X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טוענים שחוסר תשומת הלב של טראמפ לתדרוכים וסירובו לשמוע הערכות הנוגדות את דעותיו, מסכנים את בטחונה של ארה"ב אחרי תדריך אחד תהו הקצינים האם טראמפ מתייחס לאינטרס הלאומי או חושב כיזם נדל"ן
▪  ▪  ▪
מקבלים עידוד מהעדות בסנאט [צילום: חוזה לואיס מגאנה, AP]

הנשיא דונלד טראמפ מסכן את בטחונה של ארה"ב בסירובו העיקש להתייחס להערכות המודיעין המוצגות בפניו – טוענים קציני מודיעין בכירים המעורבים בהצגת ההערכות היומיות לטראמפ, ואשר מצוטטים באתר טיים. הדברים באו לאחר שטראמפ תקף את הערכת הסיכונים השנתית, אשר סתרה את מדיניותו לגבי אירן וקוריאה הצפונית.
לדברי אותם מקורות, טראמפ בוחר ב"בורות מרצון" כאשר מוצגות לו ההערכות, שהן תוצר עבודת המודיעין העולה לארה"ב 81 מיליארד דולר בשנה. בין המקורות מצויים קצינים המכינים את ההערכות וכאלו המציגים אותן לטראמפ. הם מתארים נסיונות נואשים לזכות בתשומת ליבו של הנשיא, תוך שימוש באמצעים חזותיים ובמשפטים בודדים וקצרים, ותוך שהם חוזרים על שמו ככל שרק ניתן.
עוד יותר מדאיגים הם התקפי הכעס של טראמפ כאשר מוצגות בפניו הערכות הסותרות את הנחותיו המוקדמות. שני קציני מודיעין אפילו הוזהרו להימנע מכך. המקורות התייחסו גם לתדרוך היומי לנשיא – החומר המודיעיני המסווג ביותר הניתן מדי בוקר. את התדרוך הזה מכינה ומגישה קבוצה קטנה ונבחרת של קצינים בכירים ביותר ובהם מנהל הביטחון הלאומי, דן קואטס, וראש ה-CIA, ג'ינה הספל.
אנשי המודיעין אמרו, כי הבעיה קיימת אז ראשית נשיאותו של טראמפ, ואז הם ניסו להתמודד איתה תוך שימוש בהומור שחור. למשל: אחרי תדרוך לקראת פגישה עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נסבה השיחה לאי דייגו גרסייה שבאוקיינוס ההודי – טריטוריה הודית בה שוכן בסיס צי אמריקני חשוב. טראמפ שאל שתי שאלות: האם תושבי האי נחמדים והאם החופים טובים. "כמה מאיתנו תהו האם הוא חושב על האינטרסים שלנו או כיזם נדל"ן", אמר אחד הקצינים. בתדריך אחר הוצגה בפני טראמפ מפה של דרום אסיה, הוא הצביע על נפאל ובוטאן ואמר שהן חלק מהודו – בעוד שבפועל הן מדינות עצמאיות.
הנתק בין טראמפ לאנשי המודיעין שלו אינו מצחיק – מדגיש טיים. כמה מן המקורות מצביעים בדאגה על הפערים בהערכות בנוגע לקוריאה הצפונית ויכולותיה הגרעיניות. טראמפ אמר לאחר פגישתו עם קים ג'ונג-און ביוני שעבר, כי הוא מאמין לכך שבכוונת הצפון להרוס את אתר הניסויים התת-קרקעיים העיקרי שברשותה. קציני המודיעין ניסו לשכנעו שהמתקן רק נסגר ושניתן לפתוח אותו מחדש, אך טראמפ התעלם מכך ובפומבי הגזים בתיאור הצעדים שנקט הצפון למימוש התחייבויותיו. הדבר מדאיג אותם במיוחד כעת, לקראת פגישתם הצפויה של טראמפ וקים בסוף החודש.
דאגותיהם של המתדרכים מתפרסות על פני שורה של תחומי מומחיות, מציין טיים. שניים מהם חוששים שפסגה בין טראמפ לבין נשיא סין, שי ג'ינפינג, עלולה להוביל להסכם סחר שלא יטפל בריגול התעשייתי שמבצעת סין בארה"ב, מגניבות הקניין הרוחני, מהתעצמותה הצבאית ומהשאיפות הגיאו-פוליטיות שלה. אחרים התייחסו לנסיגת הכוחות האמריקנים מסוריה ואפגניסטן, ומכך שטראמפ יגיע להסכם שלום עם הטליבאן שיותיר את הארגון בעמדת שליטה חזקה מאי פעם.
נכון לעכשיו, המתדרכים שואבים עידוד מנכונותם של ראשי קהילת המודיעין להתעמת בפומבי עם טראמפ במסגרת עדותם בוועדת המודיעין של הסנאט בשבוע שעבר. אך קצין מודיעין לשעבר אומר, כי אותם בכירים עשויים להחליט שלא ליטול סיכון ולא להציג בפני טראמפ את מה שהוא אינו רוצה לראות ולשמוע.

תאריך:  05/02/19   |   עודכן:  05/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ מסרב להתייחס למודיעין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנשי המודיעין מסכנים את הבטחון
לוגי  |  5/02/19 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
השר הממונה על בתי הספר קורא לאסור בהם את השימוש בטלפונים הניידים    הממשלה תפרסם קווים מנחים להוראת הסיכונים הכרוכים באינטרנט ובסמארטפונים
איתמר לוין
שיטת הבחירות האמריקנית היא המכשול המרכזי בפני מועמדים עצמאיים, במיוחד לנשיאות - מסביר אקונומיסט. לכך נוספת העובדה שאין בסיס אלקטורלי מספיק למועמדים כאלו והקושי להיכנס לרשימת המועמדים ב-50 המדינות
איתמר לוין
סבורה שעד 29 במארס ניתן יהיה גם להשיג הסכם שיאושר בפרלמנט וגם להעביר את החקיקה הדרושה - אך מסרבת לשלול את האפשרות של פרישה בלא הסכם
איתמר לוין
ראש הפיקוד הצפוני של צבא ארה"ב, הגנרל טרנס או'שונסי, מסביר בדיפנס ניוז מדוע קו ההגנה הנוכחי של ארה"ב נמצא באלסקה ובאזור הארקטי
איתמר לוין
סאנדיי טיימס חושף תוכנית שתופעל אם בטחונה של משפחת המלוכה יהיה בסכנה - אך ספק אם המלכה תסכים לעזוב, לאחר שהוריה נותרו בלונדון בעת ה"בליץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il