X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מולר הכחיש את הדיווח של האתר, ממנו השתמע שיש לו הוכחות של ממש לכך שטראמפ הדיח את מייקל כהן לעדות שקר - אבל צריך לשים לב לנוסח ההכחשה ולמה שמולר לא אמר, כותב וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
מולר. הכחיש [צילום: אוון ווצ'י, AP]
"טראמפ הורה למייקל כהן לשקר"
איתמר לוין
האתר טוען, כי בידי מולר ראיות רבות לכך שטראמפ הורה אישית לעורך דינו דאז לשקר לקונגרס בנוגע למו"מ שניהל על הקמת טראמפ טאואר במוסקבה * ג'וליאני: מי שמאמין לכהן, הוא פתי מאמין לכל דבר
לרשימה המלאה

טראמפ: הגנה תמורה חומה
הנשיא דונלד טראמפ מציע (שבת, 19.1.19) פשרה במחלוקת המביאה מזה חודש להשבתת שליש מן הממשל הפדרלי: הימנעות למשך שלוש שנים מגירושם של ילדים שנולדו בארה"ב למסתננים והגנה זמנית ל-300,000 מהגרים בלתי חוקיים מכמה ממדינות מוכות טסונות ומלחמות בדרום אמריקה ואפריקה, בתמורה להקצבת 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו. הוא הודיע, כי מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, יגיש השבוע הצעת חוק מתאימה.
יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה בתגובה, כי הצעה זו אינה מהווה נקודת פתיחה למו"מ, משום שמדובר בפתרון זמני בלבד. היא לא אמרה, האם הבטחת מעמד קבוע לילדים ולמסתננים אלו, יכולה להוביל להסכמה של הדמוקרטים למימון החומה. מנהיג המיעוט בסנאט, צ'אק שומר, אמר שטראמפ מציע למעשה להחזיר כמה הגנות שהוא עצמו הסיר, וכינה את הצעתו "נטילת בני ערובה". מדובר למעשה בקרב מתמשך על דעת הקהל, בו שתי המפלגות מנסות לשכנע שהאחרת היא האשמה בהשבתה הממושכת ביותר אי-פעם של 800,000 עובדים פדרליים.

לפי כל הסימנים, האתר BuzzFeed פרסם בסוף השבוע (18.1.19) דיווח שגוי על חקירת הפרשה הרוסית – הטעות הכבדה ביותר של אמצעי תקשורת כלשהו בנושא זה, כאשר התקשורת האמריקנית ממילא נמצאת תחת מתקפה, כותב פול פרחי בוושינגטון פוסט.
האתר טען, כי בידי התובע המיוחד, רוברט מולר, יש הוכחות לכך שהנשיא דונלד טראמפ הורה לפרקליטו דאז, מייקל כהן, לשקר לקונגרס לגבי המו"מ שניהל להקמת טראמפ טאואר במוסקבה. משמעות הדבר היא: הוכחות לעבירה פלילית חמורה של טראמפ, המצדיקה את העמדתו לדין. (ראו קישור משמאל). אלא שבצעד חריג ביותר, הכחיש משרדו של מולר את הידיעה.
אמצעי תקשורת אחרים כבר פרסמו ידיעות מפוקפקות או בלתי מאושרות על החקירה, וכל מקרה כזה גרר צעקות של "פייק ניוז" מצד טראמפ ותומכיו. הסיפור של BuzzFeed, אותו כתבו ג'ייסון ליאופולד ואנטוני קומיר, היה בקנה מידה אחר לחלוטין: הוא דיבר על כך שמולר עשוי לסלול את הדרך להליכי הדחה נגד טראמפ. העובדה שמשרדו של מולר, שכמעט אינו מוציא מפיו מילה, מצא לנכון להכחיש את הידיעה, מלמדת שהטעות בה הייתה בוטה מכדי להותיר אותה ללא תגובה.
עם זאת, מציין פרחי, חשוב גם לשים לב מה מולר לא אמר. הוא לא אמר שאין לו ראיות לכך שטראמפ ניסה להשפיע על כהן, אלא שהתיאור של BuzzFeed היה "בלתי מדויק". הוא גם לא אמר איזה חלק בדיוק מן הסיפור היה לא מדויק וכיצד, ולא הסביר כיצד האתר טעה בפרשנות הראיות שכן יש בידי מולר. כל אלו העניקו לאתר קרן אור צרה; עורכו, בן סמית, הודיע שהאתר עומד מאחורי הידיעה וקרא למולר להבהיר איזה חלק ממנה הוא מכחיש.
ל-BuzzFeed יש עוד בעיה, מציין פרחי: הוא היחיד שפרסם את הידיעה הזאת. שום כלי תקשורת אחר לא אימת אותה ולכן גם לא חזר עליה. מדובר בסימן לא-טוב: כאשר ידיעה כה חשובה היא נכונה, אמצעי תקשורת נוספים חוזרים עליה ומנסים להוסיף לה פרטים משלהם.
תחת ניהולו של סמית, פוצל BuzzFeed News מאתר-האם והוא מתמקד בתחקירים ובידיעות פוליטיות. סדרת הכתבות שלו על הירצחם של מתנגדי ולדימיר פוטין הגיעה אשתקד לשלב הגמר של פרס פוליצר.
כאמור, משרדו של מולר לא הגיב על אלפי ידיעות בנוגע לחקירה, גם כאשר היו סימנים לכך שהן לא מדויקות. למשל: גארדיאן הבריטי פרסם, כי פול מנפורט, שהיה יו"ר הקמפיין של טראמפ, נפגש בחשאי עם ג'וליאן אסאנג', מייסד וויקיליקס – האתר אשר פרסם את המסמכים שגנבו פצחנים רוסים מהמחשבים של המפלגה הדמוקרטית וקמפיין הילרי קלינטון. וויקיליקס ומנפורט הכחישו את הסיפור, ושום אמצעי תקשורת לא חזר עליו.
CNN פרסמה ידיעה ולפיה הקונגרס חקר העברות כספים של קרן השקעות רוסית בעלת קשרים לטראמפ, אך נאלצה לחזור בה ולפטר שלושה עיתונאים שעמדו מאחוריה. הרשת גם פרסמה, שכהן העיד שטראמפ ידע על הפגישה בין ראשי הקמפיין שלו לבין עורכת דין רוסייה שהבטיחה מידע מכפיש על קלינטון; למרות שפרקליטו של כהן, שהיה המקור לידיעה, חזר בו – הרשת ממשיכה לעמוד מאחורי הידיעה. בכל המקרים הללו, לא השמיע משרדו של מולר אפילו ציוץ.
טראמפ מיהר כמובן לנצל את ההזדמנות ולהסתמך דווקא על מולר: "אני חושב שהידיעה ב-BuzzFeed הייתה חרפה לארצנו. זו הייתה חרפה לעיתונות, ואני חושב שגם הסיקור [של הידיעה] בידי העיתונות הממסדית היה חרפה, ואני חושב שיקח לה הרבה זמן לשקם את אמינותה", אמר אתמול (19.1.19). טראמפ, אשר כינה את חקירתו של מולר "ציד מכשפות", אמר שהוא מוקיר תודה למולר על פרסום ההכחשה.

תאריך:  20/01/19   |   עודכן:  20/01/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
BuzzFeed טעה - אבל כמה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר, כדאי שתלמד אנגלית
ישראל בר-ניר  |  20/01/19 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בחודשים הראשונים של 2019 תימשך הפריחה ביחסים בין קוריאה הצפונית וארה"ב, אך מאוחר יותר יידרש קים להראות שהוא רציני - צופה דומיניק זיגלר
איתמר לוין
נרנדרה מודי צפוי לנצח שוב בבחירות בהודו, אך מקס רודנבק טוען שזהו מאבק על נשמתה של המדינה: כוחנות הינדית או חזרה לעידן השחיתות
איתמר לוין
דיילי טלגרף חושף הקלטה של שיחה בת שעה שניהלו המונד ושני שרים נוספים עם מנהלים בכירים ב-330 חברות גדולות, שעתיים בלבד לאחר שהפרלמנט דחה ברוב גדול את הסכם הברקזיט שהציגה מיי
איתמר לוין
האם בית המשפט העליון של ארה"ב יבצע השנה את הפנייה החדה לעבר השמרנות? בכלל לא בטוח, כותב ג'ון פסמן, המציע לשים לב לפסיקות של הנשיא רוברטס
איתמר לוין
אם בריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי ללא הסכם, המשק שלה יספוג מכה קשה במיוחד - מזהיר קאלום ויליאמס. ויש לממלכה גם בעיות יסודיות ארוכות טווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il