X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המודיעין הטורקי השמיע שיחה שיירט מיד לאחר הרצח, כאשר ההערכה היא שה"בוס" הוא הנסיך מוחמד טורקיה נמנעת מלהעביר את ההקלטות לבדיקה עצמאית
▪  ▪  ▪
אין ראיה ישירה [צילום: אמרה גורל, AP]

חבר בצוות החיסול של ג'מאל חאשוקג'י הנחה בכיר סעודי מיד לאחר הרצח: "תאמר לבוס שלך" שהמשימה בוצעה. ההערכה היא, שה"בוס" הוא יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן. כך מדווח (יום ג', 13.11.18) ניו-יורק טיימס.
השיחה נקלטה בידי שירותי הביון הטורקיים והוצגה בחודש שעבר בפני ראש ה-CIA, ג'ינה הספל, בעת ביקורה באנקרה, אם כי לא נתנו לה העתק שלה. היא נחשבת לאחת הראיות המרכזיות למעורבותו של מוחמד ברצח, למרות ששמו אינו מוזכר בה. המתקשר היה מאהר עבד אל-עזיז מוטרב, אחד מ-15 חברי חוליית החיסול שזיהו הטורקים. מוטרב הוא איש ביטחון שנראה לעיתים קרובות לצידו של מוחמד במסעותיו בחו"ל.
פקידים טורקים אמרו שהשיחה אינה מפלילה במישרין את מוחמד, ואנשי המודיעין האמריקניים נזהרים מלהעריך את מידת חשיבותה – אך היא עדיין מצביעה במידה גבוהה של ודאות לעברו של מוחמד. יורש העצר הוא גם שר ההגנה ובתפקידו הקודם היה הממונה על שירותי הביטחון הסעודיים. לצד זאת, עדיין קיימת האפשרות שמוטרב אומנם חשב שהפקודה באה ממוחמד, בעוד מקורה היה שונה. סעודיה מכחישה בכל תוקף מעורבות של מוחמד ברצח – שאת עצם קיומו הכחישה במשך מספר שבועות.
שיחה זו היא אחת מהקלטות רבות המצויות בידי שירותי הביון הטורקים, והנשיא רג'פ טאיפ ארדואן אמר בסוף השבוע שממשלתו חלקה את המידע עם סעודיה, ארה"ב ומדינות נוספות. ואולם – מדגיש הטיימס – הטורקים סירבו להעביר את ההקלטות לממשלות אחרות, וכך לא ניתן היה לבצע עד כה בדיקה עצמאית שלהן כדי לוודא שאינן מפוברקות.
אם יימצאו ראיות של ממש למעורבותו של מוחמד ברצח, יגבר הלחץ על הבית הלבן להגיב בצורה ממשית. עד כה נמנע ממשל טראמפ מלהאשים את יורש העצר, שיצר קשרים טובים עם ג'ארד קושניר, וזאת בהעדר ראיות נגדו. סעודיה - הנשלטת למעשה בידי מוחמד - היא כיום בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב בעולם הערבי, במיוחד מול אירן. בשבוע שעבר אמר הנשיא טראמפ, כי בימים הקרובים תהיה לו דעה מגובשת בהרבה על פרשת חאשוקג'י, לאחר שיקבל מידע נוסף.
הממשל מקווה שעיצומים מתונים על סעודיה ולחץ עליה למתן את פעולותיה הצבאיות בתימן, יספקו את מבקריו ואת הקונגרס. עם זאת, מעבר השליטה בבית הנבחרים לידי הדמוקרטים בעוד חודשיים יביא להגברת הלחץ על הממשל לנקוט בפעולות עונשין של ממש. קציני מודיעין צפויים לתדרך השבוע את הקונגרס, ובכירים בו לוחצים על הספל לקבוע האם מוחמד היה מעורב ברצח. חאשוקג'י היה תושב ארה"ב (אך לא אזרח שלה) וכתב בוושינגטון פוסט.
שלשום (יום א', 11.11.18) מסר משרד החוץ, כי השר מייק פומפאו שוחח בטלפון עם מוחמד והבהיר לו, כי ארה"ב מצפה שסעודיה תמצה את הדין עם האחראים לרצח. סעודיה מתכננת לפרסם בימים הקרובים את גרסתה הרשמית לרצח, לאחר שתחילה הכחישה שאירע, לאחר מכן טענה שהייתה זו חקירה שהשתבשה, ולבסוף אמרה שמדובר בהוראה שניתנה בלא בידיעתו של מוחמד.

תאריך:  13/11/18   |   עודכן:  13/11/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ד"ר יונתן ספייר
לוחמה ישירה, שליחים של משמרות המהפכה, מבנים מקבילים בזרועות המשטר, קבוצות דמויות חיזבאללה והשפעה אידיאולוגית. אלו פני המעורבות האירנית בסוריה
ד"ר יונתן ספייר
הקשרים בין סוריה של משפחת אסד לבין אירן של האייתולות הם ארוכי שנים. כאשר עמד משטר אסד לקרוס, נחלצה טהרן לעזרתו - כמובן לא רק לשם שמים
איתמר לוין
רצח חאשוקג'י הוא ביטוי לרודנותו של הנסיך מוחמד בסעודיה, כאשר איש אינו יכול לרסן אותו. התפקיד הזה מוטל כעת על ארה"ב - כותב Foreign Affairs
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: יואל זאמל השתתף במארס 2017 בפגישה בריאד, בה עלתה האפשרות לחסל את מפקד כוח קודס    זאמל ושותפו האמריקני דחו את ההצעה לאחר שהתייעצו עם עורכי דינם
עומר כרמון
אחיו של המלך, אחמד בן עבד אלעזיז, ימונה במקומו    יורשו של האח הקשיש יהיה מוחמד בן נאיף    מקור אירופי אמר לעיתון לבנוני: "מוחמד בן סלמאן טבע והוא עלול להטביע את כל סעודיה יחד עמו. גם ניסיון ההצלה של בנימין נתניהו לא יעזור לו"
רשימות נוספות
מה עשתה מקינזי בסעודיה  /  איתמר לוין
מנוחין ישתתף בוועידה בסעודיה  /  איתמר לוין
"בכירים סעודים מעורבים ברצח חאשוקג'י"  /  איתמר לוין
עידכון תפיסות ביטחון בישראל  /  עו"ד דויד סנדובסקי
ישראל ומוחמד בן סלמאן  /  יוני בן-מנחם
עומאן - המתווכת האזורית  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il