X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חלק מבכירי הרשת אינם אוהבים את ההזדהות של פרשניה עם טראמפ. אירוע חריג, בו השתתף שון האניטי באופן פעיל בעצרת בחירות של הנשיא, הוציא החוצה את חילוקי הדעות - מדווח ניו-יורק טיימס
▪  ▪  ▪
האניטי בעצרת של טראמפ [צילום: ג'ף רוברסון, AP]

בחירות האמצע אמורות היו להיות יום גדול לרשת פוקס ניוז, כמו לכל אמצעי התקשורת בארה"ב. במקום זאת, אותה יממה חשפה את הפיצול הגובר ברשת, שלדעת שרה אליסון בוושינגטון פוסט מצדיק את השאלה: האם היא תצליח להתקיים כגוף אחד? בגדול, המאבק הוא בין הקריינים לבין הפרשנים.
קחו לדוגמה את שון האניטי, מבכירי הפרשנים ברשת. הוא הגיע לעצרת הבחירות האחרונה של דונלד טראמפ במיזורי, ואמר לפני כן שרק יראיין את הנשיא ולא יופיע על הבמה. אבל לאחר הראיון, הוא זינק על הבמה, חיבק את טראמפ, חזר על ססמאותיו ואז החליק כאפה עם מנכ"ל פוקס ניוז לשעבר, ביל שיין, שהוא כעת סגן ראש סגל הבית הלבן ואחראי על התקשורת. לאחר מכן טען האניטי, כי טראמפ הזמין אותו להפתעתו והוא לא יכול היה לסרב.
כמו זוג נשוי, הבית הלבן ופוקס ניוז מתחילים להיות דומים זה לזה – כותב אליסון: בשניהם יש סיעות יריבות, וכך גם במשפחת מרדוק השולטת ברשת. האב רופרט מרדוק ובנו לקלן מרדוק אספו כמה חברים וצפו בסיקור הבחירות של פוקס. הבן האחר, ג'יימס מרדוק – שאמר לחברים שהוא נבוך מצורת הסיקור של הרשת – נעדר.
תוכניות החדשות ניצבות מזה זמן בצילן של תוכניות הפרשנות. לשון האניטי היו 3.5 מיליון צופים באוקטובר; לקרייני החדשות המובילים, ברט באייר ומרתה מק'קאלום, היו רק 2.7-2.5 מיליון. מוצאי הבחירות היו ההזדמנות של באייר ומק'קאלום, שהובילו את הסיקור של פוקס, להתנתק מהדימוי של פוקס כקולו של טראמפ.
לצורך סיקור זה, בנתה פוקס אולפן חיצוני ועוד שלושה מסכי ענק. לא היה ספק בדבר זהותו הפוליטית של הקהל שהתאסף מולם. כאשר הודיעה הרשת על נצחונה של הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה אליזבת וורן, התגובה הייתה קריאות בוז. כאשר הופיעה תמונתה של הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובכאר, הניף אחד הצופים דגל ארה"ב וצעק: "אנטי-אמריקנית!". בתוך האולפן פעלו באייר ומק'קאלום בצורה אוביקטיבית. את המפלגתיות הם הותירו ללאורה אינגרהאם, אשר לעגה לאחד מניצולי הטבח בפארקלנד והשוותה את תנאי המעצר של המהגרים ל"מחנה קיץ", ואשר טענה שלטראמפ מגיע הקרדיט על שמירת השליטה הרפובליקנית בסנאט.
הפילוג בפוקס ניוז ניכר בשבועות שקדמו לבחירות האמצע, כותבת אליסון. בחקותם את הרטוריקה של טראמפ טענו ג'נין פירו, בריאן קילמיד ופרשנים אחרים בפוקס, כי המהגרים העושים את דרכם ממקסיקו מתכוונים לפרוץ את הגבול ולהביא איתם מחלות, הטרדות של נשות ארה"ב ואולי אפילו פדופיליה. היה זה תפקידו של מגיש החשדות הבכיר שפרד סמית להזכיר, כי אם בכלל יגיעו המהגרים לארה"ב – זה יהיה בעוד חודשיים; "אין פלישה, איש אינו בא לתפוס אתכם, אין שום סיבה לדאוג", אמר.
"כאשר עזבתי את פוקס, איש שם לא אהב את טראמפ. תראו מה קורה שם עכשיו: כולם מיישרים קו", אומר אריק בולינג, לשעבר מגיש התוכנית "החמישייה". כאשר הודיע טראמפ על מועמדותו, נחשפו חילוקי הדעות אל מול המצלמה. דנה פרינו, לשעבר מזכירת העיתונות של ג'ורג' בוש הבן, וגרג גוטפלד תקפו את טראמפ לעיתים קרובות. אחרים – האניטי, בולינג וקימברלי גילפויל (כיום בת זוגו של דונלד טראמפ הבן) – תמכו בו מהרגע הראשון. כיום, פרינו וגוטפלד שקטים יותר בביקורתם.
הקו הפרו-טראמפי של הרשת הרחיק ממנה כמה מן הפרשנים. רלף פיטרס, פרשן צבאי ותיק, פרש ממנה לפני חודשים, ואמר שכיום יש בה שלוש סיעות: המאמינים שרואים את טראמפ כמשיח החדש; האופורטוניסטים שיישרו קו; והמגישים המכובדים הנגעלים ממה שמתרחש. אבל כיום, הוסיף, ההפרדה בין מגישים לפרשנים היא חסרת משמעות: "זה כמו מישהי שאומרת, שהיא פרוצה רק מהצהריים עד חצות".
באייר אינו נגעל – "פוקס ניוז היא מקום עבודה נהדר", אמר לטיימס – אבל הוא מוצא את עצמו באווירה הנשלטת בידי הנשיא ובידי תיאוריות קונספירציה שלעיתים יוצרים עמיתיו. הוא מנסה לשמור את תוכניתו הרחק מחדשות טראמפ, ככל הניתן. "הוא שולט במדיה, הוא נושא השיחה והוא בעמוד הראשון בכל יום", אומר באייר על טראמפ.
באייר מספר, כי הופעתו של האניטי לצידו של טראמפ הייתה הנושא בארוחת צהריים בה נפגשו הוא עצמו, מק'קאלום, בריט יום וכריס וואלאס עם מנכ"ל פוקס ניוז, סוזן סקוט, ונשיא החברה, ג'יי וואלאס, ביום בחירות האמצע. הבכירים אמרו למגישים, כי בני משפחת מרדוק היו מעורבים אישית בהודעה שפרסמה הרשת באותו בוקר ובו מתחה ביקורת על האניטי. לאחר מכן, הוא ניהל "שיחה טובה" עם האניטי, עמיתו לרשת מזה 21 שנים. אבל, אומר באייר, הפרשה כולה הייתה "הסחת דעת גדולה מלילה גדול". אולי, אבל היא לא פגעה ברייטינג. פוקס ניוז נהנה מקהל הצופים הגדול ביותר באותו לילה, עם 7.8 מיליון צופים בשעות השיא.
רופרט ולקלן מרדוק היו מאוכזבים מהתנהגותו של האניטי וחשו שיש להעביר לעיתונאים ברשת מסר ברור ולפיו מעשיו אינם מקובלים עליהם, מצטטת אליסון מקור המקורב לבני המשפחה. "הם מוכנים לתמוך ב-שון בטווח הקצר, אבל המפתח להישרדותו של שון הוא הקשר עם טראמפ ובסיס התומכים שלו", אמר פקיד בממשל העומד בקשר עם הרשת.

תאריך:  16/11/18   |   עודכן:  16/11/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוקס ניוז בדרך לפילוג?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמו אצלנו
ש. שאול  |  16/11/18 17:16
2
יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  17/11/18 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דונה צוקרברג, אחותו של מייסד פייסבוק, מייחסת למדיה החברתית תפקיד מרכזי בהפצת השנאה כלפי נשים - אך אינה אומרת האם שוחחה על כך עימו
איתמר לוין
תריסר המומחים הבלתי-מפלגתיים מזהירים שתוכנית ההגנה האסטרטגית הלאומית של ממשל טראמפ איננה מתוקצבת כיאות, ולכן ארה"ב עלולה להפסיד אם תמצא את עצמה במלחמה עם רוסיה או עם סין
איתמר לוין
פיטר פוסטר קורא לראש הממשלה לומר לציבור שמדובר בהסכם שאינו מושלם - אבל הוא כורח המציאות, ולאיש ממתנגדיו אין רעיונות טובים יותר
איתמר לוין
פייננשל טיימס מציג את עיקרי הסכם הברקזיט, המתמודד עם בעיות של זכויות אזרח, סמכויות שיפוט, תקציבי ענק, תושבות וכמובן אלת אירלנד
איתמר לוין
הלגליזציה המלאה של הימורים על ספורט ברחבי ארה"ב, צפויה להוביל עבריינים לנסות ולהלבין מיליוני דולרים באמצעות פעילות זאת - מזהיר ריק מקדונל במאמר בפורצ'ן. ויש גם הצעות למאבק בתופעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il