X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פיליפ באמפ מציג שאלות עליהן כבר ענה רוברט מולר במהלך חקירתו ומציג שאלות מרכזיות עליהן הוא עשוי לענות בדוח שלו ביניהן: מעשיהם של טראמפ ובנו, פעולותיהם של אנשי הקמפיין וכוונותיה של רוסיה
▪  ▪  ▪
פפדופולוס. אישום מפתיע [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

האם מגעיו של פול מנפורט עם קונסטנטין קילימניק הגיעו לכדי תיאום?
ב-2.8.16 נפגשו מי שהיה יו"ר קמפיין טראמפ ושותפו לשעבר הרוסי. היה זה שבוע לאחר שאתר וויקיליקס פרסם את המיילים הגנובים הראשונים מהשרתים של המפלגה הדמוקרטית. ייתכן שמנפורט וסגנו, ריק גייטס, העבירו לקילימניק – שנחשד בקשרים עם המודיעין הרוסי – מידע סקרים שהיה בידי הקמפיין. מגע זה נתפס כאחת הראיות הבולטות לתיאום/קנוניה בין הקמפיין לבין רוסיה. אחד מהתובעים במשרדו של מולר אמר, שפגישה זו "קרובה מאוד לליבה של החקירה". לכן, התשובה לשאלה שבכותרת עשויה להיות מרכזית.
מדוע מולר לא ראיין את דונלד טראמפ הבן?
לכאורה נראה שטראמפ הבן מילא תפקיד מרכזי בקשרים עם רוסיה לפני ואחרי הפגישה המפורסמת עם עורכת הדין הרוסייה ביוני 2016. הוא לא רואיין – מעריך פיליפ באמפ בוושינגטון פוסט – אולי משום שהוא חשוד מרכזי. ייתכן שהפגישה עצמה הייתה עבירה על החוק הפדרלי, שכן אנשי טראמפ הם שהזמינו את הרוסים שהבטיחו מידע מכפיש על הילרי קלינטון: החוק אוסר לנסות לקבל עזרה ממדינה זרה. מולר גם עשוי לענות על השאלה, האם דונלד טראמפ ידע מראש על הפגישה.
האם דונלד טראמפ עודד את רוג'ר סטון ליצור קשרים עם וויקיליקס?
בכתב האישום נגד הפעיל הרפובליקני הוותיק נטען, כי הוא עמד בקשר עם וויקיליקס בנוגע לפרסום המיילים הגנובים. לטענת מולר, הוא התבקש ליצור קשר זה בידי "פקיד בכיר בקמפיין". מי זה היה? טראמפ עצמו? והאם הקשר בין סטון לבין וויקיליקס היה רחב מזה שתואר עד כה? האם הוא ניסה לשכנע את וויקיליקס לפרסם דוא"ל של ג'ון פודסטה, יו"ר קמפיין קלינטון, ערב חשיפת הקלטת הידועה לשמצה בה התגאה טראמפ בהטרדות מיניות?
האם טראמפ ניהל שיחות משמעותיות על הפרויקט שלו במוסקבה?
מייקל כהן הודה ששיקר לקונגרס בכך שהעיד שהמגעים על בניית טראמפ טאואר במוסקבה הסתיימו בתחילת 2016, ושלמעשה הם נמשכו עד ערב הבחירות. לדברי כהן, הוא שוחח עם עוזר של הנשיא ולדימיר פוטין. עורכי דינו של טראמפ טוענים שמעורבותו בשיחות הייתה מינימלית ושהפרויקט היה בעיקרו רעיון מופשט.
האם רוסיה פעלה להשפיע במישרין על ההצבעה?
ידוע שרוסיה פעלה לטובת טראמפ ברשתות החברתיות ובגניבת הדוא"ל מהדמוקרטים. אבל האם רוסיה עשתה מעבר לכך? האם היא רצתה להתערב בהצבעה עצמה? האם היא השתמשה לצורך כך במידע שקיבלה מקמפיין טראמפ?
מה ידוע על מגעיהם של ג'ורג' פפדופולוס וקרטר פייג' עם רוסיה?
פפדופולוס ופייג' היו יועצים לענייני חוץ בקמפיין. לפפדופולוס נודע באפריל 2016, כי בידי רוסיה יש דוא"ל מפליל שבכוונתה להשתמש בו נגד קלינטון, ולמחרת מסר על כך לאחד מעמיתיו. באותה הודעה נזכרת "נסיעה למוסקבה" – אולי נסיעה מתוכננת של טראמפ, שלא יצאה לפועל. פייג' ביקר במוסקבה ביולי 2016 ונפגש עם סגן ראש הממשלה דאז, ארקדי דוורקוביץ, שלדבריו הביע את תמיכתו המלאה בטראמפ ואת רצונו שיעבדו יחדיו לשפר את היחסים בין המדינות.
כיצד נפגש טראמפ הבן עם אלכסנדר טורשין?
טורשין, פקיד רוסי, היה חבר ותיק באגודת הרובאים הלאומית, אחד מקבוצות השתדלנות החזקות ביותר בארה"ב. השניים נפגשו באירוע של האגודה במאי 2016. טורשין עבד עם מריה בוטינה, אשר הודתה שתכננה לפעול כסוכנת עבור ממשלת רוסיה. הפגישה התקיימה לאחר שהקמפיין דחה הצעה רוסית לקשר בלתי ישיר בין הצדדים.
מה מנע משרד המשפטים ממולר לחקור?
למשרד המשפטים הייתה זכות וטו על מהלכי החקירה של מולר, והוא זקוק לאישורו להגשת כתבי אישום. כאשר יגיש מולר את הדוח שלו, באר יהיה חייב לגלות לקונגרס האם המשרד השתמש בזכות הווטו שלו. אם הדבר אירע, ייתכן שהוא יסביר מדוע יש שאלות שנותרו פתוחות – ויספק מפת דרכים להמשך החקירה של הקונגרס.
מה איננו יודעים שאיננו יודעים?
אין ספק שיש דברים שאיננו יודעים, קובע באמפ. התנהלותו של מולר לאורך השנתיים האחרונות מלמדת, שהוא יודע היטב לשמור סודות. באוקטובר 2017 הוא הודיע על הסדר הטיעון עם פפדופולוס – שכלל לא היה ידוע שהיו לו מגעים כלשהם עם רוסיה. ייתכן מאוד שיש לו עוד הפתעות כאלה.

תאריך:  26/02/19   |   עודכן:  26/02/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אהרון בלייק מציג בוושינגטון פוסט את השאלות העיקריות לקראת הגשתו הצפויה של דוח התובע המיוחד: מה יידע הציבור במישרין, ומה ניתן יהיה ללמוד בעקיפין
איתמר לוין
הליכים רבים לא יסתיימו עם הגשת הדוח בפרשה הרוסית, צופה וושינגטון פוסט. אפילו מולר עצמו יכול להמשיך ולהגיש כתבי אישום נוספים
איתמר לוין
סין סבורה שארה"ב לא תתערב אם תפלוש לאי, טייוואן בטוחה שלא תהיה פלישה, טראמפ מנהל מלחמת סחר עם סין ויגיב בחומרה אם סין תגביר את הלחץ על טייוואן
איתמר לוין
הארגון הבטיח לארה"ב למנוע את הפיכת אפגניסטן לבסיס טרור - אבל הוא לא יכול לקיים את ההבטחה וכנראה גם לא ירצה, מזהירה שרה בייקון ב-Foreign Affairs
איתמר לוין
אדם שיף קורא בוושינגטון פוסט לחברי הקונגרס הרפובליקנים לצאת בגלוי נגד טראמפ בנושא מצב החרום, גם כהכנה לקראת ההחלטות הקשות בפרשה הרוסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il