X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
12 מן התחזיות המרכזיות של The World in 2019 לשנה הנכנסת: החל מהזירה הפוליטית ברחבי העולם, דרך אירועי תרבות והיסטוריה, וכלה בחלל
▪  ▪  ▪
עולם בלתי יציב [צילום: AP]

בפתחה של שנת 2019 העולם נראה בלתי יציב - סבור דניאל פרנקלין, עורך The World in 2019 של אקונומיסט. יותר פופוליסטים מצויים בשלטון, הכלכלה העולמית יותר שבירה, חברות הטכנולוגיה מצויות תחת מתקפה וחוקי הקניין הרוחני נמצאים בסכנה. זהו זמן קשה לתחזיות, אך אנשי אקונומיסט לא חורגים מן המסורת הממושכת ומספקים רבות כאלו - ופרנקלין מצביע על תריסר המרכזיות שבהן.
1. הכיוון הכלכלי משתנה. באמצע השנה תשבור ארה"ב את שיא רצף ההתרחבות, אך בסוף השנה היא עלולה להיות בדרך למיתון. קצב הצמיחה של סין יואט, וזה של הודו - יואץ. בראש קצב הצמיחה העולמי תעמוד סוריה הנחלצת ממלחמת האזרחים, ובתחתיתו - ונצואלה ואירן. באירופה תעמוד איטליה על סיפו של משבר פיננסי.
2. השווקים מתכנסים - אבל באיזה כיוון? האם השווקים האמריקנים יפלו, או שמא שאר העולם יעלה? יש יותר סיכויים שהתשובה השנייה היא שתתממש.
3. שנה גדולה לדמוקרטיה. מדינות ובהן למעלה מתושבי העולם יילכו השנה לקלפיות, ובראשן הודו ולצידה אינדונזיה וניגריה. האופטימיסטים מקווים שזו תהיה תחילת תגובת-הנגד לגל העולמי של פגיעה בחופש בשנים האחרונות.
4. הברקזיט מתרחש, גם אם לא ברור באיזו צורה. במקביל, האיחוד האירופי בוחר נשיא חדש, פרלמנט חדש ונגיד חדש לבנק המרכזי האירופי.
5. סין עצבנית בגלל המספר תשע. ב-2019 ימלאו מאה שנה לתנועת המחאה "ארבעה במאי" ו-30 שנה לדיכוי המחאה בכיכר טייננמאן - שני אירועים העלולים להצית מחאות מחודשות.
6. דמויות ידועות חוזרות לאור הזרקורים: 150 שנה להולדתו של מהטאמה גנדי, 500 שנה להגעתו של הרנן קורטז הספרדי למקסיקו ו-500 שנה למותו של ליאונרדו דה-וינצ'י.
7. תחילתו של מרוץ חדש לירח. 50 שנה אחרי ניל ארמסטרונג, שוב מדברים על מסע לירח, חלקו ביוזמות פרטיות. במקביל יגיע "ניו הורייזן" של נאסא לנקודה הרחוקה ביותר בחלל אי-פעם.
8. אין מקום מסתור מהטכנולוגיה. בינה מלאכותית, זיהוי פנים - הטכנולוגיה תהיה בכל מקום. אבל ייתכן שעמק הסיליקון הגיע לשיאו, ושענקי הטכנולוגיה ימצאו את עצמם תחת אסדרה בארה"ב ובאירופה.
9. חללי ענק חדשים לתרבות: The Shed בניו-יורק ו-Humboldt Forum בברלין ייפתחו השנה.
10. ציוני דרך סטטיסטיים: חצי מהעולם מחובר לאינטרנט, התל"ג של הודו עובר את זה של בריטניה, מספר תושבי ניגריה מגיע ל-200 מיליון, דור המילניום הופך למרכיב הגדול ביותר באוכלוסיית ארה"ב.
11. השנה של... הצמחונים, תעודות זהות נטולות מגדר, שותפויות אזרחיות. האו"ם הכריז על 2019 כשנת השפות המקומיות. עסקים יצטרכו להיות ערים במיוחד להתרחשויות החברתיות סביבם.
12. תחילת המרוץ לבית הלבן לקראת הבחירות ב-2020. הקרב הוא בין הנשיא דונלד טראמפ לבין בית הנבחרים שבשליטה דמוקרטית, והוא יהיה עז.

תאריך:  13/01/19   |   עודכן:  13/01/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
שר התחבורה הבריטי מזהיר מפני סכנה אפשרית אם בריטניה תפרוש מהאיחוד ללא הסכם    ראש הממשלה לשעבר, דיוויד קמרון, קורא לאמץ את המודל הנורבגי
איתמר לוין
ג'ייסון רזאיאן "הואשם" בריגול והוחזק בכלא במשך שנה וחצי - לטענתו כקלף מיקוח במו"מ על הסכם הגרעין; הוא שוחרר ביום בו נחתמה העסקה    הסיכוי לגבות את הפיצוי אפסי, אבל מטרת התביעה היא הרתעתית
איתמר לוין
כיצד מתנהלים עסקיו של טראמפ, מה הייתה השפעתה של נשיאותו עליהם, מהם האתגרים המשפטיים בפניהם והאם יש סיבות לאופטימיות. וושינגטון פוסט משיב
איתמר לוין
מחקר מלמד, כי חברות מזון רב-לאומיות ובראשן קוקה-קולה עמדו מאחורי התוכנית הסינית למאבק בהשמנת ילדים - אשר כללה רק המלצה על עשר דקות התעמלות ביום, והתעלמה לחלוטין מהצורך להפחית שומנים וסוכרים
איתמר לוין
העיתון מציע 52 יעדים בהם כדאי לבקר בשנה הקרובה - ואילת נמצאת בין הראשונים, בזכות שונית האלמוגים והגישה הנוחה דרך נמל התעופה רמון
רשימות נוספות
"ההשבתה יכולה להימשך שנים"  /  איתמר לוין
אריה ברח מכלוב וטרף אישה בת 22  /  איציק וולף
האיחוד בוחן: דחייה של הברקזיט  /  איתמר לוין
כאשר מספר הילדים יורד  /  איתמר לוין
עיתונאית טורקית - לכלא  /  איתמר לוין
הפרלמנט נגד העדר הסכם  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il