X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
על הנסיגה מסוריה: נבחרתי לאחר שהבטחתי לצאת משם על החומה: תיבנה גם בלי הקונגרס על הנשיאות: אני מפסיד המון כסף אבל אוהב את התפקיד
▪  ▪  ▪
טראמפ. "אין מחלוקת עם המודיעין" [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אומר שהשיחות עם הקונגרס על בניית החומה בגבול מקסיקו הן בזבוז זמן ושהוא ימצא את הדרכים להקמתה גם בלא אישורם של המחוקקים. לצד זאת, הוא מביע אופטימיות לגבי הגעה להסכם סחר עם סין וטוען שאינו מצוי במחלוקת עם ראשי הביון. טראמפ דיבר בראיון המתפרסם (יום ו', 1.2.19) בניו-יורק טיימס.
לדברי טראמפ, המשנה היוצא לשר המשפטים, רוד רוזנשטיין – אשר פיקח על החקירה בפרשה הרוסית – הבטיח לעורכי דינו שהוא אינו מהווה יעד לחקירתו של רוברט מולר. עוד אמר טראמפ, כי מעולם לא דיבר עם מקורבו, רוג'ר סטון (נגדו הוגש כתב אישום בשבוע שעבר), על האתר וויקיליקס – בו פורסמו המיילים שגנבו הרוסים מהמפלגה הדמוקרטית, ואשר לפי הטענה סטון עמד בקשר עימו. טראמפ גם הצהיר, כי לא הורה לאיש לעמוד בקשר עם האתר שהקים ג'וליאן אסאנג'.
טראמפ גם טען, שאין חשיבות למגעים שניהל על הקמת טראמפ טאואר במוסקבה במקביל לקמפיין ב-2016, והכחיש את גרסתו של עורך דינו, רודי ג'וליאני, ולפיה המו"מ נמשך עד ערב הבחירות. עוד אמר טראמפ, כי ציוציו נגד מקורביו לשעבר המשתפים פעולה עם מולר, אינם מהווים הטרדת עדים. לדבריו, הוא לא התערב בהליכים הממושכים שקדמו למתן האישור הביטחוני לחתנו ויועצו, ג'ארד קושניר, הליכים שנבעו מחששותיהם של גורמי הביטחון בשל קשריו של קושניר עם גורמים זרים.
לדברי הטיימס, טראמפ היה רגוע במהלך הראיון, שהתקיים בחדר הסגלגל, ונראה נרעש רק כאשר מתח ביקורת על התקשורת שלדבריו אינה נוהגת בו בהגינות. טראמפ דחה את הטענות לפיהן הוא מרוויח כסף מהנשיאות: "אני מפסיד המון כסף מכך שאני ממלא את התפקיד הזה. זה אחד ההפסדים הכי גדולים אי-פעם. למרבה המזל, אני לא צריך כסף. אבל הם [התקשורת] יגידו שמישהו מאיזושהי מדינה התארח במלון שלי. אני אגיד: כן, אבל אני מפסיד. המספרים הם עצומים".
טראמפ גם הבהיר, שהוא מתכוון להתמודד בשנה הבאה על קדנציה נוספת: "אני אוהב את התפקיד הזה", הכריז. הוא גם אינו צופה התמודדות נגדו בתוך המפלגה הרפובליקנית: "יש לי הרבה תמיכה במפלגה". לטענתו, המפלגה הדמוקרטית סטתה בצורה קיצונית לעבר השמאל. לדעתו, הסנאטורית קמילה הריס ניצבת בעמדת הפתיחה הטובה ביותר במרוץ הדמוקרטי לנשיאות. "כמה מן [המועמדים] האחרים הם ממש שטחיים", הוסיף.
ביקורת חריפה במיוחד הייתה בפיו של טראמפ על יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי: "תמיד הסתדרתי איתה, אבל אני לא חושב שזה יקרה שוב. היא פגעה בצורה קשה במדינה. אם היא לא מאשרת את החומה, כל השאר הוא סתם בזבוז כסף, זמן ואנרגיה משום שיש צורך נואש בחומה. אני אמשיך לבנות את החומה ונשלים אותה. האם אכריז על מצב חרום [כדי לממן אותה]? נחיה ונראה".
טראמפ גם הגן על החלטתו לסגת מסוריה ואפגניסטן: "נבחרתי לאחר שהבטחתי שנצא מהמקומות הללו". טראמפ נשאל מדוע הוא מוכן לפעול צבאית נגד נשיא ונצואלה, ניקולס נאדורו, ואיננו מגנה שליטים סמכותניים אחרים, כמו למשל הנסיך מוחמד בן סלאמן בסעודיה. הוא השיב: "דברים איומים ונוראים מתרחשים בוונצואלה. בסעודיה היה שיפור רב"; את רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י הוא מכנה "פשע נורא".
עוד אמר טראמפ כי זימן אתמול לבית הלבן את בכירי המודיעין, לאחר ששמע שבעדויותיהם בסנאט סתרו את מדיניותו, במיוחד בנוגע לאירן וקוריאה הצפונית. לדבריו, הם אמרו לו שעדותם פורשה בצורה שגויה. "כאשר אתה קורא את העדות שלהם ואת ההצהרות שלהם, אתה רואה שזה פורש בצורה לא נכונה בידי התקשורת", טען.
כאמור, בנוגע לפרשה הרוסית טען טראמפ שהוא אינו מהווה יעד לחקירה, אם כי לא יכול היה להיזכר מתי רוזנשטיין הבטיח זאת לעורכי דינו. הטיימס מעיר, כי מולר חוקר גם האם מעשיו של טראמפ היוו שיבוש הליכים, אך מאחר שמדיניות משרד המשפטים היא שעל רוב העבירות לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן – לא ברור מהי משמעות המושג "יעד לחקירה" בהקשר של טראמפ.
על סטון אמר טראמפ: "תמיד חיבבתי ואני מחבב את רוג'ר. הוא חתיכת טיפוס". לדבריו, מעשה כמו פשיטת ה-FBI על ביתו של סטון ומעצרו בשעה שש בבוקר, הוא "דבר עצוב מאוד למדינה שלנו". על בניית טראמפ טאואר במוסקבה אמר טראמפ: "זו לא הייתה עסקה חשובה. זה היה למעשה מכתב כוונות או אופציה". לדבריו, השיחה האחרונה שלו על הפרויקט התנהלה "קרוב לאמצע 2016", ואין הוא יודע האם עורך דינו דאז, מייקל כהן, המשיך את המו"מ עוד זמן מה. "רצתי לנשיאות בהצלחה רבה; הדבר האחרון שהיה לי אכפת ממנו היה הקמת בניין", הבהיר.

תאריך:  01/02/19   |   עודכן:  01/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ההחלטה אינה מחייבת את טראמפ, אך מהווה איתות רב-משמעות    את ההצעה הגיש מנהיג הרוב הרפובליקני והיא כוללת גם התנגדות לנסיגה מאפגניסטן
איתמר לוין
האם דונלד טראמפ יודח? מה יעלה בגורלו של אלון מאסק? האם יתגלו חיים בחלל? מי יזכה באוסקר על הבימוי? האם ארה"ב תתקוף את אירן?
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה מציעה לחברי פרלמנט מהאופוזיציה השקעות ממשלתיות באיזורי הבחירה שלהם, תמורת תמיכתם בהסכם הברקזיט העתידי שתציג    האיחוד האירופי עומד על סירובו לפתוח מחדש את המו"מ
איתמר לוין
14 בלבד מבין 650 חברי הפרלמנט הבריטי השתתפו בדיון על העוני המחמיר במדינה. ממשלתה של מיי תשלם את מחיר השיתוק שאחז בה בשל הברקזיט, סבור דר-שפיגל
איתמר לוין
נאט"ו מציינת באפריל 70 שנה להיווסדה, עם הרבה סיבות לחגוג - כמו גם לא מעט סיבות לדאגה, כמו מתחים פוליטיים, התנהגותה של טורקיה ודונלד טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il