הפה? בשנתיים בהן ספג השפלות פומביות חוזרות ונשנות מצד טראמפ, סשנס כמעט ולא הגיב. במכתב ההתפטרות שלו הוא התייחס לטראמפ בחצי שורה. ודאי יש לו בטן מלאה. מצד שני, סשנס שוקל לחזור לסנאט מטעם אלבמה ולהתמודד בעוד שנתיים מול דאג ג'ונס. אם זו כוונתו, סביר להניח שהוא לא ידבר נגד הנשיא.

תאריך:  09/11/18   |   עודכן:  09/11/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמיניה ורוסייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בוא נעשה סדר מר לוין, ברשותך
רון ה.  |  9/11/18 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אנקרה של ארדואן מתרחקת מוושינגטון, מתקרבת לטהרן ומוסקבה - ויש לכך השלכה ישירה על המתרחש בסוריה, מסביר Foreign Affairs
איתמר לוין
170 מיליון דולר השקיע ג'יי.בי פריצקר במרוץ המוצלח שלו לתפקיד מושל אילינוי. תחרות משפחתית ושנאה לטראמפ עומדים מאחורי ההתמודדות, סבור אקונומיסט
איתמר לוין
ועדת המודיעין בבית הנבחרים עשויה לחדש את החקירה בפרשה לאחר שתעבור לידי הדמוקרטים, ורוברט מולר יזכה לגיבוי ממנה - צופה USA Today
איתמר לוין
העבריינים בפלורידה יקבלו בחזרה את זכות ההצבעה, מי שהתנגד לברט קוואנו הובס, הכלכלה והמהגרים לא מילאו תפקיד מרכזי - מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
פייננשל טיימס צופה שהקשיים בתפקודו של הקונגרס לא ישפיעו של שוקי המניות, להם חשובים הרבה יותר מדיניות הפדרל ריזרב ומלחמת הסחר בין ארה"ב לסין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il