X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנסיך מותקף בשל התבטאויות פוליטיות והתנהגות מנקרת עיניים, דווקא כאשר הברקזיט והמשבר הפוליטי מחייבים התנהגות זהירה של משפחת המלוכה - כותב דיילי טלגרף
▪  ▪  ▪
פנה לילדי בריטניה [צילום: AP]

בעוד בריטניה כולה סוערת סביב הברקזיט, משפחת המלוכה שומרת על ריחוק כמתחייב ממעמדה. המלכה אליזבת קראה לציבור לכבד דעות חולקות ולהתאחד סביב המכנה המשותף. כעבור חודש חזר הנסיך ויליאם על אותו מסר בביקור בצפון אירלנד.
הקו האחיד הזה היה תוצר של שיחות ארוכות שקיימה המלכה עם בכירי המשפחה, כולל הנסיך צ'רלס והנסיך ויליאם, הבאים בתור לכתר. המלכה ביקשה מבני המשפחה לקדם רוח של פשרה ופחות קיצוניות בוויכוח על הברקזיט. אבל נדמה שהנסיך הארי לא קיבל את המסר, כותב דיילי טלגרף.
בשבוע שעבר מתח הארי ביקורת על התקשורת ושיבח את הצעירים שאינם מקשיבים לה. הארי פנה לילדי בריטניה ואמר: "בכל יום אתם מוצפים בחשיפת יתר לפרסומות ולתקשורת הממוסדת, לרשתות החברתיות ולאין-ספור דמיונות, שמשבשים את האמת ומנסים לבצע מניפולציה על כוחה של החשיבה החיובית.
"אבל אל תתנו להם להשפיע עליכם, משום שאינכם צריכים להסתתר מאחורי המכשיר שלכם כדי להשמיע את קולכם. אתם יכולים להשמיע בבטחה את דעותיכם משום שאתם יכולים להתייצב בגאווה מאחוריהן. כפי שאשתי מזכירה לי לעיתים קרובות באחת הציטטות של מרטין לותר קינג החביבות עליה: 'אפלה אינה יכולה לגרש את האפלה; רק האור יכול לעשות זאת. שנאה אינה יכולה לגרש את השנאה; רק אהבה יכולה לעשות זאת'".
אין ספק שהארי מתח ביקורת נוקבת על התקשורת, אומר הטלגרף, אבל מה חושבת המלכה על כך? 2019 אינה "שנה נוראה", כפי שכינתה אליזבת בשעתו את שנת 1992, אבל היא ממש לא החלה ברגל ימין מבחינת משפחת המלוכה. הנסיך פיליפ ביצע תאונת דרכים בעקבותיה התברר שכלל אין לו רשיון נהיגה; מייגן מרקל, רעייתו של הארי, משכה כותרות שליליות על יחסיה עם אביה וידידיה; גברו החששות שהארי ומייגן עוקפים את הסגל שלהם.
על-פי הדיווחים, המלכה כעסה במיוחד על מאמר באחד העיתונים הגדולים, בו נאמר, כי מוטב לבני המלוכה שלא להגיב כלל על הפרסומים עליהם. במאמר גם נאמר, כי האחריות לפרסומים השליליים – בעיקר בנוגע למייגן – מוטלת ברובה על משפחת המלוכה, שכן רובם הגיעו מתוך משפחתה של הדוכסית. "יש ערך רב בקיומה של מונרכיה חוקתית הנמצאת מעל הפוליטיקה וממלאת תפקידים טקסיים", נאמר עוד, כאשר העיתון קרא להארי ומייגן לדבוק בקו זה.
האם הארי ומייגן אכן נעשו פוליטיים מדי? – שואל הטלגרף. מייגן פועלת מזה שנים למען זכויות הנשים, ואך טבעי שהיא תשתמש במעמדה הנוכחי כדי לקדם את המטרות הקרובות לליבה. המלכה הביעה את הערכתה לפעילותה של מייגן, כאשר הודיעה שהיא תשמש כסגנית נשיא קרן חבר העמים ותפעל לקידום מנהיגות צעירה ברחבי העולם. הארי הוא נשיא הקרן, והוא כבר העניק את חסותו לפעולות דומות.
אבל למרות הפעילות הברוכה של בני הזוג, הם גם סופגים ביקורת. צהובון אחד כינה את הארי בסוף השבוע "הוד צביעותו", תוך ציון העובדה שהוא שכר מסוק כדי לטוס לברמינגהאם יומיים בלבד לפני שהתייצב בוומבלי ארנה בפני 12,000 צעירים צורחים וקרא להם "להתעורר ולפעול בנוגע להשלכה השלילית שיש לאורח חיינו על העולם". וזה בא אחרי שמייגן טסה במטוס פרטי לניו-יורק וחזרה, כך שנוצר הרושם שהזוג אינו מיישם את מה שהוא מטיף לאחרים.
מקור בארמון אומר: "הארי תמיד היה פופולרי בקרב הסגל, אבל יש תחושה שהוא קצת קופץ מעל הפופיק לאחרונה ומטלטל את הספינה שלא לצורך". וכאשר בריטניה ניצבת על סיפו של משבר פוליטי חסר תקדים והברקזיט מטיל את צילו, אין ספק שהמלכה רוצה לייצב את הספינה. כפי שאמרה ב-2013: "כולנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין פעולה לבין מחשבה. כאשר יש כל כך הרבה הפרעות, קל לשכוח שצריך לעצור ולקחת נשימה". הארי ייטיב אם יישם מילים אלו של סבתו, מסיים הטלגרף.

תאריך:  12/03/19   |   עודכן:  12/03/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
המחלוקת על שעון הקיץ מלווה את ארה"ב מאז הנהגתו. חוקרים טוענים שהוא לא חוסך אנרגיה, פוליטיקאים רוצים להנהיג אותו כל השנה - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
4.7 טריליון דולר וגרעון של 1.1 טריליון דולר בשנת 2019/20 - אלו המספרים הגדולים. ויש גם הרבה פרטים משמעותיים בהצעה שהגיש הנשיא לקונגרס
איתמר לוין
מושלי המחוזות מנפחים את נתוני ההשקעות והתפוקה התעשייתית, והתוצאה היא שגודלו של המשק הסיני כולו הוצג כגבוה ב-16% מנתוני האמת - מצטט אקונומיסט
איתמר לוין
חברי פרלמנט בכירים מהסיעה השמרנית לוחצים על מיי שלא לבקש מהפרלמנט לאשר הסכם עם האיחוד האירופי - שטרם הושג - אלא לאשר הצעה שתציג את דרישותיה של בריטניה העשויות להביא לאישור ההסכם
איתמר לוין
הבית הלבן מבקש לקצץ 5% בתקציבי הפנים ולהגדיל את תקציב הביטחון    צופה כעת איזון תקציבי רק בעוד 15 שנה    התקציב הסופי יהיה שונה מהותית
רשימות נוספות
פול מנפורט המשיך לעבוד באוקראינה  /  איתמר לוין
"ההשבתה יכולה להימשך שנים"  /  איתמר לוין
אריה ברח מכלוב וטרף אישה בת 22  /  איציק וולף
השיער האפור של שי  /  איתמר לוין
אפשר לפרסם את דוח מולר  /  איתמר לוין
קבלו את הפנטגון 2020  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il