X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בן סלמאן וטראמפ [צילום: אוון ווצ'י, AP]
חאשוקג'י. גופתו בותרה בקונסוליה באיסטנבול
סוכנות הביון האמריקנית יירטה בספטמבר 2017 שיחה שקיים יורש העצר הסעודי עם עוזר בכיר ובה הנחה להחזיר את העיתונאי הביקורתי לסעודיה בכוח וכי אם לא יצליחו לעשות זאת ירדוף אחריו 'באמצעות קליע'
▪  ▪  ▪

יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, אמר לפני כשנתיים לאחד מעוזריו כי יירה בעיתונאי ג'מאל חאשוקג'י אם לא יחזור לשטחי הממלכה הסעודית ואם לא יפסיק את הכתיבה הביקורתית נגד בית המלוכה.
גורמים דיפלומטיים אמריקניים בעבר ובהווה, שנחשפו לחומר המודיעין, ציינו כי בשיחה שהתקיימה במהלך שנת 2017 עם אחד מעוזריו הבכירים אמר בן סלמאן כי "ישתמש בקליע" נגד חאשוקג'י.
השיחה, שיורטה על-ידי שירותי הביון האמריקניים, היא אחד האקדחים המעשנים (תרתי משמע) נגד בן סלמאן והיא מעידה כי שקל לרצוח את העיתונאי הסעודי חאשוקג'י לפני שצוות המחסלים ביצע את הרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ניסר את גופתו של העיתונאי והבריח אותה אל מחוץ לשטחי הקונסוליה.
הממשלה הסעודית הכחישה כל קשר של בן סלמאן לרצח. גם הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, גילה עניין מועט בלבד בחקירת הרצח ובירידה לחקר האמת בבדיקת חלקו של בן סלמאן, שכיורש העצר הפך בשנים האחרונות לשליט דה-פקטו בסעודיה, ברצח.
סוכנות הביון האמריקנית המרכזית, ה-NSA, פועלת בחודשים האחרונים לבדיקת יירוטי תקשורת קולית וכתובה של בן סלמאן שנתפסו במשך שנים ארוכות. השיחה המדוברת שבה הוזכר השימוש בקליע נגד חאשוקג'י הייתה בן בן סלמאן לעוזרו טורקי אלדחיל והתקיימה בספטמבר 2017. באותו חודש התחיל חאשוקג'י לכתוב טורי דעה בעיתון וושינגטון פוסט ובסעודיה ביקשו למצוא דרכים להבאתו לשטח סעודיה.
בשיחה אומר בן סלמאן כי אם לא ניתן יהיה לשכנע את חאשוקג'י לשוב לסעודיה, יש להחזירו תוך שימוש בכוח. אם גם שיטה זו לא תפעל - אמר יורש העצר הסעודי כי ירדוף אחרי חאשוקג'י "באמצעות קליע".
לטענת גורמי מודיעין אמריקניים, ייתכן שבן סלמאן לא התכוון לדבריו באופן מילולי - שלפיו הוא עצמו יירה בחאשוקג'י או שחאשוקג'י ימצא את מותו בירייה בהכרח - אלא כמטאפורה לצורך המחשת הצורך לחסל את חאשוקג'י אם לא ישוב לשטחה של סעודיה.

תאריך:  08/02/19   |   עודכן:  08/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן סלמאן אמר: אשתמש בקליע נגד חאשוקג'י
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנכ"ל אמזון טוען שדייוויד פקר, מו"ל הצהובון נשיונל אינקוויירר, איים לפרסם תמונות אינטימיות אם לא יבהיר שאין מניעים פוליטיים לסיקור הגירושין
איתמר לוין
הבעלים של קרן ההשקעות בלקסטון ואיל התקשורת האיטלקי מתקוטטים בנוגע לבעלות על בניין היסטורי במילאנו. ההשלכות עשויות להיות רחבות בהרבה, מסביר פייננשל טיימס
איתמר לוין
ועדת המודיעין מתכוונת לבחון את עסקיהם של טראמפ ומקורביו, כולל חשדות להלבנות הון ועבירות פיננסיות    החליטה פה אחד להעביר למולר את תמלילי 50 העדויות שגבתה, רובן בדלתיים סגורות
איתמר לוין
דמיטרי פסקוב הוא בעלה של מחליקת הקרח טטיאנה נאווקה, שבבעלותה אימפריית נדל"ן בשווי של מיליוני דולרים. בתמונה נמצאים גם שני אוליגרכים בולטים
איציק וולף
מכון מחקר שבדק את נתוני ההתחממות הגלובלית עבור נאסא הודיע: חמש השנים החמות בהיסטוריה היו החמש השנים האחרונות    "אנחנו כבר לא מדברים על מציאות שבה ההתחממות הגלובלית היא משהו בעתיד. היא כאן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il