X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ראש ממשלת בריטניה תציג מחר את תוכניתה החדשה לפרישה מהאיחוד האירופי סאנדיי טיימס חושף: התובע הכללי לשעבר וחבר פרלמנט בכיר דנו בתוכניות לנטילת סמכויות הברקזיט מן הממשלה והעברתן לפרלמנט
▪  ▪  ▪
להימנע מיצירת גבול [צילום: פיטר מוריסון, AP]

ראש ממשלת בריטניה, צפויה להציג מחר (יום ב', 21.1.19) את תוכניתה החילופית למימוש הברקזיט – ובינתיים חושף (יום א', 20.1.19) סאנדיי טיימס מסמכים העלולים לחולל משבר משמעותי בשורות הממשלה.
העיתון חושף תכתובות דוא"ל בין התובע הכללי לשעבר, דומיניק גריב, לבין חבר הפרלמנט השמרני קולין לי, הממונה על הטיפול בהצעות חוק, שמטרתן הברורה הייתה לעכב את הפרישה מהאיחוד האירופי. מיי מתנגדת לעיכוב הפרישה, האמורה להתממש ב-29.3.19, אך קבוצה של חברי פרלמנט מתכננים לנסות וליטול מממשלתה את ניהול המשבר – והתכתבויות אלו הן חלק מאותו נסיון. לי הציג בפני גריב שלוש חלופות, שכולן עומדות בניגוד למסורת פרלמנטרית בת מאות שנים, והשביע אותו לשמור אותן בסוד.
במרכז תוכניתה החילופית של מיי עומדת הצעה ולפיה בריטניה ואירלנד יחתמו על הסכם דו-צדדי, במקביל להסכם הפרישה של בריטניה מהאיחוד, אשר יבטיח שלא יהיה כל סוג של גבול בין אירלנד לבין צפון אירלנד. לדעת יועציה של מיי, מסלול זה יעניק לה את תמיכתכם של מתנגדי אירופה במפלגתה ואת עשרת הקולות החיוניים של המפלגה האירית היוניוניסטית; לא ברור האם האיחוד האירופי יסכים לכך.
ראש המטה של מיי, גווין בארוול, אמר לשני שרים, כי מיי אף עשויה להציע להתפטר בחודש מאי, אם בתמורה יעביר הפרלמנט את הסכם הברקזיט. מיי כבר הודיעה שלא תעמוד בראש השמרנים בבחירות הבאות, האמורות להתקיים ב-2022. עובד מדינה בכיר אמר אמש: "הממשלה עלולה ליפול. לא נשאר לה [מיי] לאן לפנות". לאחר ש-מיי תגיש מחר לפרלמנט את הצעתה, יבקשו שתי קבוצות של חברי פרלמנט להוסיף לה תיקון – אשר יידון ב-29.1.19 – ולפיה הסמכות לנהל את ענייני הברקזיט תועבר לידי הפרלמנט; צוותה של מיי מגדיר את הצעד כ"הפיכה חוקתית".
קבוצה אחת, בראשותם של ניק בולס ואיווט קופר, תציע לקבוע בחוק איסור על פרישה ללא הסכם. גריב עומד בראש הקבוצה והשנייה והמשמעותית יותר, בת 20 חברי פרלמנט (מתוך 650), המציעים לדחות את מועד הפרישה. הצעה זו תעבור אם תזכה לתמיכה של 300 חברי פרלמנט מחמש מפלגות שונות; אם עשרה חברי פרלמנט שמרנים יצטרפו לחברי האופוזיציה, ההצעה תעבור.
התכתובות שחושף סאנדיי טיימס מראות, כי לי סייע בשבוע שעבר לקבוצה בראשותו של גריב, כאשר כאמור שלח לו שלוש תוכניות חלופיות למימוש התוכנית. חברי הקבוצה ייפגשו מחר בצהריים בלשכתו של הילרי בן, יו"ר ועדת הברקזיט של הלייבור, כדי להחליט באיזו חלופה לבחור. לשכתה של מיי הגיבה על החשיפה באומרה, כי מדובר ב"צעדים מדאיגים מאוד", וכי עליה לשמש כתזכורת לחברי הפרלמנט התומכים בברקזיט לכך שעליהם לתמוך בתוכניתה של מיי או להסתכן בכך שהפרישה תיעצר.
במקביל נחשפים סדקים בתוך הממשלה. סגן השר לענייני עסקים, ריצ'רד הרינגטון, אמר שהממשלה תעשה כל שביכולתה כדי למנוע פרישה ללא הסכם, והזהיר שייתכנו התפטרויות ממנה כדי להבטיח שכך יהיה. לעומתו אמר השר לסחר בינלאומי, ליאם פוקס, כי בריטניה תעמוד בפני "צונאמי פוליטי" אם לא תממש את הפרישה – בדרך זו או אחרת. שר הברקזיט לשעבר, דומיניק ראב, אמר ש-מיי חייבת לשלול את האפשרות של דחיית הפרישה.
מיי עשויה לצאת לבריסל בהמשך השבוע, בניסיון לנתק את הסכם הפרישה מסוגיית אירלנד. מקור המקורב למגעים אמר, כי בסביבתה של מיי מדברים על השגת הסכם עם אירלנד והצגתו בפני האיחוד האירופי כ"זה מה שאנחנו צריכים". האיחוד דורש מבריטניה להבהיר מה צריך לקרות כדי שיהיה סיכוי לאישור ההסכם בפרלמנט, כך שצעד זה עשוי לענות על דרישתו זו – אך אז יהיה צורך להתמודד עם ההסכם לגופו.
מספר שרים אמרו לסאנדיי טיימס, כי אם גם התוכנית החילופית תיכשל – על מיי ללכת לבחירות ולא למשאל עם נוסף. לטענתם, משאלים שערכה המפלגה השמרנית מעלים שהיא יכולה לשוב ולזכות ברוב מוחלט, כפי שהיה עד לבחירות ביוני 2017.

תאריך:  20/01/19   |   עודכן:  20/01/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
דיילי טלגרף חושף הקלטה של שיחה בת שעה שניהלו המונד ושני שרים נוספים עם מנהלים בכירים ב-330 חברות גדולות, שעתיים בלבד לאחר שהפרלמנט דחה ברוב גדול את הסכם הברקזיט שהציגה מיי
איתמר לוין
אם בריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי ללא הסכם, המשק שלה יספוג מכה קשה במיוחד - מזהיר קאלום ויליאמס. ויש לממלכה גם בעיות יסודיות ארוכות טווח
איתמר לוין
האיחוד האירופי אומר שעל בריטניה להציג תוכנית לפרישה ממנו, לה יהיה סיכוי לזכות ברוב בפרלמנט - למשל: הישארות קבועה במעטפת המכס האירופית - ואז ניתן יהיה לחדש את המו"מ ולמנוע פרישה ללא הסכם
איתמר לוין
מיי נדרשת להודיע לפרלמנט בתחילת השבוע הבא מהי תוכניתה החילופית לביצוע הברקזיט    חילוקי דעות בצמרת האיחוד האירופי בשאלה האם להעניק לבריטניה ויתורים נוספים
איתמר לוין, איציק וולף
הפרלמנט הבריטי הצביע נגד עסקת הברקזיט לפרישה מן האיחוד האירופי בפער של 230 קולות    ראש הממשלה תרזה מיי: "אין בכוונתי לפרוש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il