X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ראש ממשלת בריטניה לשעבר ביקש וקיבל חיסיון חריג על פעילותו העסקית בשנתיים שלאחר פרישתו - ונדרשו ארבע שנים של מאבק משפטי כדי לחשוף אותה
▪  ▪  ▪
בלייר. טענות לניגוד עניינים [צילום: ויקטוריה ג'ונס, AP]

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, ביקש מהממשלה לשמור בסוד את פרטי עסקיו הנוכחיים. כך מגלה תחקיר של העיתון דיילי טלגרף. עושרו של בלייר מוערך בעשרות רבות של מיליוני ליש"ט, שאת כולם צבר מאז פרישתו לפני 11 שנים.
בשנת 2008 דרש בלייר לשמור בסוד פרטים אלו, בנימוק שהדבר דרוש כדי להגן על לקוחותיו – הכוללים ממשלות זרות וחברות בינלאומיות. דרישתו נענתה, והגוף הממשלתי העוסק בפיקוח על פעילותם של שרים לשעבר נמנע מפרסום השמות של חברת "טוני בלייר ושות'". כללי האתיקה הבריטיים מחייבים שרים לשעבר להתייעץ עם הוועדה לקשרים עסקיים לגבי כל תפקיד שהם מקבלים בשנתיים שלאחר פרישתם. הוועדה מחויבת לפרסם את הפניות ואת עצותיה – מה שלא נעשה במקרה של בלייר.
הטלגרף השיג את המסמכים הרלוונטיים לאחר מאבק משפטי שנמשך ארבע שנים, ואשר החל לאחר שהתגלה, כי בלייר קיבל מיליוני דולרים תמורת ייעוץ במדינות המפרץ הפרסי – במקביל לתפקידו כשליח הקוורטט (ארה"ב, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי) למזרח התיכון. כעת מתברר, שבשנים 2009-2007 ביקש בלייר חוות דעת לגבי התקשרויות עם חברת LVHM הצרפתית (בעלת מותגי כריסטיאן דיור ולואי ויטון), עם קרן הגידור האמריקנית הרבינגר קפיטל וגם ענקית התקשורת הצרפתית לגארדר שבבעלותו של ארנו לגארדר, ידידו של נשיא צרפת דאז, ניקולה סרקוזי.
בלייר פנה לוועדה בכתב ידו בנובמבר 2008: "אני מבקש ש-TBA [טוני בלייר ושות'] תורשה לשמור על סודיות בנוגע ללקוחותיה, במקום לפנות לוועדה בצורה פרטנית לגבי כל לקוח המוצע לה. רבים מן האישים, הממשלות והישויות ש-TBA תשרת, פועלים באווירה תחרותית, בה חשיפה של פרויקטים, תוכניות ושיתופי פעולה עלולה להיות בעלת תוצאות עסקיות או פוליטיות חמורות, והם פשוט אינם רוצים שייחשף אפילו עצם קיומם של הקשרים עם גורם מייעץ".
כאשר השיבה הוועדה שבכוונתה לפרסם כמה מן הפרטים, מיהר משרדו של בלייר לכתוב: "אנחנו לא רוצים למשוך תשומת לב תקשורתית על כל הכרוך בה". בלייר הציע שהוועדה תאמר בצורה כוללנית, שהחברה שבבעלותו מספקת "ייעוץ אסטרטגי". הוועדה לא פרסמה כל פרטים נוספים על החברה, אותה סגר בלייר בשנת 2016.
דוברו של בלייר אמר בתגובה, כי ראש הממשלה לשעבר פעל כל העת בהתאם להנחיות הוועדה, וכי לא היה כל ניגוד עניינים בין פעילותו העסקית לבין תפקידו כשליח הקוורטט (אותו מילא בהתנדבות). דובר הוועדה אמר, כי כלליה השתנו בצורה משמעותית מאז עסקה בפנייתו של בלייר, וכי התנגדותה לפרסום המסמכים נבעה מן הרצון לשמור על "מרחב בטוח" עבור השרים לשעבר.
כאשר הקים את TBA, כבר השתכר בלייר 2.5 מיליון ליש"ט לשנה כיועץ במשרה חלקית לבנק האמריקני ג'יי.פי מורגן, ועוד 2 מיליון ליש"ט על ייעוץ לחברת הביטוח ציריך. פרטים אלו פורסמו כחוק, אך כאשר תכנן בלייר להקים את החברה – הוא ביקש וקיבל, כאמור, חיסיון חריג. אפילו הקמת החברה לא פורסמה בזמן אמת (נובמבר 2008) אלא רק שלושה חודשים מאוחר יותר, בהודעה לקונית של הוועדה המייעצת, שלא כללה מילה וחצי מילה על לקוחותיה של החברה.
הטלגרף מציין, כי בלייר ספג ביקורת רבה על העדר השקיפות של עסקיו מאז פרש מהחיים הפוליטיים – וכעת מתברר שמדובר היה בהסתרה מכוונת. מדי פעם דלפו פרטים על פעילותו – כמו למשל עבודתו עבור קרן ההשקעות של ממשלת אבו דאבי ועבור ממשלות קזחסטאן ואיחוד האמירויות. הצלחתו הייתה כה רבה, עד שרכש מטוס מנהלים ב-30 מיליון ליש"ט.

תאריך:  12/12/18   |   עודכן:  13/12/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלקוחות הסודיים של בלייר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טוני והברק שלנו
מוטי הקרייתי  |  13/12/18 03:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אזרחים רוסים - כולל בעלי תפקידים בכירים - יצרו קשר עם מקורבי טראמפ לפחות 14 פעמים ב-18 החודשים שקדמו לבחירות לנשיאות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מסביר מדוע אפילו נאמניו של טראמפ אינם רוצים לקבל את תפקיד ראש הסגל: איוונקה וג'ארד, החקירות, הסיכוי להשפלה והנשיא עצמו
איתמר לוין
מי שיחליף את ג'ון קלי יטול על עצמו סיכון אישי, פוליטי וגם משפטי - משום שהחקירה של מולר הולכת ומתקרבת לטראמפ, סבור סטיבן קולינסון מ-CNN
איתמר לוין
אקונומיסט: קלושים הסיכויים שהאיחוד האירופי יעניק לראש ממשלת בריטניה שיפורים של ממש בהסכם, אבל היא מקווה שהשעון המתקתק ישחק לטובתה
איתמר לוין
אדוארד ליוס טוען בפייננשל טיימס: התובע המיוחד, רוברט מולר, מתקרב יותר ויותר להמליץ על כתב אישום נגד הנשיא, אשר יכלול שורה של עבירות פדראליות
רשימות נוספות
האיחוד בוחן: דחייה של הברקזיט  /  איתמר לוין
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
אפוד צהוב או כרטיס אדום  /  איתמר לוין
דרוש משאל ברקזיט נוסף  /  איתמר לוין
סערה סביב ציור שדוד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il