X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הבריטים יפסידו במלחמת הברקזיט שהכריזו על עצמם, ואז יבוא הימין ויטען שהשירות הציבורי תקע סכין בגב במטרה להישאר באיחוד האירופי - טוען ניק כהן במאמר בגארדיאן
▪  ▪  ▪
מגששים באפילה [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]

הברקזיט הורג הרבה מיתוסים, ובראשם – האמונה לפיה בריטניה אינה מדינה אבסורדית. הממסד הבריטי ומדינות זרות מאמינים בשכל הישר של הבריטים, אבל מתברר שזוהי אגדה – כותב ניק כהן בגארדיאן.
למרבה ההפתעה, הציבור הבריטי עודנו מאמין בכך. הוא מקלל את הפוליטיקאים, אבל משער שאיכשהו ימצאו מוצא. כהן מפקפק האם אמון זה יימשך, כאשר בקרוב יבינו הבריטים שהם חיים במדינה בה הפקידים שולחים יועצים צבאיים למשרדי הממשלה לקראת פרישה ללא הסכם, מכינים תוכנית לפינוי חרום של המלכה מחשש למהומות ואוגרים תרופות כאילו בריטניה ניצבת על סף מלחמה. אנחנו במלחמה – נגד ההיגיון, קובע כהן, מלחמה שאותם הכריזו הבריטים נגד עצמם.
הבריטים רגילים לישון בשקט למרות הרעשים החדשותיים, והם בטוחים שהמדינה היחידה באירופה שלא נפלה קורבן לפשיזם או לקומוניזם תעבור גם את זה. יש להם הרגל לא לקחת ברצינות סיכונים: הסתדרנו ונסתדר. סיבה נוספת לשלווה הבריטית הוא הסודיות המוטלת על פעילות השירות הציבורי. הם לא מבינים שיש להם ממשלת סודית החושבת בחשאי על מה שלא יעלה על הדעת, כולל הדרכים למנוע מהציבור להבין מה באמת מתרחש. כמו חיילים הרוצים להילחם וכמו עיתונאים הרוצים לפרסם סקופ, עובדי המדינה רוצים ששמם ייכלל בסיפור הגדול – והפעם זהו הברקזיט.
לא משנה כמה עובדי המדינה נהנים; הם לא יכולים לנצח במלחמת הברקזיט – טוען כהן. בניגוד לתעמולה משני צידי המתרס הפוליטי, עובדי המדינה הבריטים מצייתים להוראות. אבל כאשר המערכת הפוליטית קורסת, היא אינה יכולה לתת להם קו ברור ולומר היכן המדינה תהיה בקיץ. האם הם צריכים להתכונן לעסקה של תרזה מיי, למודל הנורבגי, לברקזיט ללא הסכם או לביטול הברקזיט? לכן, הם נאלצים להתכונן לכל האפשרויות.
למרות החשאיות, ברור שבריטניה אפילו לא קרובה להקמה ולהפעלה יעילה של גבולות כלשהם – והרי כל הרעיון מאחורי הברקזיט היה "לקבל בחזרה את השליטה על הגבול", מה שזה לא יהיה. הבריטים יודעים הרבה פחות ממה שמגיע להם לדעת. עד עכשיו, הביקורת על השירות הציבורי באה מצידם של אישים בימין, שחוסר האכפתיות שלהם כלפי אחרים גובל בסוציופטיות. הם חייבים להעמיד פנים שהאזהרות בדבר מחיר הברקזיט במשרות, בשירות לציבור ובמיסים הן שקר שמפיצים עובדי מדינה בעלי הטיות פוליטיות, כפי שטען אחד ממנהיגי הימין, ג'קוב ריס-מוג.
הימין חייב להילחם בכל כוחו עד 29 במארס ולטעון שניתן ליפול מעבר לצוק ולנחות ללא פגע. כאשר זה לא יקרה, הסיפור ישתנה והימין יזדקק לשירות הציבורי כקורבן עלילה של "סכין בגב" על-מנת להגן על עצמו מפני הזעם הציבורי. הם יטענו, שהברקזיט נכשל לא משום שהוא היה טעות ענקית, אלא משום שהממסד בווייטהול בגד ברצון הבוחר במטרה להישאר באיחוד האירופי.
אם הייתה מילה אחת של אמת בעלילה הזאת, מדגיש כהן, הרי שחסידי ההישארות באירופה בקרב השירות הציבורי היו מסרבים לעבוד על הברקזיט ובכיריהם היו מתפטרים. זה לא קרה. השערורייה האמיתית איננה ההטיה המדומיינת של השירות הציבורי, אלא העובדה שהעסקים והאזרחים אינם יודעים מה שממשלתם אמורה לספר להם. והם יישארו באפילה עד שיהיה מאוחר מכדי לעשות משהו.

תאריך:  12/02/19   |   עודכן:  12/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגדת השכל הישר הבריטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
במה לשמאלנים הזויים ושקרנים ל"ת
שוב פעם  |  13/02/19 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
איאן דאנקן סמית טוען בדיילי טלגרף, שהממשלה מפזרת איומי סרק על מה שיקרה אחרי הברקזיט - כולל התוכניות לפינוי משפחת המלוכה מלונדון - תוך שהיא מנסה לשכנע את הבריטים שהחלטתם הייתה מטופשת
איתמר לוין
האיחוד האירופי אינו צפוי להציע לראש ממשלת בריטניה ויתורים שיאפשרו לה להעביר בפרלמנט את ההסכם    מיי אינה מתכוונת לאמץ הצעת פשרה לפיה יתווספו אמצעים טכנולוגיים בין אירלנד לצפון אירלנד
איתמר לוין
מזכ"ל הנציבות האירופית הציע בצורה בלתי-רשמית לצרף להסכם הברקזיט מכתב מחייב, בו ייאמר שבריטניה לא תישאר בניגוד לרצונה במעטפת המכס האירופית
איתמר לוין
סבורה שעד 29 במארס ניתן יהיה גם להשיג הסכם שיאושר בפרלמנט וגם להעביר את החקיקה הדרושה - אך מסרבת לשלול את האפשרות של פרישה בלא הסכם
איתמר לוין
סאנדיי טיימס חושף תוכנית שתופעל אם בטחונה של משפחת המלוכה יהיה בסכנה - אך ספק אם המלכה תסכים לעזוב, לאחר שהוריה נותרו בלונדון בעת ה"בליץ"
רשימות נוספות
מיי תבקש לפתוח הסכם הברקזיט  /  איתמר לוין
מיי בדרך לתבוסה נוספת  /  איתמר לוין
בריטניה שוקלת משטר צבאי  /  איתמר לוין
מיי ללייבור: כסף בעד הברקזיט  /  איתמר לוין
עוד מחיר של הברקזיט  /  איתמר לוין
אין קשר בין לונדון לבריסל  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il