X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ארה"ב, רוסיה, סין - וארגוני טרור

המרוץ לעבר הבינה המלאכותית

הבינה המלאכותית היא מכפיל כוח בשדה הקרב, אמצעי ליצירת מדינת משטרה היי-טקיסטית, כלי לאיתור תכנים טרוריסטיים ברשת - וגם איום אם תפול לידיים הלא-נכונות, מנתחים מומחי סופאן גרופ
▪  ▪  ▪
סיכונים חוקיים ואתיים [צילום: מארק שיפלביין, AP]

המעצמות מנהלות מרוץ לפיתוח הכלים המתוחכמים ביותר שיממשו את הבטחת הבינה המלאכותית. ארה"ב, רוסיה וסין משקיעות מיליארדי דולרים במאמץ להפוך למובילות העולמיות ביצירת מערכות אוטונומיות, כותבים מומחי חברת הייעוץ הביטחוני סופאן גרופ. סין הצהירה בגלוי שזהו היעד שלה לשנת 2030.
בתחום זה יש פוטנציאל רב – אבל גם סיכונים חוקיים ואתיים שטרם נשקלו במלואם. פיתוח הבינה המלאכותית הולך יד ביד עם תחומים אחרים: מחשוב קוואנטים, לימוד למכונות, יחסי אדם-מחשב, מטבעות וירטואליים וניתוח של ביג דאטה. כמעט כל הארצות הגדולות וצבאותיהן פיתחו או מפתחות אסטרטגיה לאומית של בינה מלאכותית.
ארה"ב שואפת להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשדרג יכולות לחימה קיימות ופעולות תומכות לחימה, כולל אספקה, פעילות במרחב הסייבר ומערכות משולבות לפיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים, מודיעין ומעקב. יש המזהים בינה מלאכותית עם שימוש ברובוטים בשדה קרב כמו-בדיוני, אך לא מעט שימושים כבר מופעלים. למשל: האמריקנים משתמשים בבינה מלאכותית כדי לסייע בעיבודו של מידע חיוני למקבלי ההחלטות. בדרך זו יכלו הכוחות המיוחדים שפעלו בעירק ובסוריה לזהות מטרות בסרטוני וידאו שצולמו על-ידי מל"טים.
ארה"ב אינה לבד בשטח. רוסיה הקימה לפני שנתיים מרכז מחקר בתחום הבינה המלאכותית, ומדינות סמכותניות כמו סין משתמשות באמצעים אלו לצורך בקרה פנימית על אזרחיהן. ברחבי סין מפוזרות למעלה מ-200 מיליון מצלמות מעקב, והיא מתכננת להשתמש בבינה המלאכותית כדי לעקוב אחרי התנועות, ההתקשרויות והגלישה באינטרנט של אזרחיה, ובכך לבנות מדינת משטרה היי-טקיסטית. ואילו בשדה הקרב נחשבת בינה מלאכותית למכפיל כוח לצבאות קונבנציונליים, השואפים לסגור את הפער בינם לבין צבאות חזקים יותר, בכך שהיא תאפשר קבלת החלטות מהירה ואמינה יותר בעת עימות.
סופאן מזהירה, כי לא מדובר רק בנחלתן של מדינות. מחבלים ושחקנים לא-מדינתיים אחרים שואפים גם הם לנצל לצרכיהם טכנולוגיה מתקדמת, כפי שכבר עשו עם המדיה החברתית, המטבעות הווירטואליים, ההצפנה, הרחפנים והמל"טים. מחבלים יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את פעילותם ברשתות החברתיות, להגביר את יעילות כלי הטיס הבלתי-מאוישים שברשותם ואפילו לבצע פשעי סייבר למימון פעולותיהם.
עם זאת, חסמי הכניסה לעולם הבינה המלאכותית גבוהים בהרבה מאשר אלו שניצבו בפני המחבלים שביקשו להיכנס לעולם המל"טים. לכן, לפחות נכון לעכשיו, שחקנים בלתי-מדינתיים נמצאים בפיגור בתחום זה. מומחי לוחמה בטרור בונים גם הם על בינה מלאכותית, כדי לסייע בזיהוי ובהסרה מהאינטרנט של תכנים טרוריסטיים – נושא הממשיך ליצור שותפויות בין ממשלות לחברות פרטיות, ובו הממשלות לוחצות על חברות הטכנולוגיה לעשות יותר כדי להילחם בהקצנה און-ליין.

תאריך:  19/12/18   |   עודכן:  19/12/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
יהודה קונפורטס
רמת האמון שאנשי הטכנולוגיה נותנים בכלי ה-AI שהם מיישמים היא כמעט אבסולוטית    האם יש להם דרך לוודא שההחלטות שהם מקבלים על סמך מערכות אלה נכונות? עופר לביא ממעבדות המחקר של יבמ מספר על פתרון שפותח שם, שייתן תשובה לדילמה זו
איתמר לוין
ויווק ודהבאה מאוניברסיטת קרנגי-מלון טוען במאמר באתר פורצ'ן, כי המגזר העסקי רחוק מאוד מיישום טכנולוגיות של בינה מלאכותית - שממילא פתוחות לכל
עמי דור-און
הרובוטים התבוניים מבטיחים לנהל את העולם כך שיהיה הרבה יותר טוב מהעולם שהאנושות מנהלת. סיפורי זוועה כמו של קוריאה הצפונית לא יהיו קיימים. הרובוטים החכמים מבטיחים לפעול על-פי הסיסמה הגרמנית הידועה "סדר צריך להיות", אבל לא על-פי השיטות הנאציות. ומסבירים כך: נהיה הומניים ונטפל בחורגים באופן הגיוני, בסיוע הרובוטים החכמים שיולדו במדינות מטורללות"
יפעת גדות
סטארטאפ ישראלי פיתח דור חדש של בינה מלאכותית הלומדת ללא עזרה מאדם    חברת קורטיקה פרצה למוח חי כדי לתרגם את פעילותו לתוכנה הלומדת על העולם ללא עזרה מאדם ומלמדת מחשבים נוספים בתובנות שהשיגה
מירב ארד
טכנולוגיה שפותחה בישראל טוענת כי היא מסוגלת לחזות את השחקנים המרגשים ביותר את הקהל שעשויים לזכות בפרס האוסקר הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il