X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"נשיא צריך לאחד אותנו ולעודד אותנו לבחור בטוב. נשיא חייב להפגין את תכונות היסוד של יושר ויושרה. ובתחום הזה, הנשיא הנוכחי נכשל בצורה משמעותית"
▪  ▪  ▪
רומני. "העולם מתבונן בנו" [צילום: ג'ין סוויני, AP]
"אני ניצחתי בגדול"
דונלד טראמפ הגיב בטוויטר למאמרו של רומני: "הנה מגיע מיט רומני, אבל כמה מהר! עדיף בהרבה ש-מיט יתמקד בביטחון בגבול ובעוד המון דברים בהם הוא יכול להביא תועלת". טראמפ הוסיף: "אני ניצחתי בגדול, הוא לא". מנהל הקמפיין של טראמפ, ברד פרסקייל, צייץ: "קנאה היא משקה שכדאי לשתות חם, ורומני הוכיח את זה. חבל, הלוואי שכולם היה אומץ כמו לטראמפ".

  • מיט רומני היה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בשנת 2012 והיום (3.1.19) הוא יושבע כסנאטור מטעם מדינת יוטה. למרות שמעמדו הפורמלי יהיה של סנאטור זוטר, אין ספק שמבחינה מעשית הוא יהיה מראשי הסיעה הרפובליקנית בסנאט. לקראת תפקידו החדש פרסם רומני מאמר בוושינגטון פוסט, שנכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
נשיאותו של דונלד טראמפ רשמה נסיגה משמעותית בחודש דצמבר עם עזיבתם של ג'ון מאטיס וג'ון קלי, מינוייהם של אנשים בעלי פחות ניסיון, נטישתם של בעלי ברית שלחמו לצידנו וטענתו חסרת הטעם של הנשיא לפיה ארה"ב הייתה "פראיירית" בענייני העולם.
ידוע היטב שטראמפ לא היה הבחירה שלי למועמד הרפובליקני לנשיאות. לאחר שנבחר, קיוויתי שהקמפיין שלו יימנע מכעסים וכינויי גנאי. זה לא קרה. לאחר שנבחר לנשיאות, קיוויתי שהוא יתרומם למעמד הראוי. מינוייהם של רקס טילרסון, ג'ף סשנס, ניקי היילי, גארי קוהן, ה"ר מקמאסטר, קלי ומאטיס היו מעודדים. אבל התנהגותו בשנתיים האחרונות, ובמיוחד מעשיו בחודש האחרון, מלמדים שהוא לא התרומם לרמתו של התפקיד.
אין זה נכון לטעון שכל פעולותיו היו שגויות. הוא צדק בהשוואת מס החברות לזה הנהוג בעולם, בהקטנת הנטל הרגולטורי, במאבק מול הסחר הבלתי-הוגן מצד סין, ברפורמה במשפט הפלילי ובמינוי שופטים שמרנים. אבל מדיניות ומינויים הן רק חלק מהנשיאות. במידה רבה, הנשיאות מעצבת את אופיה של המדינה. נשיא צריך לאחד אותנו ולעודד אותנו לבחור בטוב. נשיא חייב להפגין את תכונות היסוד של יושר ויושרה. ובתחום הזה, הנשיא הנוכחי נכשל בצורה משמעותית.
העולם מתבונן בנו. כוחנו הכלכלי והצבאי הוא חלק מהציפייה שניטול את ההנהגה, אבל חשובים עוד יותר המחויבות שלנו להתנהלות המודרכת בידי התפישה לפיה לכל בני האדם יש זכות לחרות ושוויון. מילותיו ומעשיו של טראמפ גרמו לחוסר אמון ברחבי העולם. בשנת 2016 סברו 84% מהגרמנים, הבריטים, הצרפתים, הקנדים והשבדים שנשיא ארה"ב פועל כהלכה בענייני העולם; בשנה שלאחר מכן – 16% בלבד.
זה קורה בזמן מאוד לא מתאים. כמה מבעלות בריתנו באירופה סובלות מזעזועים פוליטיים. כמה ממדינות הלווין הסובייטיות לשעבר חושבים שוב על מחויבותן לדמוקרטיה. כמה מדינות באסיה נוטות לעבר סין, המציבה אתגר לכלכלתנו ולצבאנו. החלופה למנהיגות האמריקנית, אותה מציעות רוסיה וסין, היא סמכותנית, מושחתת ואכזרית. העולם זקוק למנהיגות אמריקנית, וזהו אינטרס אמריקני לספק אותה. בעולם שיונהג בידי משטרים סמכותנים יהיו פחות שגשוג, פחות חרות ופחות שלום – גם לארה"ב.
כדי לשקם את מנהיגותנו בענייני העולם, עלינו לתקן את מדיניותנו מבית. וזה מתחיל כמובן בתפקיד הבכיר ביותר. זה כולל קידום של מדיניות המחזקת אותנו, ולא מדיניות פלגנית המפיצה פחד ועוינות. מנהיגינו חייבים להגן על המוסדות החיוניים ביותר: עיתונות חופשית, שלטון החוק, קהילות דתיות חזקות, חברות ואיגודים מקצועיים אחראים. אנחנו חייבים לתקן את היסודות הפיסקליים שלנו ולקבוע מסלול לתקציב מאוזן. אנחנו חייבים למשוך את מיטב הכשרונות לשירותה של ארה"ב. עוצמתנו בשיאה כאשר אנו משלבים ידיים עם מדינות אחרות.
אני עצמי אפעל כפי שהייתי פועל עם כל נשיא: אתמוך במעשים המיטיבים עם ארצנו ואתנגד לאלו שאינם. אני לא מתכוון להגיב על כל ציוץ או האשמה. אדבר נגד הצהרות משמעותיות או מעשים שהם פלגניים, גזעניים, סקסיסטיים, אנטי הגירה, חסרי יושר או פוגעניים כלפי מוסדות דמוקרטיים. אני אופטימי לגבי עתידנו. תושביה של מדינה גדולה זו ידחו את הפוליטיקה של הכעס והפחד, אם מנהיגיהם – בבתים, בבתי התפילה, בבתי הספר, בעסקים, בממשלה – יגייסו אותם לרעיון העומד בבסיסה של ארה"ב: כבוד לכל אדם באשר הוא אדם.

תאריך:  03/01/19   |   עודכן:  03/01/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
חברת מאהאן אייר משמשת כחיל-האוויר של משמרות המהפכה האירניים, ומעבירה מחבלים ותחמושת למשטר אסד. בקרוב ייאסר עליה לפעול בגרמניה - מדווח בילד
איתמר לוין
היא פעילה רפובליקנית מרכזית - וגם אשתו של אחד משופטי בית המשפט העליון. לאחרונה היא אף תומכת בתיאוריות קונספירציה, כותב ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
טען שביתם של בני הזוג אובמה מוקף חומה בגובה של שלושה מטרים - אך זו כלל איננה קיימת    ממשיך לתקוף את הדמוקרטים בנושא החומה בגבול מקסיקו
איתמר לוין
נציבת האיחוד האירופי לענייני תחרות אומנם נכנסת לשנה האחרונה בתפקיד, אך היא עשויה להפוך אותו למקפצה לנשיאות האיחוד כולו - כותבת רשת בלומברג
איתמר לוין
הקנצלרית מצהירה שגרמניה תילחם על שמירת הסדר העולמי הקיים ותיאבק ביתר עוצמה נגד גל הלאומנות השוטף את העולם, מול מי שמתעלמים מלקחי מלחמות העולם
רשימות נוספות
אריה ברח מכלוב וטרף אישה בת 22  /  איציק וולף
האיחוד בוחן: דחייה של הברקזיט  /  איתמר לוין
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
שנה היסטורית לעליון בארה"ב?  /  איתמר לוין
מדוע השבתת הממשל נמשכת  /  איתמר לוין
"חיילים לא נוטשים"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il