X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דייוויד פקר הודה שהצהובון שילם 130,000 דולר לדוגמנית פלייבוי כדי למנוע את פרסום טענתה בדבר רומן עם טראמפ מדובר בעבירה על חוקי מימון הבחירות, אך לא ניתן להעמיד לדין את טראמפ בזמן כהונתו
▪  ▪  ▪
פקר. לקנות ולהשתיק [צילום: AP]

הנשיא דונלד טראמפ הולך ומסתבך בפרשת תשלום דמי השתיקה לשתי נשים שטענו שניהלו רומנים איתו – תשלומים המהווים, לטענת התביעה, עבירה על חוקי מימון הבחירות. מו"ל הצהובון נשיונל אינקוויירר, דייוויד פקר, חתם על הסדר לפיו ישתף פעולה בחקירה ולא יועמד לדין.
פקר הוא ידיד ותיק של טראמפ, ובשנת 2016 רכש ב-150,000 דולר את סיפורה של קארן מקדוגל – דוגמנית פלייבוי לשעבר, שטענה שניהלה רומן עם טראמפ במקביל ללידת בנו הצעיר, ברון (בנה של מלאניה טראמפ). פקר הוא בעליה של חברת אמריקן מדיה (AMI) ורכישת הסיפור נועדה למנוע את פרסומו. מקדוגל חשפה את טענותיה לאחר שהסתיימה תקופת הבלעדיות של נשיונל אינקוויירר.
ההודעה על שיתוף הפעולה של פקר באה שעות אחדות לאחר שעורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, נשלח לשנות שנות מאסר – בין היתר בשל חלקו בתשלומי ההשתקה. כהן שילם בעצמו 130,000 דולר לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, ערב הבחירות לנשיאות, הודה שהייתה זו עבירה על חוקי המימון וטען שפעל בהוראתו של טראמפ. הייתה זו חברת AMI אשר מסרה לכהן, כי דניאלס מנסה למכור את סיפורה – מה שהניע אותו לקנות את שתיקתה.
כהן גם סיפק לחוקרים הקלטה של שיחה בינו לבין טראמפ, מספר חודשים לפני הבחירות, בה דנו בתשלום למקדוגל באמצעות פקר. לדברי כהן, 125,000 דולר מתוך התשלום הוחזרו ל-AMI באמצעות תשלום מקבוצת טראמפ, אשר הוסווה כ"שירותי ייעוץ" – מה שמהווה לכאורה עבירת מס ורישום כוזב. הודאתו של פקר מעניקה חיזוק משמעותי לגרסתו של כהן, אשר באופן טבעי יש להתייחס אליה בחשדנות בשל העבירות הרבות בהן הודה ובשל האינטרס שלו להפחית את עונשו.
התביעה במנהטן מסרה, כי פקר הודה שמטרתו המרכזית ברכישת סיפורה של מקדוגל הייתה למנוע מהסיפור להשפיע על הבחירות. החברה התחייבה להטמיע בקרב עובדיה את חוקי מימון הבחירות ולמנות עורך דין בעל הכשרה מתאימה שיהיה מעורב ברכישת סיפורים הנוגעים לאישים פוליטיים. ההסכם נחתם לפני שלושה חודשים, אך קיומו נשמר בסוד עד אמש (יום ד', 12.12.18).
התביעה אומרת, כי פקר גם אישר שכבר באוגוסט 2015 – כאשר קמפיין טראמפ היה בחיתוליו – הוא נפגש עם כהן, והשניים סיכמו שחברת AMI תעזור "לזהות סיפורים על קשריו של טראמפ עם נשים, כדי שניתן יהיה לרכוש אותם ולמנוע את פרסומם". לדברי התביעה, לפחות אדם נוסף המזוהה עם הקמפיין היה מודע להסכם – אך היא לא נקבה בשמו ולא רמזה למי הכוונה. ההסדר מעניק חסינות גם לסגנו של פקר, דילן הווארד, ולחברה עצמה.
ניו-יורק טיימס מציין, כי למרות שמדובר בפריצת דרך בחקירת תשלומי השתיקה ובהפללה לכאורה של טראמפ בהם, לא ברור כיצד יתקדמו התובעים. הקווים המנחים של משרד המשפטים קובעים, כי לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן – אלא בעבירות חמורות במיוחד, כפי שנקבע בחוקה – אם כי ניתן להקפיא את התיק ולהאשימו לאחר סיום כהונתו. במקביל, החוקרים ממשיכים לבדוק האם גורמים נוספים בקבוצת טראמפ היו מעורבים בתשלומי ההשתקה.
טראמפ הכחיש ומכחיש שהיו לו רומנים עם דניאלס ומקדוגל. הוא גם הכחיש תחילה את התשלומים, לאחר מכן הכחיש שידע עליהם, ואילו כעת הוא אומר שמדובר בתשלומים פרטיים שאינם קשורים לקמפיין ולפיכך אין בהם כל פסול מבחינה חוקית. הודאתו של פקר, המצטרפת לטענתו הקודמת של כהן, מספקות לתביעה ראיות לכאורה לכך שלכל הפחות המשלמים פעלו כדי להשפיע על תוצאות הבחירות.

תאריך:  13/12/18   |   עודכן:  13/12/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה לשעבר ביקש וקיבל חיסיון חריג על פעילותו העסקית בשנתיים שלאחר פרישתו - ונדרשו ארבע שנים של מאבק משפטי כדי לחשוף אותה
איתמר לוין
אזרחים רוסים - כולל בעלי תפקידים בכירים - יצרו קשר עם מקורבי טראמפ לפחות 14 פעמים ב-18 החודשים שקדמו לבחירות לנשיאות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מסביר מדוע אפילו נאמניו של טראמפ אינם רוצים לקבל את תפקיד ראש הסגל: איוונקה וג'ארד, החקירות, הסיכוי להשפלה והנשיא עצמו
איתמר לוין
מי שיחליף את ג'ון קלי יטול על עצמו סיכון אישי, פוליטי וגם משפטי - משום שהחקירה של מולר הולכת ומתקרבת לטראמפ, סבור סטיבן קולינסון מ-CNN
איתמר לוין
אקונומיסט: קלושים הסיכויים שהאיחוד האירופי יעניק לראש ממשלת בריטניה שיפורים של ממש בהסכם, אבל היא מקווה שהשעון המתקתק ישחק לטובתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il