X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השר הממונה על בתי הספר קורא לאסור בהם את השימוש בטלפונים הניידים הממשלה תפרסם קווים מנחים להוראת הסיכונים הכרוכים באינטרנט ובסמארטפונים
▪  ▪  ▪
17 שעות בשבוע [צילום: קתי ויליאמס, AP]

השר הממונה על בתי הספר במשרד החינוך הבריטי, ניק גיב, קורא לאסור על תלמידים להשתמש בטלפונים ניידים, בנימוק שהם פוגעים בצורה משמעותית ביכולת הריכוז שלהם. הוא גם סבור, כי על הממשלה לפרסם הנחיות להורים לשם הגבלת זמן המסך של הילדים, משום ששימוש במסכים בשעות הלילה מפחית את שעות השינה ופוגע גם הוא ביכולת הלימודית.
העיתון טיימס מציין, כי יש אין-ספור ראיות לפגיעת הטלפונים הניידים בהתפתחותם של ילדים ובבריאותם הנפשית. משרד החינוך הכין טיוטה של קווים מנחים, ולפיהם יהיה על בתי הספר להסביר לתלמידים את ההשפעות השליליות של שימוש אינטנסיבי במכשירים ואת היתרונות שבצמצום השימוש גם מחוץ לשעות הלימודים. לדברי גיב, המורים צריכים לקבוע את הכיוון בכך שיאסרו לחלוטין שימוש בניידים בבתי הספר.
כמעט בכל בתי הספר בבריטניה יש כללים שנועדו לפקח על השימוש בניידים – החל מאיסור מוחלט וכלה באיסור על השימוש בהם בשיעורים או בהפסקות. מחקר שנערך בשנת 2015 העלה, כי איסור מוחלט מעלה ב-6% את ההישגים הלימודיים. השיעורים בנוגע לשימוש הנכון בניידים יהיו חלק משינוי כולל בתוכני הלימודים בתחומי החברה, הרווחה והכלכלה – אשר לא עודכנה מאז שנת 2000.
תלמידי בתי הספר היסודיים ילמדו, כי הטלפון הנייד עלול לשמש מתחזים וגם כיצד לדווח על תוכן פוגעני. תלמידי חטיבות הביניים יוזהרו מפני סכנות הפורנוגרפיה ומפני שיתוף של תמונות ומידע מסוכנים. בתי הספר ככלל יודרכו לשים לב לכך, שמבחינת צעירים רבים – ההבדל בין העולם הווירטואלי לבין העולם המציאותי הוא פחות חד מאשר מבחינתם של מבוגרים. השינויים ייכנסו לתוקף מחייב בספטמבר 2020, אם כי משרד החינוך מעודד את בתי הספר להפעיל אותם כבר בסתיו הקרוב.
עם זאת, מציין טיימס, אגודת מנהלי בתי הספר מזהירה, כי איסור מוחלט על הניידים יגרום יותר נזק מאשר תועלת, שכן הוא יוריד אותם למחתרת וכך יקרה קשה יותר לאתר את הבעיות הנקודתיות. "בתי ספר פועלים כדי להכין צעירים לעולם החיצוני, ונותנים להם את המודעות והדרכים לפקח בצורה אחראית על השימוש שהם עושים במסכים ולהתמודד עם היבטים שליליים או בעייתיים בהם הם נתקלים", אומרת האגודה.
אגודת רופאי הילדים המלכותית המליצה בחודש שעבר להרחיק ילדים מן המסכים שעה לפני לכתם לישון, וקראה להורים לתת דוגמה אישית בכיוון זה. מחקר נפרד מצא, כי בני נוער (ובמיוחד בנות) המבלים שעות ארוכות במדיה החברתית, חשופים כפליים לתסמינים של דיכאון. מחקר שנערך לאחרונה העלה, כי ילדים בריטים בני 15-12 מבלים למעלה מ-20 שעות בשבוע באינטרנט ועוד 17 שעות בטלפון הנייד. שני שלישים מבני 15-5 משתמשים בטלפון הנייד בבית, וחלקם אמרו שפגישות פנים אל פנים עם חבריהם דורשות מאמץ רב מדי ולכן הם מעדיפים לצרוך תכנים און ליין.
טיימס אומר, כי קשה לבחון בצורה מדעית את ההשפעות ארוכות הטווח של הטלפונים הניידים, שכן אין זה פשוט להצביע על הקשר בין השימוש לבין תוצאותיו, ואין טווח מספיק לבצע בדיקות שכאלה. בנוסף לכך, בילוי זמן און ליין כולל, למשל, גם את עריכת עמודי ויקיפדיה על שאלת שלוויז-הולשטיין – וגם בריונות בסנאפצ'ט. לדעת העיתון, לא מדובר בסוגיה שהמדע יכול לפתור, אלא בכזו שהמענה עליה יינתן בידי מי שמכירים בצורה הטובה ביותר את הילדים – הוריהם ומוריהם.

תאריך:  04/02/19   |   עודכן:  04/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
שיטת הבחירות האמריקנית היא המכשול המרכזי בפני מועמדים עצמאיים, במיוחד לנשיאות - מסביר אקונומיסט. לכך נוספת העובדה שאין בסיס אלקטורלי מספיק למועמדים כאלו והקושי להיכנס לרשימת המועמדים ב-50 המדינות
איתמר לוין
סבורה שעד 29 במארס ניתן יהיה גם להשיג הסכם שיאושר בפרלמנט וגם להעביר את החקיקה הדרושה - אך מסרבת לשלול את האפשרות של פרישה בלא הסכם
איתמר לוין
ראש הפיקוד הצפוני של צבא ארה"ב, הגנרל טרנס או'שונסי, מסביר בדיפנס ניוז מדוע קו ההגנה הנוכחי של ארה"ב נמצא באלסקה ובאזור הארקטי
איתמר לוין
סאנדיי טיימס חושף תוכנית שתופעל אם בטחונה של משפחת המלוכה יהיה בסכנה - אך ספק אם המלכה תסכים לעזוב, לאחר שהוריה נותרו בלונדון בעת ה"בליץ"
איתמר לוין
דייוויד לאונהרדט מציג שש קבוצות עיקריות של הטיות בתקשורת האמריקנית, מודה שיש הטיה לכיוון השמאל - אך טוען שההטיה הימנית היא הגרועה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il