X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הודאתו של מייקל כהן מוליכה למסקנה, כי האינטרסים של טראמפ בהתערבות הרוסית בבחירות לא היו רק פוליטיים, אלא גם עסקיים - טוען וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
הגן על רוסיה [צילום: אלכסנדר זמליינצ'נקו, AP]

הגילויים האחרונים בפרשת טראמפ-רוסיה מפנים את תשומת הלב לשבעה שבועות קריטיים בחודשים יוני-יולי 2016 – כותב גרג סרג'נט בוושינגטון פוסט.
הם החלו בפגישה בטראמפ טאואר עם עורכת דין רוסייה שהבטיחה מידע מכפיש על הילרי קלינטון, והסתיימו כאשר טראמפ קרא בפומבי לרוסיה לאתר את המיילים האבודים של קלינטון. בין לבין, המשיכו אנשיו של טראמפ לנהל מו"מ על הקמת פרויקט גדול במוסקבה – ואנשי הקמפיין שלו ידעו שרוסיה תוקפת את השרתים של המפלגה הדמוקרטית וקמפיין קלינטון.
חלקי התצרף הולכים ומתחברים, בין היתר בשל הודאתו של מייקל כהן – לשעבר עורך דינו של טראמפ – ולפיה המו"מ על הפרויקט במוסקבה נמשך לתוך אביב 2016 ולא נפסק בינואר של אותה שנה. כהן גם הודה, כי עמד בקשר הדוק עם פקידים בבית הלבן לפני ששיקר לקונגרס בנוגע ללוחות הזמנים של הפרויקט. סרג'נט משרטט את לוח האירועים.
3.6.16: דונלד טראמפ הבן מקבל הודעת דוא"ל על רוסים המעוניינים למסור לקמפיין של אביו מידע רגיש מאוד, אותו סיפקה ממשלת רוסיה, אשר "יפליל את הילארי". הוא משיב: "אם זה מה שאתה אומר, אני אוהב את זה".
7.6.16: דונלד טראמפ מבטיח שישא בשבוע הבא "נאום חשוב" על "כל הדברים שהתרחשו עם הקלינטונים".
9.6.16: הפגישה בטראמפ טאואר, אך לפי רוב המשתתפים – לא עלה בה שום דבר בעל ערך. השתתפו בה טראמפ הבן, פול מנפורט וג'ארד קושניר – עובדה המלמדת על רצונו של הקמפיין לפעול עם רוסיה כדי להתערב בבחירות לטובת טראמפ.
14-15.6.16: נחשפת חדירתה של ממשלת רוסיה למערכת המחשב של המפלגה הדמוקרטית.
15.6.16: טראמפ טוען שהדמוקרטים משקרים לגבי החדירה למחשבים, ובכך מנקה את רוסיה מאחריות.
22.7.16: וויקיליקס מפרסם את תכתובת הדוא"ל הגנובות, המביכות את קלינטון ומפלגתה.
24-25.7.16: דונלד טראמפ שוב מנקה את רוסיה מאחריות לחדירה.
26.7.16: טראמפ מצייץ שיש לו "אפס השקעות ברוסיה". לפי פרסום קודם, היזם הרוסי המטפל בעסקת טראמפ טאואר במוסקבה מבין שהיא לא תצא לפועל.
27.7.18: טראמפ בנאום: "רוסיה, אם את מקשיבה, אני מקווה שתוכלי למצוא את 30,000 המיילים החסרים". באותו יום מתחיל המודיעין הרוסי את הפריצה לדוא"ל של קלינטון.
אחד מסימני השאלה המרכזיים בכל הפרשה הוא האם טראמפ ידע מראש על הפגישה בחודש יוני. הבטחתו לשאת "נאום חשוב" מרמזת שהוא ידע, טוען סרג'נט. כעת, לאחר הודאתו של כהן, יש אפשרות חמורה עוד יותר: שהוא ידע שרוסיה מנסה לחבל בבחירות ובמקביל המשיך לדחוף את הפרויקט במוסקבה, ולדברי כהן – תוך שיחות ישירות עם לשכתו של הנשיא ולדימיר פוטין. לכל הפחות, בני משפחתו ובכירי הקמפיין ידעו על החבלה הרוסית במקביל למעורבותם במו"מ על הפרויקט.
הודאתו של כהן גם צובעת בצבעים חמורים בהרבה את נסיונו של טראמפ להגן על רוסיה מאשמת הפריצה. עד כה ניתן היה לומר שהיו לו אינטרסים פוליטיים; כעת ניתן לטעון שהיו לו אינטרסים כספיים – והוא הסתיר אותם מן הבוחר. ויש גם לזכור, שטראמפ ביקש בפומבי ליהנות מפעילות עוינת של מעצמה זרה נגד הדמוקרטיה האמריקנית – וכעת נדמה, שהוא עשה זאת גם משיקולים עסקיים. כל הפעולות שלו נראות לפתע הרבה פחות מקריות, כאשר בוחנים אותן על-רקע המשך המו"מ להקמת טראמפ טאואר מוסקבה.

תאריך:  05/12/18   |   עודכן:  05/12/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
פניית פרסה של הנשיא מקרון וראש הממשלה פיליפה - אך המפגינים אומרים שהמאבק יימשך    משחק כדורגל בוטל משום שהמשטרה הבהירה שלא תוכל להבטיח את שלום הצופים
איתמר לוין
ההלכה המוסלמית מקפחת קשות את בנותיו של הנפטר. בכמה מדינות ערביות מחפשים דרכים למנוע קיפוח שכזה, בלא להפר את השריעה - מדווח פייננשל טיימס
איתמר לוין
השבבים הם יסוד הכלכלה המודרנית וסין עושה מאמץ עצום לסגור את הפער מארה"ב בתחום זה. אקונומיסט מציע לוושינגטון שלוש דרכים בהן תוכל להתמודד עם האיום, מתוך הבנה שלא ניתן יהיה למנוע אותו לחלוטין
איתמר לוין
חלק מן הכשלים המבניים שאפשרו את הטבח במומביי נותרו בעינם, והקבוצות הג'יהאדיסטיות חזקות מאשר בעבר - מזהיר אקונומיסט
איתמר לוין
פסגת G20 בסוף השבוע סימלה את המעבר מהרב-לאומיות לניסיון למנוע פרוטקציוניזם. ארגון הסחר העולמי, שהוקם לא הרחק מכאן, עשוי לשלם את המחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il