X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרקליטו של הנשיא אומר שהמו"מ על הקמת טראמפ טאואר במוסקבה נמשך חודשים רבים מעבר למה שהיה ידוע עד כה ניו-יורק טיימס: זוהי הגרסה השלישית של טראמפ ואנשיו בנוגע לקשריו עם רוסיה בעת הקמפיין
▪  ▪  ▪
שנים של מו"מ [צילום: אלכסנדר זמיילצ'נקו, AP]

דונלד טראמפ ניהל לכל אורך הקמפיין לנשיאות, בשנת 2016, מו"מ על הקמת טראמפ טאואר במוסקבה. כך גילה (יום א', 20.1.19) עורך דינו, רודי ג'וליאני, בראיון לניו-יורק טיימס.
טראמפ טען, כי המו"מ נפסק בינואר 2016. עורך דינו לשעבר, מייקל כהן, העיד במסגרת הסדר הטיעון עימו, כי המו"מ נמשך עד יוני 2016, ערב בחירתו של טראמפ למועמד הרפובליקנים לנשיאות. כעת אומר לא אחר מאשר עורך דינו הנוכחי של טראמפ, כי המו"מ נמשך חודשים נוספים, כולל בתקופה בה טראמפ קרא להקל את העיצומים הכלכליים מעל רוסיה, ביקש מרוסיה למצוא את הדוא"ל האבוד של הילרי קלינטון והטיל ספק בלגיטימיות של נאטו.
ג'וליאני ציטט בראיון לעיתון את טראמפ כמי שאמר: "המו"מ נמשך מהיום בו הודעתי [על המועמדות לנשיאות] ועד להיום בו ניצחתי". היה זה אחד מסדרת ראיונות שהעניק ג'וליאני אתמול, בתגובה לפרסום ולפיו בידי התובע המיוחד רוברט מולר הוכחות לכך שטראמפ הורה לכהן לשקר בנוגע למו"מ במוסקבה. ג'וליאני הכחיש את הטענה ואמר, כי טראמפ אומנם שוחח עם כהן, אך מעולם לא הנחה אותו לשקר. משרדו של מולר – בתגובה נדירה ביותר – אמר שהדיווח היה "לא מדויק".
ג'וליאני התייחס לשאלות בכתב שהציג מולר לטראמפ, ועליהם ענה הנשיא ימים אחדים לפני שכהן חתם על הסדר עם מולר. לדבריו, מולר לא שאל האם טראמפ דיבר עם כהן לפני עדותו של האחרון בקונגרס, אלא האם דיבר עם כהן בנוגע לפרויקט במוסקבה – וטראמפ השיב בחיוב. מאוחר יותר הסביר ג'וליאני, כי התייחס לאפשרות שטראמפ וכהן שוחחו על הפרויקט בזמן הקמפיין, אך אין תיעוד של שיחות אלו וטראמפ אינו זוכר אותן.
הטיימס מציין, כי כמו פרטים רבים אחרים בפרשה הרוסית – גם בנושא טראמפ טאואר מוסקבה היו לנשיא ולאנשיו שורה של גרסאות מתחלפות. תחילה טענו, כי השיחות מעולם לא עברו את שלב הגישושים, טראמפ לא היה מעורב בהן והסתיימו זמן רב לפני הפריימריז הרפובליקניים. לאחר מכן, כאמור, הודה כהן שהן נמשכו עד חודש יוני. וכעת מותח ג'וליאני את לוח הזמנים עד לבחירות עצמן.
השיחות על טראמפ טאואר מוסקבה נמשכו מספר שנים, והיו דומות לאלו שניהל טראמפ במדינות אחרות: פיתוח קשרים קרובים עם אנשי עסקים ואישי ממשל מקומיים. במוסקבה הפקיד טראמפ את המו"מ בעיקר בידיו של כהן, ותיעוד רב מלמד שהוא עשה מאמץ ניכר להשיג את תמיכתו של הקרמלין בפרויקט ולארגן ביקור של טראמפ במוסקבה, כותב הטייימס.
שותפו העיקרי של כהן היה פליקס סייטר, בעל עבר פלילי ומכר עסקי ותיק שלו, לו היו קשרים טובים בחוגי הממשל והעסקים ברוסיה. קשריו של סייטר נוצרו מאז סייע בשנות ה-90 למספר סוכנויות מודיעין אמריקניות – סיוע שהוביל להקלת עונשו לאחר שהודה בתרמית מניות. בסוף 2015, מספר חודשים לפני שטראמפ הכריז על מועמדותו, אף שלח סייטר דוא"ל נלהב לכהן: הוא הביע ביטחון בכך שהקרמלין יתמוך בפרויקט, והוסיף ש"הבחור שלנו יכול להיות נשיא ארה"ב ואנחנו יכולים לארגן את זה". מאוחר יותר טען סייטר, כי היו אלו דברי רהב.
אחד מאנשי הקשר של סייטר היה יבגני סימחוב, גנרל לשעבר במודיעין הצבאי הרוסי. בסוף 2015 שלח סייטר לכהן הודעה דחופה, ולפיה סימחוב נמצא על הקו והוא זקוק למידע על הדרכונים של כהן וטראמפ כדי לארגן להם ביקור במוסקבה. סייטר הוסיף, כי מסיבות דיפלומטיות, יש להציג את הביקור ככזה שנעשה בהזמנתו של בנק מקומי ומטרתו היא עסקית. הביקור לא יצא לפועל.
טראמפ לא הגיב על דבריו של ג'וליאני, אבל הטיימס מזכיר, כי לפני חודשיים אמר שלא היה כל פסול בכך שניסה לקדם את עסקיו במקביל להתמודדותו לנשיאות. "היה סיכוי טוב שלא אזכה, ובמקרה כזה הייתי חוזר לעסקים, אז למה שאפסיד הרבה הזדמנויות?", אמר אז. עוד אמר טראמפ, כי החליט לבסוף שלא לקדם את הפרויקט במוסקבה – אם כי לא ציין מתי קיבל החלטה זו.

תאריך:  21/01/19   |   עודכן:  21/01/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה תציג מחר את תוכניתה החדשה לפרישה מהאיחוד האירופי    סאנדיי טיימס חושף: התובע הכללי לשעבר וחבר פרלמנט בכיר דנו בתוכניות לנטילת סמכויות הברקזיט מן הממשלה והעברתן לפרלמנט
איתמר לוין
ברק אובמה החל ודונלד טראמפ ממשיך בריסוק מעמדה של ארה"ב במזרח התיכון. רוסיה היא כעת היחידה שיש לה יחסים טובים עם כל השחקנים
איתמר לוין
מולר הכחיש את הדיווח של האתר, ממנו השתמע שיש לו הוכחות של ממש לכך שטראמפ הדיח את מייקל כהן לעדות שקר - אבל צריך לשים לב לנוסח ההכחשה ולמה שמולר לא אמר, כותב וושינגטון פוסט
איתמר לוין
בחודשים הראשונים של 2019 תימשך הפריחה ביחסים בין קוריאה הצפונית וארה"ב, אך מאוחר יותר יידרש קים להראות שהוא רציני - צופה דומיניק זיגלר
איתמר לוין
נרנדרה מודי צפוי לנצח שוב בבחירות בהודו, אך מקס רודנבק טוען שזהו מאבק על נשמתה של המדינה: כוחנות הינדית או חזרה לעידן השחיתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il