X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
29 מבין 98 המיליארדרים הבריטים חיים במקלטי מס או העבירו לשם את הונם, וכך חוסכים לעצמם תשלומי מיסים במיליארדי ליש"ט
▪  ▪  ▪
מונקו. מקלט מועדף [צילום: דייגו דלסו]

28 מבין 93 המילארדרים הבריטים חיים במקלטי מס או העבירו לשם את הונם – מעלה תחקיר של העיתון טיימס. כולם – אזרחים בריטים שהונם מוערך ביותר ממיליארד ליש"ט – הצהירו שהם "חיים בדרך כלל" במדינות בהן שיעור המס נמוך במיוחד. מקלטי המס הפופולריים ביותר הם איי בהאמה, בליז, איי הבתולה הבריטיים, איי קיימן, איי התעלה, האי מאן, מונקו ושווייץ. הנה רשימת עשרת הראשונים שביניהם.
ג'ים רטקליף, 21 מיליארד ליש"ט: מונקו
רטקליף הודיע על המעבר למונקו חודשיים לאחר שקיבל תואר אבירות, מהלך שיחסוך לו מס ב-4 מיליארד ליש"ט. הוא הבעלים של 60% ממניות Ineos, המייצרת כימיקלים לאריזות, מזון, בנייה ומכוניות. אם יתגורר לפחות חמש שנים בחו"ל, יוכל רטקליף למכור את מניותיו בחברה בלא לשלם מס רווחי הון בבריטניה (העומד על 20%). רטקליף טס למונקו שלוש פעמים מאז אוקטובר שעבר, אם כי ככל הידוע אינו מתגורר שם באופן קבוע.
גם החברות הבריטיות מהן מורכבת Ineos מוחזקות בידי חברות הרשומות במקלטי מס – מעלה התחקיר. חברת-האם השווייצרית חילקה דיבידנד של 1.8 מיליארד ליש"ט מאז 2011, כולל 1.24 מיליארד ליש"ט בחודש שעבר; חלקו של רטקליף הועבר לחברות הרשומות באי מאן, ובכך חסך מס ב-680 מיליון ליש"ט. עם זאת, Ineos עצמה ממשיכה לשלם מס חברות כבד בבריטניה: 184.1 מיליארד ליש"ט ב-2017.
דייוויד וסימון רובן, 15.1 מיליארד ליש"ט: מונקו
האחים ראובן עשו את הונם בסחר אלומיניום ברוסיה בשנות ה-90, וכיום הם משקיעים בנכסים בבריטניה – בתי מלון, בנייני משרדים ורשת פאבים. סימון בן ה-77 מתגורר במונקו מזה 20 שנה, ודייוויד בן ה-80 מחלק בשנים האחרונות את זמנו בין הריביירה הצרפתית לבין פלורידה. השניים הם מהתורמים הבולטים למפלגה השמרנית.
השניים נולדו בהודו, היגרו לבריטניה בשנות ה-50 והם אזרחים בריטים המוגדרים כ"לא-תושבים". חלק ניכר מנכסיהם מוחזקים בידי חברות במקלטי מס (איי הבתולה, מאן וג'רזי), מה שיחסוך לצאצאיהם מס ירושה בשיעור של 40%. הם כנראה גם חסכו לעצמם מס של 783 מיליון ליש"ט על מכירת חלקם בחברת המידע גלובל סוויץ' ב-4.5 מיליארד ליש"ט.
קירסטי וארנסטו ברטרלי, 9.7 מיליארד ליש"ט: שווייץ
ארנסטו ברטרלי הוא איש עסקים שווייצרי, אשר התחתן עם מלכת היופי הבריטית. בני הזוג הצהירו שהם חיים בחו"ל ולכן פטורים ממס בבריטניה, אך תחקיר טיימס העלה שהשניים הציגו את עצמם כתושבי לונדון כאשר ביקשו לבנות מרתף מתחת לבניין יוקרה שרכשו בבירה.
ברטרלי ואחותו ירשו את אימפריית התרופות סרונו, אותה מכרו ב-13.3 מיליארד דולר. למרות שיש לו נכסים רבים בבריטניה, הם מוחזקים בידי חברות במקלטי מס. מאחר שבני הזוג הם אזרחי שווייץ ושם נולדו שלושת ילדיהם, יהיו הללו פטורים ממס עיזבון.
דייוויד ופרדריק ברקליי, 7.4 מיליארד ליש"ט: איי התעלה ומונקו
התאומים בני ה-84 הם הבעלים של העיתון דיילי טלגרף ושל נכסים בלונדון ובראשם מלון ריץ, וכן אתרים סחר אלקטרוני מובילים. השניים מתגוררים בחו"ל שנים רבות, כולל באחוזה באיי התעלה בה השקיעו למעלה מ-60 מיליון ליש"ט. האחים יצאו לפנסיה ואת עסקיהם מנהל איידן ברקליי, בנו של דייוויד. רוב נכסיהם מוחזקים בידי נאמנויות הפועלות עבורם, וכך חוסכים תשלומי מס ניכרים. בשנת 2012 נחשף, כי מלון ריץ לא שילם מיסים בבריטניה ב-17 השנים הקודמות, תוך ניצול הטבות חוקיות.
אנדי קארי וג'ון ריס, 7 מיליארד ליש"ט: מונקו
קארי וריס מחזיקים כל אחד ב-20% ממניות Ineos והם נוהגים ללכת בעקבותיו של בעל השליטה, ג'ון רטקליף. הם חיו כמותו בשווייץ, רכשו כמותו בתים בהמפשייר והם מתכננים לעבור בעקבותיו למונקו.
ריצ'רד ברנסון, 4.5 מיליארד ליש"ט: איי הבתולה
קבוצת וירג'ין שבבעלותו של ברנסון קיבלה מיליארדי ליש"ט מכספי משלם המיסים תמורת שירותים שמכרה לממשלת בריטניה וסובסידיות שקיבלה ממנה, ויש לה השפעה פוליטית רבה. ברנסון ורעייתו ג'ואן מתגוררים מזה 15 שנה באיי הבתולה, באי שאותו רכש בשנת 1979, לדבריו – מטעמים של בריאות ואיכות חיים.
בשנת 2015 שילמה חברת-האם וירג'ין אחזקות דיבידנד בסך 479 מיליון ליש"ט לחברה הרשומה באיי הבתולה; דוברו של ברנסון אמר, כי הוא לא משך את הכסף אלא השקיע אותו בעסקיו ברחבי העולם (שאינם משלמים מס בבריטניה). ילדיהם של בני הזוג, הולי וסאם, מתגוררים בלונדון והם הבעלים של כמה נכסי מקרקעין בבריטניה. דוברו של ברנסון הוסיף, כי כיום ברנסון מקדיש את רוב זמנו לפעילות צדקה, כך שאין משמעות מיסויית למקום מגוריו.
ג'ו לואיס, 3.9 מיליארד דולר: בהאמה
הבעלים של קבוצת הכדורגל המצליחה טוטנהאם עבר לאיי בהאמה לפני 40 שנה, לאחר שמכר את עסקי ההסעדה שירש מאביו. הוא הפך לסוחר מטבע מוביל, והרוויח סכומי עתק מהימור נגד הליש"ט ערב נפילת המטבע ב-1992. לואיס בן ה-82 מתגורר בבהאמה, ומבלה חופשות בחווה בארגנטינה ובמועדון גולף בפלורידה. לואיס מבקר בבריטניה לעיתים רחוקות בלבד. הוא עשוי למכור את טוטנהאם לאחר השלמת האצטדיון החדש שלה; ערכו של המועדון מוערך במיליארד ליש"ט, לעומת 60 מיליון ליש"ט בעת רכישתו בשנת 2000. המשמעות היא כמובן רווח הון עצום – ופטור ממס, בשל מקום מגוריו של לואיס.
לורנס גראף, 3.8 מיליארד ליש"ט: שווייץ
גראף בן ה-80 עומד בראש אימפריית יהלומים שבין לקוחותיה נמנים אליזבת טיילור, אופרה וינפרי ודונלד טראמפ. מאז 2010 הוא מתגורר בשווייץ; בשנים הבאות חילקה חברת גראף יהלומים דיבידנד ב-145 מיליון ליש"ט, כך שהוא חסך לעצמו מיסים ב-50 מיליון ליש"ט. רעייתו אן-מארי ביטלה ברגע האחרון תביעת גירושין שהגישה לאחר שהוליד בן מחוץ לנישואין עם עובדת הצעירה ממנו ב-34 שנים. לזוג יש שלושה ילדים, שבבעלותם דירות יוקרה בלונדון.
אדי וסול זכאי, 3.4 מיליארד ליש"ט: מונקו
האחים זכאי, בעלי אימפריית הנדל"ן טופלנד, מתגוררים במונקו מזה שנתיים. בסיס עושרם היה עסקות עם רשתות טסקו ומרקס אנד ספנסר בשנות ה-80, וכעת בבעלותם קרוב ל-40 בתי מלון. השניים הם גם בעלי אזרחות ישראלית, ולאחרונה מכרו רשת של 26 בתי מלון לקרן השקעות ישראלית ב-150 מיליון ליש"ט. חברת-האם של טופלנד רשומה באיי הבתולה, אך לאחים יש 168 חברות הרשומות בבריטניה.

תאריך:  08/03/19   |   עודכן:  08/03/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אקונומיסט מסביר שההתמקדות במסרים פרטיים תאפשר לפייסבוק להמשיך לשווק מודעות ממוקדות, להרוויח מביצוע תשלומים ולהפחית את עלויות בקרת התכנים
איתמר לוין
פרסמה כללים חדשים לתגובות ברשתות החברתיות שלה, במטרה למנוע דברי שנאה ואלימות בין המגיבים לבין עצמם. מבטיחה שלא תנסה למנוע ביקורת על עצמה
איתמר לוין
פייננשל טיימס מצביע על סקרים המלמדים, כי רוב האירופים סבורים שמצבם לא ישתנה בעקבות פרישתה של בריטניה. הפסימיים לגבי עתיד האיחוד נמצאים במיעוט
איתמר לוין
חברת הקונגרס הטרייה מטעם הדמוקרטים השמיעה עוד התבטאות אנטישמית, והצעה לגנות את הדברים חושפת חילוקי דעות עמוקים בסיעה - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
סרט דוקומנטרי של רשת HBO מחדש את טענות הפדופיליה נגד כוכב הפופ. וושינגטון פוסט אומר, כי ייתכן שהעיזבון והמוניטין שלו לא יצליחו להתאושש הפעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il