X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מזכ"ל הנציבות האירופית הציע בצורה בלתי-רשמית לצרף להסכם הברקזיט מכתב מחייב, בו ייאמר שבריטניה לא תישאר בניגוד לרצונה במעטפת המכס האירופית
▪  ▪  ▪
סלמייר. "תשובות לא חד-משמעיות" [צילום: וירג'יניה מאיו, AP]

הפקיד הבכיר ביותר באיחוד האירופי מציע לבריטניה התחייבות משפטית לפיה לא תילכד ב"מחסומים" בשאלת אירלנד, אך נכון לעכשיו לא קיבל תשובה חיובית מצד חברי הפרלמנט המובילים את הטיפול בסוגיה – מדווח (יום ג', 5.2.19) טיימס.
מזכ"ל הנציבות האירופית, מרטין סלמייר, נפגש אתמול עם חברי ועדת הברקזיט של הפרלמנט הבריטי. הוא הציע להעניק לממשלתה של תרזה מיי התחייבות משפטית בכתב, ולפיה ה"מחסומים" לא יותירו את בריטניה במעטפת המכס האירופית בניגוד לרצונה. שינוי שכזה עשוי לאפשר ל-מיי לטעון שהשיגה שינוי משמעותי בהסכם ולבקש מהפרלמנט לאשר אותו.
עד כה הסכים האיחוד רק לצרף מכתב בלתי מחייב להסכם הפרישה, בו נאמר שבריטניה תישאר במעטפת המכס כדי לפתור את בעיית המעבר בין אירלנד לצפון אירלנד. תומכי הפרישה טענו, כי פתרון זה עלול להותיר בפועל את בריטניה באיחוד ללא הגבלת זמן – סיבה מרכזית לכך שההסכם נדחה בידי הפרלמנט בחודש שעבר.
עם זאת, חברי הוועדה הנמנים על התומכים המובהקים, לא אימצו את הצעתו של סלמייר. הוא שאל חברים אלו האם יצביעו בעד ההסכם אם יצטרף אליו מכתב מחייב, אך הם לא יכלו לענות בחיוב. אחת מהם, אנדראה ג'נקינס, אמרה שמכתב כזה יוצר סיכוי של "אולי 80%" שתתמוך בהסכם.
בחודש שעבר אמרו נשיא הנציבות, ז'אן-קלוד יונקר, ונשיא מועצת אירופה, דונלד טאסק, כי ניתן יהיה להתחייב שה"מחסומים" יהיו זמניים – אך כעת סלמייר מציע לראשונה להפוך אותה למחייבת מבחינה משפטית. גם קנצלר גרמניה, אנגלה מרקל, נראית כעת כמוכנה ללכת לקראת מיי, כאשר אמרה שאת "חידת אירלנד" ניתן יהיה לפתור באמצעות פשרה משני הצדדים. מרקל הוסיפה, כי היא מוכנה לעשות הכל כדי למנוע פרישה ללא הסכם.
אחד מחברי הוועדה, סטיבן קראב, אמר, כי סרמייר התחמק מלומר במפורש האם האיחוד יציע רשמית את המכתב המחייב. "שוחחנו על הרעיון של כתיבת איזשהו פרוטוקול משפטי, בכל פעם ששאלנו אותו האם הדבר ניתן, הוא אמר: תנו לי להפוך את השאלה – האם זה מה שיבטיח את אישור ההסכם? את זה לא יכלו לומר כמה מתומכי הברקזיט היותר-מובהקים", תיאר.
לדברי חבר הוועדה סטיבן קינוק, האיחוד יתקן את ההסכם אם מיי תוכל להבטיח להם שהנוסח המתוקן יאושר בידי הפרלמנט. "המכתב של יונקר וטאסק למעשה יועתק לתוך ההסכם. אין ספק שזה פותח מחדש את ההסכם [צעד שהאיחוד הבהיר שלא יעשה – א.ל], אבל רק כדי להחליק פנימה משהו ואז לסגור אותו מיד בחזרה".
סלמייר עצמו אמר, שדבריו אינם מהווים שינוי בעמדת המו"מ של האיחוד, אלא נועדו לשמוע את חברי הפרלמנט. "התשובות לא היו חד-משמעיות", אמר. ואילו הלייבור מאותת, שהוא יהיה מוכן להגמיש את עמדתו בנושא התנועה החופשית בין בריטניה לאיחוד, לאחר שעד כה התחייב להביא להפסקתה. שר הברקזיט בממשלת הצללים, קייר סטרמר, אמר שמפלגתו תסכים לכניסה של עובדים לבריטניה בכפוף למגבלות.

תאריך:  05/02/19   |   עודכן:  05/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
סבורה שעד 29 במארס ניתן יהיה גם להשיג הסכם שיאושר בפרלמנט וגם להעביר את החקיקה הדרושה - אך מסרבת לשלול את האפשרות של פרישה בלא הסכם
איתמר לוין
סאנדיי טיימס חושף תוכנית שתופעל אם בטחונה של משפחת המלוכה יהיה בסכנה - אך ספק אם המלכה תסכים לעזוב, לאחר שהוריה נותרו בלונדון בעת ה"בליץ"
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה מציעה לחברי פרלמנט מהאופוזיציה השקעות ממשלתיות באיזורי הבחירה שלהם, תמורת תמיכתם בהסכם הברקזיט העתידי שתציג    האיחוד האירופי עומד על סירובו לפתוח מחדש את המו"מ
איתמר לוין
14 בלבד מבין 650 חברי הפרלמנט הבריטי השתתפו בדיון על העוני המחמיר במדינה. ממשלתה של מיי תשלם את מחיר השיתוק שאחז בה בשל הברקזיט, סבור דר-שפיגל
איתמר לוין
הפרלמנט תומך בכוונתה של ראש הממשלה לחדש את המו"מ על הברקזיט, אבל האיחוד האירופי אינו מוכן לדבר על כך בטרם יהיה ברור שיש לה רוב
רשימות נוספות
מיי תבקש לפתוח הסכם הברקזיט  /  איתמר לוין
מיי בדרך לתבוסה נוספת  /  איתמר לוין
בריטניה שוקלת משטר צבאי  /  איתמר לוין
ברקואו צבעוני כמו העניבות  /  איתמר לוין
מיי בפני גל התפטרויות  /  איתמר לוין
מיי רוצה ברקזיט במארס  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il