X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אדם שיף קורא בוושינגטון פוסט לחברי הקונגרס הרפובליקנים לצאת בגלוי נגד טראמפ בנושא מצב החרום, גם כהכנה לקראת ההחלטות הקשות בפרשה הרוסית
▪  ▪  ▪
שיף. "קוננתם וגיניתם" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

  • יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף מהמפלגה הדמוקרטית, פרסם בסוף השבוע (22.2.19) בוושינגטון פוסט מכתב גלוי לעמיתיו הרפובליקנים. הדברים נכתבו בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריהם.
אנו מצויים ברגע של סכנה רבה לדמוקרטיה שלנו. ארצנו מפולגת קשות והקונגרס משותק. ובעוד תשומת ליבנו מופנית פנימה, העולם ממשיך להסתובב. משטרים סמכותניים חדשים נולדים, אויבינו מפיצים את האידיאולוגיות המזיקות שלהם, והמרחב של אוהבי החרות מתחיל למשוך אלימות. בעלות בריתנו סבורות, כי ארה"ב שוב אינה יכולה להיחשב למובילת הדמוקרטיה הליברלית או להגן על הסדר העולמי שיצרנו.
בשנתיים האחרונות בדקנו את התערבותה של רוסיה בבחירות 2016 ואת נסיוניותיה להשפיע על בחירות האמצע ב-2018. המאמץ של מוסקבה לחתור תחת הדמוקרטיה שלנו הצליח בצורה יוצאת דופן ביצירת מחלוקות גזעיות, אתניות ואחרות ובהפניית אמריקנים נגד אמריקנים. אבל ולדימיר פוטין לא יכול לגרום לנו שלא להאמין לשירותי המודיעין שלנו או ל-FBI. הוא לא יכול לגרום לנו לראות את העיתונות החופשית כאויבת העם. הוא לא יכול לפגוע בעצמאות משרד המשפטים והשופטים.
רק אנחנו יכולים לחולל זאת לעצמנו, ולמרות שרבים תרמו לירידת האמון הציבורי במוסדותינו – אחד מתבלט מעל כולם ומוסיף שמן למדורה. אני מתכוון כמובן לנשיא דונלד טראמפ. זה עתה הוא הכריז על מצב חרום כדי לעקוף את רצון הקונגרס, ובין אם אתם תומכים בחומה או מתנגדים לה – עליכם להיות מודאגים מאוד מנכונותו של הנשיא להשיג אותה באמצעות שימוש לרעה בלתי חוקתי בכוחו.
אני אומר לעמיתי הרפובליקנים: כאשר הנשיא תקף את עצמאות משרד המשפטים בהתערבות במקרה הנוגע אליו – שתקתם. כאשר הוא תקף את העיתונות – לא אמרתם מילה. כאשר הוא תייג שופטים שפסקו נגד עמדותיו – לא שמענו מכם מילה. כעת הוא יוצא נגד הקונגרס ומבקש לשלול ממנו את סמכויותיו.
רבים מכם הבעתם, בשיחות פרטיות בשנתיים האחרונות, את הסתייגויותיכם מן הנשיא. קוננתם על העדר ההגינות, האופי והיושרה שלו. גיניתם את חוסר יכולתו לדבר אמת. אבל מסיבות שקל להבין, העדפתם שלא לתת פומבי לעמדותיכם. זה חייב להסתיים. חוסר ההסכמה השקטה נגמרה. אתם חייבים לדבר.
זה ידרוש אומץ. הנשיא פופולרי בבייס שלכם, והדבר בא לידי ביטוי במתקפותיו על חברי מפלגתו שלו, כולל ענקים כמו ג'ון מקיין. יציאה נגדו עלולה להוביל להתמודדות נגדכם בפריימריז או להאשמות בחוסר נאמנות. אבל גילויי עצמאות כאלו מדגימים בצורה הטובה ביותר את הנאמנות למדינה.
רוברט מולר עומד לסיים את חקירתו ולדווח. בהתבסס על ממצאיו ועל מה שאנחנו מצאנו בחקירותינו, ייתכן שארצנו ניצבת בפני אתגר גדול עוד יותר. בעוד אני מודאג ממה שכבר ראינו ומצאנו על התנהגותם של הנשיא ואנשי הקמפיין שלו, אני לא ממהר לקבוע מה המשמעויות שיהיו לממצאינו הסופיים. אני קורא לכם לנהוג באותה צורה.
אם איננו יכולים לצאת להגנת הדמוקרטיה כעת – אל מול הרחבה בלתי חוקתית של הכוח הנשיאותי – איך נוכל לקוות שנצליח לקבל החלטות חשובות עוד יותר שאולי טומן בחובו העתיד? אנחנו ניצבים בפני אתגרים חסרי תקדים, אבל עברנו זמנים גרועים יותר: מלחמת וייטנאם והתנועה לזכויות האזרח, השפל הגדול ומלחמת העולם השנייה, וכמובן מלחמת האזרחים. ארה"ב יכולה להתאחד שוב. ההיסטוריה דורשת מאיתנו – רפובליקנים ודמוקרטים גם יחד – לדבר ולפעול על-פי מצפוננו.

תאריך:  25/02/19   |   עודכן:  25/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בוושינגטון חוששים שרצונו של טראמפ לזכות בפרס נובל, יביא אותו להעניק לקוריאה הצפונית הסכם לסיום המלחמה - תוך ויתורים בתחומי הגרעין והטילים
איתמר לוין
שרת העבודה, אמבר ראד, מאיימת להתפטר ולהוביל להחלטה בפרלמנט אשר תשלול את אחד מכלי הנשק המרכזיים של מיי - פרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם
איתמר לוין
הדמוקרטים בקונגרס דורשים משר המשפטים, ויליאם באר, לפרסם את דוח מולר במלואו. אם הוא יסרב, כותב וושינגטון פוסט, יש להם כמה אמצעים לפעול נגדו
איתמר לוין
שר המשפטים הבריטי הודיע על תוכנית שמטרתה למנוע הטלת עונשי מאסר בני שישה חודשים ומטה, והגברת השימוש באמצעי ענישה במסגרת הקהילה
איתמר לוין
כל מדינות המערב אינן מצליחות למצוא מענה לאלפי אזרחיהן שהצטרפו לדאעש וכעת רוצים לחזור הביתה. הבעיה תחמיר כאשר הצבא האמריקני יסוג מסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il